Kvinna som blivit av med magen, hur gjorde du?
Jag är medelålders, har hypotyreos och har levt under extrem stress under lång tid. Allt det påverkar ämnesomsättningen och jag har inte tagit hand om mig själv pga depression och min livssituation.
Jag har nu kommit igång med styrketräning som jag höll på med tidigare. Jag tränat ungefär tre gånger i veckan, ett tufft pass med primärt mål att bli starkare i kroppen och må bättre psykiskt.
Jag mår väldigt bra av träningen och märker redan resultat. Kläderna sitter lösare men framför allt är jag piggare och orkar mer.
Jag är inte kraftigt överviktig men jag har en envis mage som är svår att bli av med.
Jag undrar hur du kvinna med ungefär mina förutsättningar som lyckats bli av med magen gjorde.Vad var mest effektivt?
Jag undviker socker, vitt mjöl och onyttigt fett. Jag mår bra av proteinrik diet och kör inga svältkurer. Jag har kämpat med ätstörning så jag undviker alltför restriktiva dieter och fokuserar på att äta så nyttigt som möjligt.
Jag skulle alltså uppskatta svar från personer som är i min situation ungefär och har lyckats bli av med den envisa magen.