• Anonym (Miss crazypants)

Är jag tokig?

Jag har dejtat en man i 11 månader. Vi bor en bit ifrån varandra så vi träffas inte så ofta men vi pratar i telefonen flera gånger per dag. Ikväll när han slutade jobba ringde han mig för att säga att vi nog inte pratar mer ikväll för han skulle till ?familjen? och att han nog skulle sova direkt sen. 

Jag sitter här och undrar om han är med nån annan kvinna?..ibland kan han ringa sådär och förvarna att han kommer vara upptagen osv och jag tänker alltid att det verkar skumt att liksom göra så mycket förarbete. Om han ska till nån annan kan jag tänka mig att det är skönt för honom om jag inte ringer när han är hos henne. Jag vet inte. Känner mig galen med all min misstänksamhet. Hur vet man om man ärgalen?!?

• Svar på tråden Är jag tokig?
    Anonym (Gh) skrev 2025-10-28 16:10:12 följande:
    Hade jag haft någon som ringde så mycket var dag så hade jag helt ärligt backat och dragit mig ur. Min särbo och jag har på nästan 3 år knappt pratat i telefon utan mest skrivit till varandra under dagarna. Hur kan man ens ha tid att ringa så mycket ändå om dagarna? Inget arbete? Inget eget liv? 
    om Han var kontrollerande hade jag backat men vi gillar prata bara.  Vi har jobb och barn båda två
    Anonym (Mmm) skrev 2025-10-28 16:23:36 följande:
    Varför ringde du 23? 
    Jag ville höra honom innan jag sov. Men när han inte svarade så fick jag ångest att han var med nån kvinna?.
  • Anonym (Anniara)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 16:03:01 följande:

Han ringde för några timmar sen och jag frågade om han sov igår när jag ringde vid 23 eller om han var upptagen. Han sa att han var nog bara upptagen?.det svaret känns inte bra tycker jag. Själv hade jagcsvarat med vad jag gjorde?.

Du ringde honom fast han förvarnat om att han skulle vara upptagen?  
    Varför ? 

Du låter oerhört svartsjuk. 
  • Anonym (Integritet)

Han ringde för några timmar sen och jag frågade om han sov igår när jag ringde vid 23 eller om han var upptagen. Han sa att han var nog bara upptagen?.det svaret känns inte bra tycker jag. Själv hade jagcsvarat med vad jag gjorde?.

Du ringer så sent som kl 23? Fast han dessutom sagt att han är upptagen med sin familj? Ja du är tokig. Hade nog fått spel om jag var din dejt.
  • Anonym (Hmmm)

Varför ringde du så sent om han sagt att han skulle vara upptagen?! 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 17:03:21 följande:
    om Han var kontrollerande hade jag backat men vi gillar prata bara.  Vi har jobb och barn båda två
    Mitt ex ringde gärna flertalet gånger om dagen för att han "ville prata"... men det var en form av kontrollerande. Vi kunde gå i flera timmar hemma och knappt prata med varandra och i samma ögonblick som han satte sig i bilen så ringde han och hade 1000 saker att prata om medan han körde. Det gällde även när jag var på jobbet och han var på väg hem. Då skulle han prioriteras ändå.

Jag och nuvarande skriver till varandra under dagens gång, har man fullt upp så svarar man inte, kanske inte ens läser. Pratar gör vi i samband med att vi ska ses eller om något speciellt hänt. 
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-10-28 17:10:49 följande:
    Varför ringde du så sent om han sagt att han skulle vara upptagen?! 
    För att han kanske skulle vara hemma då anar jag
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-10-28 17:16:44 följande:
    Mitt ex ringde gärna flertalet gånger om dagen för att han "ville prata"... men det var en form av kontrollerande. Vi kunde gå i flera timmar hemma och knappt prata med varandra och i samma ögonblick som han satte sig i bilen så ringde han och hade 1000 saker att prata om medan han körde. Det gällde även när jag var på jobbet och han var på väg hem. Då skulle han prioriteras ändå.

Jag och nuvarande skriver till varandra under dagens gång, har man fullt upp så svarar man inte, kanske inte ens läser. Pratar gör vi i samband med att vi ska ses eller om något speciellt hänt. 
    Om vi inte kan prata så svarar i inte såklart och ingen av oss blir sura.  
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 17:28:49 följande:
    Tydligen blir du ju svartsjuk och hittar på fantasier i ditt huvud om att han är med någon annan när han inte svarar. 
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 17:27:15 följande:
    För att han kanske skulle vara hemma då anar jag

Han hade ju sagt att det inte skulle bli fler samtal den dagen för att han skulle vara med familjen. Vad var otydligt i det?
  • Kvittning
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 17:28:49 följande:
    Fast nu blev du ju sur. 

Jag har visserligen varit tillsammans med min man i 20 år, men när vi är ifrån varandra så pratar vi normalt i telefonen flera gånger per dag också. 

Men ofta när jag är med andra så lägger jag telefonen åt sidan och går inte att nå och brukar säga till honom då innan att jag troligen kommer vara svår att nå, och sätter den på ljudlös när jag lägger mig för jag vet att han är vaken längre och vill inte att han ska riskera att väcka mig. Eller att jag skickar ett meddelande när jag lägger mig och är för trött för att prata och vill förvarna att jag inte vill att han ringer. 
Svar på tråden Är jag tokig?