• Anonym (Hjälp)

Sex med en kompis?

Jag har en bästa kompis som är en kille, vi pratar varje dag men har bara känt varann i några månader. 
    Ibland efter utekvällar sover han även hos mig då jag bor närmare men vi har aldrig rört  varandra.

Jag har insett på senaste att jag verkligen skulle vilja ha sex med honom men vet inte hur jag ska göra, finns det något sätt jag kan få fram budskapet lite diskret utan att riskera att förstöra den relationen vi har?

Han behandlar mig som en kompis och pratar om andra tjejer till mig och hela den biten men samtidigt så känns det som så oklara signaler när han aktivt valt att sova hos mig några gånger istället för att dra hem med någon tjej där han garanterat hade fått ligga. 

Jag håller på att bli galen av att inte veta så snälla ge mig alla tips ni har.
    Finns det någon kille som har en bästa tjejkompis och skulle ni kunna tänka er ligga med henne?
    Finns det någon tjej som har ett smidigt sätt att få fram detta på? Hjälp..

• Svar på tråden Sex med en kompis?
  • karolincxvb342

Jag fattar inte. "Om du inte kan tänka dig att ha en relation med honom..." Vänskap är relationer. "Det är ju en sak om man får känslor för någon..." Man har känslor för sina vänner. Och "mer än bara vänner." Är det någon sorts hierarkisk indelning, och varför är i så fall det ena värderat till mer än vänskap? 

• UngGubbeinorr
    ThePerfectFace skrev 2025-10-30 09:50:50 följande:
    Det här är ju din personliga känsla relaterat till vad TS skriver, inte råd grundat på vad hon frågar efter?
    Dina relationer är ju inte desamma som hennes?
    Sex, det finaste och mest underbara som en kvinna och man kan göra tillsammans. Men du ser sex som ett utnyttjande..
  • Mayjel
    UngGubbeinorr skrev 2025-10-30 19:56:16 följande:
    Sex, det finaste och mest underbara som en kvinna och man kan göra tillsammans. Men du ser sex som ett utnyttjande..
    Om det finns riktig kärlek med i bilden ja. Att ha sex med en "kompis" utan att vilja ta det vidare till äkta kärlek och partnerskap är nåt helt annat, det är något ytligt och ett utnyttjande.
  • Anonym (JJ)
    karolincxvb342 skrev 2025-10-30 15:35:46 följande:

Jag fattar inte. "Om du inte kan tänka dig att ha en relation med honom..." Vänskap är relationer. "Det är ju en sak om man får känslor för någon..." Man har känslor för sina vänner. Och "mer än bara vänner." Är det någon sorts hierarkisk indelning, och varför är i så fall det ena värderat till mer än vänskap? 

Om det var mig du menade , tror jag skrev det där med känslor så tror jag alla som läser förstår att jag menade romantiska känslor , alltså att bli kär i personen. 

Självklart känner man kärlek till sina vänner också.. och sina barn, föräldrar, syskon, släktingar , husdjur.. Men när man pratar om att få känslor för någon brukar man mena just romantiska känslor. Jag tror du också har hört det uttrycket. Jag säger till exempel inte att jag fick känslor för mina barn när de föddes. Eftersom det är ett uttryck som betyder något annat. Lite onödig sak att tjafsa om tycker jag.

Och relation i det här sammanhanget betyder förhållande , alltså en kärleksrelation. Mer än bara vänner är också ett välkänt uttryck som betyder att bli kära eller inleda en romantisk relation , det betyder inte att det ena är bättre än det andra. Man kan inte bara haka upp sig på ord utan att ta hänsyn till sammanhanget. Om du är uppvuxen med svenska som modersmål och inte har någon slags svårighet tror jag du egentligen förstår precis vad som menas med de uttrycken men  bara vill hitta något att tjafsa om? 

Och när jag skrev att det är en sak om man får känslor för någon menade jag att det kan vara värt att riskera att förstöra en vänskap med förhoppningen att det ska leda till ett förhållande men jag tycker inte det är värt att riskera att förstöra en vänskap för att bara ha sex. Hade TS blivit kär i honom hade jag gett henne rådet att berätta det och förhoppningsvis känner han likadant. Eller så gör han inte det men då kanske det ändå är lika bra att han vet för det kan nog bli svårt för henne att fortsätta vara vara vän med någon hon är kär i. Men nu handlar det bara om att hon vill ha sex med honom och då tycker jag egentligen det bästa är att låta bli att ens försöka. 

