• Anonym (Jenny)

Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)

Jag har en (manlig) kollega som bjudit mig på fest.
    till saken hör att jag har en sambo.
    Vårt förhållande är ej så bra håller endast ihop p g a våra två barn.
    får aldrig bekräftelse och är ständigt dålig stämning. 

nu funderar jag mycket på det här med kollegan , varför han bjudit mig 
    han 
    har inte bjudit andra på kontoret etc

är han intresserad?
    själv tycker jag det är spännande men samvetet tar emot. Och jag vet inte om jag ska gå? behöver råd 

• Svar på tråden Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)
  • Core

Du har en kass relation. På vilket sätt kommer du framåt genom att knulla med någon annan? För det fattar ju alla här att det är det du tänker på.

vilka problem löses? Är det den bästa vägen att gå om du väger in barnen i bilden?

Väx upp, kvinnbebis. Reparera eller separera är det första ställningstagandet du måste göra.

• Jimmy75
    Core skrev 2025-11-01 11:33:42 följande:

Du har en kass relation. På vilket sätt kommer du framåt genom att knulla med någon annan? För det fattar ju alla här att det är det du tänker på.

vilka problem löses? Är det den bästa vägen att gå om du väger in barnen i bilden?

Väx upp, kvinnbebis. Reparera eller separera är det första ställningstagandet du måste göra.

Nej, det är ju det klassiska undvikandet av problem och sånt som kan vara svårt eller jobbigt på något sätt - låt oss skjuta det framför oss så blir det säkert jättebra....inget problem någonsin har ju bara blivit större och svårare av att skjuta upp det - eller?

Tar vi bort den andelen människor här inne som har den problemlösningsstrategin så skulle hela sajten duka under i brist på trådar.

• Ascendere
    Anonym (Jenny) skrev 2025-10-31 20:31:19 följande:
    Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)

Jag har en (manlig) kollega som bjudit mig på fest.
    till saken hör att jag har en sambo.
    Vårt förhållande är ej så bra håller endast ihop p g a våra två barn.
    får aldrig bekräftelse och är ständigt dålig stämning. 

nu funderar jag mycket på det här med kollegan , varför han bjudit mig 
    han 
    har inte bjudit andra på kontoret etc

är han intresserad?
    själv tycker jag det är spännande men samvetet tar emot. Och jag vet inte om jag ska gå? behöver råd 

Eftersom du behöver fråga här så är det uppenbart något som är lite skevt. Du bör nog inte gå, inte utan din sambo i alla fall.
    red ut ert förhållande i första hand!
  • Ascendere
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-11-01 10:40:40 följande:
    Nej, det är bara vad kvinnorna tror. 
    Nej, det är vad kvinnorna säger att de tror? 😁
  • Anonym (Ur hästens mun)
    Anonym (Imilia) skrev 2025-11-01 11:07:05 följande:
    Jag har gått på det många gånger, och sen har det alltid visat sig att de vill mycket mer än bara vara vänner.
    Någon tyckte jag borde fattat att män inte har intresse av vänskap, för kvinnor har sällan intressanta saker att prata om, eller intressanta intressen. Därför betackar jag mig för vänskap med män.
    Problemet är alltså att många kvinnor och män har rätt snäva intressen, vilket iofs stämmer med att fler män är autister och insnöade på rätt få saker.

Jag som verkar i en teknisk bransch, håller på med gaming och skogsbruk har aldrig haft brist på samtalsämnen med män. Och ibland visar det sig att de förutom sitt tekniska jobb är passionerade brödbakare eller dahliaodlare eller designfantaster eller Japanintresserade, för att bara ta några saker som inte är direkt manligt kodade.
  • Anonym (Jenny)

Jag har försökt kommunicera med min sambo i flera år. Jag stannar för vill inte skiljas från mina barn. jag vet inte om han fixar att ge dom kläder, medicin osv
    i min frånvaro. Och vill inte utsätta dom för den stressen. 
  • Tow2Mater

Ja gå, och besvara eventuella närmanden om han gör dem. Det kommer den ständigt dåliga stämningen hemma bli bättre av när det kommer till din sambos kännedom. 

