• Anonym (Besviken)

Ghostad

Jag har vart tillsammans med en tjej i två månader och allt var hur bra som helst.
    Vi pratade på lördagen vad vi skulle fira jul och hon skulle träffa mina föräldrar. 
    Pratade om resa nästa år och hade gjort upp planer.
    Hon sov över hos mig mellan lördagen till söndagen och allt var bra när hon åkte hem och jag får ett sms på kvällen där hon skriver att hon fick en dålig känsla och en är det tyst frå henne.
    Hon svarar inte när jag ringer utan bara trycker bort mig och hon svarar inte på sms.
    Låter henne vara, tänker att det är slut och en vecka senare  hör hon av sig på sms att hon vill träffas för att sen på kvällen skriver att hon inte hinner och sen är det tyst igen.
    Blir fan knäpp när man inte vet vad som händer eller vad man gjort för fel med tanke att allt var bra. 
    Har ni vart med om nått liknande??

• Svar på tråden Ghostad
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (M.) skrev 2025-11-15 19:43:33 följande:

Var det du som drev på om detta att ni skulle fira jul tillsammans (inte självklart att göra på en gång när man har var sina barnkullar), boka en resa tillsammans, träffa varandras föräldrar och sådant? I så fall kan det vara så att hon tyckte att du var för "på", att det gick för fort, att hon kände sig trängd. 

Eller så har hennes barn sagt att de inte tycker om dig, och i så fall gör hon rätt. 

Sedan tycker jag personligen att det är fult att ghosta, men en del människor är så, de orkar inte med obehagliga samtal och kanske bråk. 

Det var hon som var den drivande i det och även med att blanda in barnen i början. 
    Och barnen tyckte om mig jättemycket och dom har skickat meddelande efteråt och frågat om jag kommer snart igen.
    Hon kanske tyckte det gick för snabbt helt plötsligt men jag vet inte eftersom hon inte vill prata. 
  • Anonym (Besviken)
    Ezmeraldah skrev 2025-11-15 16:40:47 följande:
    Raderade du själva kontot eller bara appen?

Vad sa hon rent konkret om den dåliga känslan? "Tack går igår men nu har jag en dålig känsla"?
    Jag raderade hela kontot.
    Hon sa bara att hon fick fel känsla när vi träffades sist men kunde inte förklara riktigt varför.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Besviken) skrev 2025-11-14 18:45:18 följande:
    Ghostad

Jag har vart tillsammans med en tjej i två månader och allt var hur bra som helst.
    Vi pratade på lördagen vad vi skulle fira jul och hon skulle träffa mina föräldrar. 
    Pratade om resa nästa år och hade gjort upp planer.
    Hon sov över hos mig mellan lördagen till söndagen och allt var bra när hon åkte hem och jag får ett sms på kvällen där hon skriver att hon fick en dålig känsla och en är det tyst frå henne.
    Hon svarar inte när jag ringer utan bara trycker bort mig och hon svarar inte på sms.
    Låter henne vara, tänker att det är slut och en vecka senare  hör hon av sig på sms att hon vill träffas för att sen på kvällen skriver att hon inte hinner och sen är det tyst igen.
    Blir fan knäpp när man inte vet vad som händer eller vad man gjort för fel med tanke att allt var bra. 
    Har ni vart med om nått liknande??

Hon är inte kär i dig. Har varit med om killar som har gått för långt. Till slut måste man ignorera dem
  • Ezmeraldah
    Anonym (Besviken) skrev 2025-11-16 14:18:31 följande:
    Jag raderade hela kontot.
    Hon sa bara att hon fick fel känsla när vi träffades sist men kunde inte förklara riktigt varför.
    Har du frågat om det hade med julplanerna att göra? 
  • Anonym (Nonono)

Att ghosta någon är fegt och oansvarigt av en vuxen människa. Bara det att någon gör så, säger det för mig att det är ingen person att bygga en relation med. Det hade nog blivit mer kaos då.. 

• Farbror Grön

Till trådstartaren. Det kan ju vara som hon skrivit, att hennes känsla inte känns rätt. Känslor är inte alltid logiska och det behöver inte bero på något du sagt eller gjort. Jag tycker dock att har man varit tillsammans i några månader så kan man kosta på sig att ha ett samtal även om det känns jobbigt och inte lämna den andra med alla frågor hängande i luften.