• karolincxvb342
    Anonym (JJ) skrev 2025-10-30 21:57:03 följande:

Om det var mig du menade , tror jag skrev det där med känslor så tror jag alla som läser förstår att jag menade romantiska känslor , alltså att bli kär i personen. 

Självklart känner man kärlek till sina vänner också.. och sina barn, föräldrar, syskon, släktingar , husdjur.. Men när man pratar om att få känslor för någon brukar man mena just romantiska känslor. Jag tror du också har hört det uttrycket. Jag säger till exempel inte att jag fick känslor för mina barn när de föddes. Eftersom det är ett uttryck som betyder något annat. Lite onödig sak att tjafsa om tycker jag.

Och relation i det här sammanhanget betyder förhållande , alltså en kärleksrelation. Mer än bara vänner är också ett välkänt uttryck som betyder att bli kära eller inleda en romantisk relation , det betyder inte att det ena är bättre än det andra. Man kan inte bara haka upp sig på ord utan att ta hänsyn till sammanhanget. Om du är uppvuxen med svenska som modersmål och inte har någon slags svårighet tror jag du egentligen förstår precis vad som menas med de uttrycken men  bara vill hitta något att tjafsa om? 

Och när jag skrev att det är en sak om man får känslor för någon menade jag att det kan vara värt att riskera att förstöra en vänskap med förhoppningen att det ska leda till ett förhållande men jag tycker inte det är värt att riskera att förstöra en vänskap för att bara ha sex. Hade TS blivit kär i honom hade jag gett henne rådet att berätta det och förhoppningsvis känner han likadant. Eller så gör han inte det men då kanske det ändå är lika bra att han vet för det kan nog bli svårt för henne att fortsätta vara vara vän med någon hon är kär i. Men nu handlar det bara om att hon vill ha sex med honom och då tycker jag egentligen det bästa är att låta bli att ens försöka. 

Du upplevde det som tjafs, men svarade, då har jag ditt perspektiv, tack. Men jag håller inte med om uttrycken och hur de används. Romantiska känslor vet jag inte heller riktigt vad det är, ett idealiserande kanske. Jag förstår inte heller hur vänskap skulle kunna förstöras på grund av sex. Det har aldrig hänt för egen del åtminstone, men jag ska såklart inte förneka andras upplevelser, men jag har svårt att förstå resonemanget bakom.
  • Anonym (JJ)
    karolincxvb342 skrev 2025-10-30 22:06:07 följande:
    Du upplevde det som tjafs, men svarade, då har jag ditt perspektiv, tack. Men jag håller inte med om uttrycken och hur de används. Romantiska känslor vet jag inte heller riktigt vad det är, ett idealiserande kanske. Jag förstår inte heller hur vänskap skulle kunna förstöras på grund av sex. Det har aldrig hänt för egen del åtminstone, men jag ska såklart inte förneka andras upplevelser, men jag har svårt att förstå resonemanget bakom.

Du skrev att du inte förstår vad som menas med uttrycken ?Få känslor för?, ?inleda en relation? och ?mer än vänner?. Jag är som sagt helt övertygad om att du förstår vad det betyder om du har svenska som modersmål och inte har någon funktionsnedsättning.

Att du inte håller med om dom är en annan sak.. Men du får nog acceptera att de flesta använder de uttrycken för att besktiva olika typer av relationer och känslor , sedan är det fritt fram för dig att inte använda dig av dem om du inte vill.

Att ha romantiska känslor betyder att vara kär eller förälskad i en person. Du menar på fullt allvar att du inte vet vad det är? Även om du inte har varit kär själv (inget fel om det är så) borde du ju ha hört om det, sett andra vara det, sett det på film, läst om det.  Om du inte förstår några av de vanligaste mänskliga känslorna och sätten att interagera med andra människor kanske du inte är rätt person att svara i tråden.. eller egentligen knappt i någon tråd alls.