• Anonym (Ur hästens mun)
    Anonym (Jenny) skrev 2025-11-01 12:29:11 följande:
    Jag har försökt kommunicera med min sambo i flera år. Jag stannar för vill inte skiljas från mina barn. jag vet inte om han fixar att ge dom kläder, medicin osv
    i min frånvaro. Och vill inte utsätta dom för den stressen. 
    Då tycker jag att första testet blir att du bokar in dig på hotell/spa/släkting/vän/whatever över en långhelg (minst tre nätter) och tänker över din egen vilja i detta, så får han rodda barnen.

Svälter de och har inte fått sina mediciner när du kommer hem?
    Ringer han sin mamma och dumpar dem på henne?

Eller vad händer?
  • EpicF
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-11-01 10:40:40 följande:
    Nej, det är bara vad kvinnorna tror. 
    Väldigt glad att jag har normala människor i min umgängeskrets som kan umgås med kvinnor utan att hoppa i sängen de....
  • EpicF

Har ts skrivit att hon ska knulla med en annan? 
  • Anonym (Erfaren_man)
    EpicF skrev 2025-11-01 13:04:42 följande:
    Väldigt glad att jag har normala människor i min umgängeskrets som kan umgås med kvinnor utan att hoppa i sängen de....

Såklart att de kan! Men vad de gärna skulle vilja göra, ifall de någon gång fick chansen, är oftast mer än du tror. 

• Fjäril kär
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-11-01 13:10:48 följande:

Såklart att de kan! Men vad de gärna skulle vilja göra, ifall de någon gång fick chansen, är oftast mer än du tror. 

Undrar om inte du och jag diskuterat den saken i en tråd om just vänskap?  

Jag konstaterade att män ska sluta tro dom är guds gåva till kvinnorna för det finns gott om män jag inte ens skulle vilja ta i med tång men som är fina vänner.... 
  • EpicF
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-11-01 13:10:48 följande:

Du får lära dig att skilja på vänskap och attraktion/kåthet. 
  • Anonym (Erfaren_man)
    EpicF skrev 2025-11-01 14:14:48 följande:
    Du får lära dig att skilja på vänskap och attraktion/kåthet. 
    Det verkar vara du som behöver lära dig det. 
  • EpicF
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-11-01 16:16:30 följande:
    Det verkar vara du som behöver lära dig det. 
    Jag har redan lärt mig det, för länge sedan. 
  • Core
    EpicF skrev 2025-11-01 13:05:55 följande:
    Har ts skrivit att hon ska knulla med en annan? 
    Nej, vilket jag indirekt belyser i mitt inlägg också, att alla förstår ändå. Kan du inte lägga ihop att hon nämner sin dåliga relation med brist på bekräftelse i samma andetag som spänningen i en inbjudan till en annan man säger rätt mycket för dom flesta.

Och ser inte du indiciekedjan har vi inte särskilt mycket att skriva om 
  • EpicF
    Core skrev 2025-11-01 18:53:43 följande:
    Nej, vilket jag indirekt belyser i mitt inlägg också, att alla förstår ändå. Kan du inte lägga ihop att hon nämner sin dåliga relation med brist på bekräftelse i samma andetag som spänningen i en inbjudan till en annan man säger rätt mycket för dom flesta.

Och ser inte du indiciekedjan har vi inte särskilt mycket att skriva om 
    Jag har läst vad ts skrev. Och jag undrade var hon skrev att hon skulle eller ville knulla med sin kollega. Vilket hon inte heller har skrivit eller egentligen ens antytt. 
Svar på tråden Bjuden på fest hos manlig kollega (jag har sambo)