Eller så har hon upptäckt nånting hon inte gillar, som det spekuleras om i tråden. Det kan dock ingen av oss veta vad det skulle kunna vara. Även då tycker jag hon kunde ha berättat för dig vad det är (om hon inte typ kommit på att du är massmördare eller nåt sånt).

• Anonym (Beror på)

Beror helt på hur relationen ser ut. Har man en seriös relation så tycker jag det krävs ett seriöst avslut. Har man inte det så förtjänar inte personen det. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Beror på) skrev 2025-11-19 10:53:29 följande:

Beror helt på hur relationen ser ut. Har man en seriös relation så tycker jag det krävs ett seriöst avslut. Har man inte det så förtjänar inte personen det. 

De träffar varandras barn regelbundet och planerade att fira jul med hans familj och resa ihop. Är det seriöst enligt dig? 
  • KimLinnefeldt

Vilda spekulationer... Det är så ghostning funkar, släpper loss alla möjliga fantasier.

Det är definitivt inget fel hos TS, det är kvinnan som är otrevlig. Om hon inte vill ha kontakt så kräver normal mänsklig hänsyn att hon talar om varför. Att tiga ihjäl en relation är avskyvärt.

• Anonym (Besviken)

Nu hörde hon av sig igår och ville träffas igen för att sen ställa in det en kvart innan vi skulle träffas. 
    Försökte ringa henne och hon bara trycker bort mig och svarar inte på sms igen. 
    Jag orkar inte längre med det här upp och ner så nu blockade jag henne och hoppas hon inte hör av sig mer. 
    Tycker så synd om barnen som fortfarande hör av sig och vill att jag ska komma och man försöker förklara att det inte är så lätt just nu att komma över. 

• Anonym (Dåligkänsla)

Hon fick en dålig känsla angående dig? Då lär det vara något med dig som gör att hon egentligen inte vill ses. Vi kvinnor går mycket på magkänsla när vi träffar någon, och brukar märka om det är något som inte tilltalar oss med mannen ifråga eller om vi får "taskiga vibbar".

Tyvärr finns det få bra män idag, och även om du tror att du är en bra man, så fick hon känslan av att du kanske inte skulle vara så bra för henne.

• Anonym (Besviken)
    Anonym (Dåligkänsla) skrev 2025-11-21 12:14:17 följande:

Hon fick en dålig känsla angående dig? Då lär det vara något med dig som gör att hon egentligen inte vill ses. Vi kvinnor går mycket på magkänsla när vi träffar någon, och brukar märka om det är något som inte tilltalar oss med mannen ifråga eller om vi får "taskiga vibbar".

Tyvärr finns det få bra män idag, och även om du tror att du är en bra man, så fick hon känslan av att du kanske inte skulle vara så bra för henne.

Det köper jag helt och hållet.
    Alla passar inte med alla men då kan man sluta höra av sig och inte kontakta en efter en vecka och fråga om man vill ses igen för att sen ställa in igen. 
  • Anonym (Aline)

En gång när jag var feg och väldigt ung ghostade jag två killar. 

Jag vågade inte tala om att en av de var riktigt äcklig att hångla med, det kändes som att hångla med en rå fisk. Aldrig varit med om det innan eller efter det.

Den andra hade hemskt dålig andedräkt. 

Jag betvivlar att någon av dem hade mått bättre av att veta sanningen. Om man kunnat göra om saker, hade jag talat om att jag bara inte var intresserad på det viset. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Aline) skrev 2025-11-21 12:45:27 följande:

En gång när jag var feg och väldigt ung ghostade jag två killar. 

Jag vågade inte tala om att en av de var riktigt äcklig att hångla med, det kändes som att hångla med en rå fisk. Aldrig varit med om det innan eller efter det.

Den andra hade hemskt dålig andedräkt. 

Jag betvivlar att någon av dem hade mått bättre av att veta sanningen. Om man kunnat göra om saker, hade jag talat om att jag bara inte var intresserad på det viset. 

Lät du dessa män umgås med dina barn? Planerade du resor och julfiranden med deras familjer samma dag som du ghostade? 
Svar på tråden Ghostad