Och ja en vänskap kan förstöras på grund av sex på många olika sätt .. men det tar nog för lång tid att förklara för någon som skriver som att du är från en annan planet och låtsas att du inte har någon aning om hur relationer fungerar eller ens vad vartannat ord man skriver betyder. 

• ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-10-29 23:34:44 följande:

Hade inte gjort det om jag var du. Han skulle förmodligen bara utnyttja dig och sedan inte vilja ses mer. Och du blir lämnad hjärtekrossad. Kvinnor utvecklar känslor av stark anknytning till den de har sex med. Kanske inte precis alla men väldigt många. Dumt att ta den risken och sen bli sårad.

Hade en manlig kompis föreslagit nåt sånt så skulle jag inte vilja vara hans vän längre. Stort svek i mina ögon. Man utnyttjar inte sina vänner sexuellt. Då var de inga vänner från början.

Mayjel skrev 2025-10-30 20:38:29 följande:
    Om det finns riktig kärlek med i bilden ja. Att ha sex med en "kompis" utan att vilja ta det vidare till äkta kärlek och partnerskap är nåt helt annat, det är något ytligt och ett utnyttjande.
    TS vill ligga med sin killkompis
    Vem utnyttjar vem?
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-10-31 02:03:59 följande:
    Mayjel skrev 2025-10-30 20:38:29 följande:
    TS vill ligga med sin killkompis
    Vem utnyttjar vem?
    Redan påpekat att kvinnor inte funkar som män. Kvinnor utnyttjar inte människor sexuellt på samma känslokalla sätt som män. Tvivlar starkt på att TS ens är en kvinna. Kallar bluffen.
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-10-31 02:10:18 följande:
    Redan påpekat att kvinnor inte funkar som män. Kvinnor utnyttjar inte människor sexuellt på samma känslokalla sätt som män. Tvivlar starkt på att TS ens är en kvinna. Kallar bluffen.
    Att ligga med sin kompis är att utnyttja, det har du bestämt
    så TS är säkert en man

inte något med dina "argument" som haltar?
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-10-31 06:18:19 följande:
    Att ligga med sin kompis är att utnyttja, det har du bestämt
    så TS är säkert en man

inte något med dina "argument" som haltar?
    Nej, finns inget som haltar överhuvudtaget. Utan någon riktig kärlek (vilket man får i en romantisk relation och inte i vänskap eftersom det är nåt helt annat) så blir det naturligtvis ett utnyttjande. 
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-10-31 06:40:12 följande:
    Nej, finns inget som haltar överhuvudtaget. Utan någon riktig kärlek (vilket man får i en romantisk relation och inte i vänskap eftersom det är nåt helt annat) så blir det naturligtvis ett utnyttjande. 
    det kanske stämmer för just dej, men att låtsas att det gäller alla är bara oärligt.
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-10-31 08:45:16 följande:
    det kanske stämmer för just dej, men att låtsas att det gäller alla är bara oärligt.
    Stämmer för de flesta. Normala människor förstår skillnaden mellan vänskap och romantik och sexuella relationer. 
  • Anonym (karolincxvb342)
    Anonym (JJ) skrev 2025-10-31 00:28:06 följande:

Du skrev att du inte förstår vad som menas med uttrycken ?Få känslor för?, ?inleda en relation? och ?mer än vänner?. Jag är som sagt helt övertygad om att du förstår vad det betyder om du har svenska som modersmål och inte har någon funktionsnedsättning.

Jag förstår hur du resonerar: "Man ska tycka om förstå min världbild. Många andra delar stora delar av den och då är den korrekt. Om någon eller något avviker måste det bero på något annat." Jag skulle gärna vilja påpeka att det finns andra synsätt där ute, som inte bygger på språkliga barriärer eller funktionsnedsättningar. Att få känslor för använder jag i många uttryck. Att inleda en relation kan man göra med många olika varelser.

Att du inte håller med om dom är en annan sak.. Men du får nog acceptera att de flesta använder de uttrycken för att besktiva olika typer av relationer och känslor , sedan är det fritt fram för dig att inte använda dig av dem om du inte vill.

Det accepterar jag självklart. Jag menade bara att jag inte förstod resonemanget bakom.

