Detta kan ju vara en komplicerad fråga att bara svara såhär, men lite tips och tankar kan man ju ev bidra med.
Det finns ju såklart många saker som påverkar ens lust.
Jag tror dom vanligast i en relation, är att man på något sätt inte tillfreds. Sen om det är i relationen, som det är något som gnager eller om det är i allmänna livet i vardagen.
Han kanske bara behöver mera egentid eller kanske mer tid med dig.
Bortsett från det så är det ju massa annat, din mans egna /personliga välmående och tillfredsställelse i livet. Kan ju vara vänner, jobb, stress över något, tristess..kanske han vill att det ska hända något/mera.
Sen är ju kost och motion än större än många kanske tror och tänker ibland. Här får man nog i så fall göra den analysen själv eller med hjälp, vi alla påverkas olika av olika kost och motion.
Men personligen så har kaffe, alkohol och osund mat negativ inverkan på min lust.
Motion och få igång blodcirkulation och kondition har väldig positiv inverkan hos mig.
Sen av egen erfarenhet, så kan man lätt känna sig pressad om den andre vill ha mera sex än vad man själv vill eller kan leverera. Detta har jag upplevt åt båda hållen.
Sen ska man inte glömma att vi är leverade varelser och livet är upp och ner i perioder genom åren. Man brukar ju skoja om 30,40, 50 års kris osv. Hos tjejer kan ju bla klimakteriet påverka välmående och vardag. Det är ju även någon man pratat om hos oss män, att vi också har våra perioder. Skillnaden är att hos män syns och märks det inte på samma sätt som hos kvinnor.
Jag tänker att ni säkert pratar och lyssnar på varandra, men kommunikationen är ett av dom vanligaste problemen i relationen. Man tycker attt man noder kunna pratat med sin partner om allt, men det kan kännas som bland det jobbigast. Även med vänner kan det vara svårt och på jobbet är det ofta en stor och annan rädsla kring detta.
Personligen så skulle jag fundera över hur kommunikation är och vad man pratar om. Där brukar man kunna finna svaren på många av ovan nämnda problem.
Sen ska man inte vara rädd för att professionell hjälp.
Detta är galet jobbigt för dig och er båda, det är jag full förståelse för och från egna erfarenheter.
Hoppas det kanske vara till någon hjälp och att ni hittar tillbaka .
Lycka till