Att ha romantiska känslor betyder att vara kär eller förälskad i en person. Du menar på fullt allvar att du inte vet vad det är? Även om du inte har varit kär själv (inget fel om det är så) borde du ju ha hört om det, sett andra vara det, sett det på film, läst om det.  Om du inte förstår några av de vanligaste mänskliga känslorna och sätten att interagera med andra människor kanske du inte är rätt person att svara i tråden.. eller egentligen knappt i någon tråd alls.

Att läsa om det eller höra talas om det, innebär inte att man vet vad det betyder. Jag har hört och läst om många företeelser. Men om jag beskriver mina upplevelser för dig som jag gjort här i tråden, gällande detta ämnet, så förstår du dem inte. Du förstod orden, men inte innebörden. Och för mig är det samma sak, att förstå orden vad gäller romantiska känslor, är inte att förstå vad det är. Visst, du kan anse att jag är rätt eller fel person. De åsikterna förändrar inget.

Och ja en vänskap kan förstöras på grund av sex på många olika sätt .. men det tar nog för lång tid att förklara för någon som skriver som att du är från en annan planet och låtsas att du inte har någon aning om hur relationer fungerar eller ens vad vartannat ord man skriver betyder. 

Jag förstår att du blev lite sur, att du gärna vill dela upp människor som inte delar din världsbild, att de låtsas, tjafsar eller inte förstår vart annat ord. Men det finns faktiskt andra ute i världen, som tänker och fungerar annorlunda än du och vad du är van vid hur människor ska vara. Det får du nog acceptera. Gör du inte det, kan du givetvis avfärda oss, men då kan ändå göra det med respekt.

• Anonym (Hjälp)
    Mayjel skrev 2025-10-31 02:10:18 följande:
    Okej så kvinnor ska inte kunna ha sex utan känslor för att man är kåt?
    Jag tycker inte det är okej att anta att jag är en man bara för att en kvinna också ska få ha lite kul? 
  • Anonym (L)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-10-31 17:37:59 följande:
    Okej så kvinnor ska inte kunna ha sex utan känslor för att man är kåt?
    Jag tycker inte det är okej att anta att jag är en man bara för att en kvinna också ska få ha lite kul? 
    Nej, det handlar om ifall man vill skydda sin vänskap eller om man vill riskera den.

Annars gör man som man vill.
  • Anonym (korven)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-29 16:30:20 följande:

Bjud på vin. Ett glas till. För in samtalet på sex och berätta att du inte har haft sex på jättelänge och verkligen saknar det. Själva sexet alltså.

Nappar han inte så nappar han inte.

Bra förslag. Det går också och skratta bort och skylla på alkohol med om han säger nej.
  • Anonym (Felizia)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-10-28 12:43:14 följande:
    Sex med en kompis?

Jag har en bästa kompis som är en kille, vi pratar varje dag men har bara känt varann i några månader. 
    Ibland efter utekvällar sover han även hos mig då jag bor närmare men vi har aldrig rört  varandra.

Jag har insett på senaste att jag verkligen skulle vilja ha sex med honom men vet inte hur jag ska göra, finns det något sätt jag kan få fram budskapet lite diskret utan att riskera att förstöra den relationen vi har?

Han behandlar mig som en kompis och pratar om andra tjejer till mig och hela den biten men samtidigt så känns det som så oklara signaler när han aktivt valt att sova hos mig några gånger istället för att dra hem med någon tjej där han garanterat hade fått ligga. 

Jag håller på att bli galen av att inte veta så snälla ge mig alla tips ni har.
    Finns det någon kille som har en bästa tjejkompis och skulle ni kunna tänka er ligga med henne?
    Finns det någon tjej som har ett smidigt sätt att få fram detta på? Hjälp..

Jag har ofta sex med min bästa killkompis. Vi båda har förhållande på var sitt håll och har inga planer på att bli tillsammans. INGEN vet att vi har sex och vi har varit kompisar sex vi var 5 år. INGEN misstänker heller att vi har sex eftersom vi är mer som bror och syster förutom när vi har sex. Kommer inte ens ihåg hur det började. Vi kan bråka som syskon gör ibland men ha sex tio min senare. Det är som att vårt sexuella förhållande är något som står för sig självt. 
    Du får väl prova att byta om lite odiskret i närheten av honom och se hur han reagerar. Det kan nog avslöja ganska mycket.
Svar på tråden Sex med en kompis?