• Troslouise

Fråga till män

Hej! Jag blev tipsad om detta forumet av en vän och då jag känner mig desperat så ger jag det ett försök. 

Jag och min man har varit gifta i snart 10 år och problemet är att hans sexlust är i princip helt borta. Min sexlust är hög och har alltid varit och det här känns inte hållbart länge till.

Sex är väldigt viktigt för mig så jag vänder mig nu till er och undrar om ni har något tips på vad jag kan göra. Jag förstår att alla är olika men vad gör er upphetsade? 
    Jag vill testa något nytt för att se om jag kan tända hans låga igen... 

• Svar på tråden Fråga till män
  • Anonym (Kalsongklas)
    Troslouise skrev 2025-11-14 22:37:03 följande:
    Fråga till män

Hej! Jag blev tipsad om detta forumet av en vän och då jag känner mig desperat så ger jag det ett försök. 

Jag och min man har varit gifta i snart 10 år och problemet är att hans sexlust är i princip helt borta. Min sexlust är hög och har alltid varit och det här känns inte hållbart länge till.

Sex är väldigt viktigt för mig så jag vänder mig nu till er och undrar om ni har något tips på vad jag kan göra. Jag förstår att alla är olika men vad gör er upphetsade? 
    Jag vill testa något nytt för att se om jag kan tända hans låga igen... 

Jag tror vi har något liknande hemma, min sexlust blir lägre, jag är 45 år, och hennes lust är nästan högre. Vi skämtar om det att hon är så kåt och hon både gillar det men skäms lite. Ibland kommer hon tätt in på mig men frågar efter en stund om samtycke. Jag har inga problem att hon är på men samtidigt kanske jag inte kan ge henne vad hon vill alla gånger. Nu gillar hon sex när händer och mun och leksaker används och det kan jag lättare ställa upp på. Ibland har jag svårt att bli hård och då känns det som jag sviker henne. Jag vet inte om din man har problem med potensen också? 

Ett tips, prata med honom och ge honom utrymme. Vad jag menar, förvända dig inte sex alla gånger. Ge utrymme för enbart petting dvs att du runkar av honom utan krav på att få något tillbaka. Du kanske kan säga att du vill bli fingrad så han kan ge dig utan krav på något annat eller fråga om han är okej med att du onanerar bredvid honom i sängen. Han kan få titta på om han vill annars får du kanske göra det i enrum? 

Prata om era fantasier, sexuella alltså, för oss så har det förändrats jättemycket på 10 år. Vi har, eller jag har helt andra fantasier idag mot när jag träffade min sambo och vi delar också med oss av dessa med varandra. Vi försöker också upprätthålla lite mystik genom att skicka sms på dagarna vad man kanske vill göra senare eller just nu brukar min sambo få små uppdrag att utföra vilket vi uppskattar båda. 

• Troslouise
    Anonym (Gammal man) skrev 2025-11-14 23:23:46 följande:

Att känna sig åtrådd är nog det viktigaste för mig och för många andra äldre män jag pratat med. Det är faktiskt ganska sällan vi män får känna just det. Att kvinnan tar på våra muskler och kropp som visar att hon älskar den. Även att få höra det. Jag har hört även av vältränade vackra män att de kan sakna det ibland i sina relationer. Ett tips är att fundera på vad han brukade säga och göra med dig när han förförde dig tidigare. De saker som han säger och gjorde är inte ovanligt att man själv vill uppleva. 

Tack för ditt svar! Det kändes väldigt träffande. Att känna sig åtrådd är avgörande för att det ska funka..
  • Vispen74

Här är läget exakt samma fast omvänt. Läser inläggen I jakt på idéer. 

• Troslouise
    Anonym (Kalsongklas) skrev 2025-11-16 15:12:42 följande:

Jag tror vi har något liknande hemma, min sexlust blir lägre, jag är 45 år, och hennes lust är nästan högre. Vi skämtar om det att hon är så kåt och hon både gillar det men skäms lite. Ibland kommer hon tätt in på mig men frågar efter en stund om samtycke. Jag har inga problem att hon är på men samtidigt kanske jag inte kan ge henne vad hon vill alla gånger. Nu gillar hon sex när händer och mun och leksaker används och det kan jag lättare ställa upp på. Ibland har jag svårt att bli hård och då känns det som jag sviker henne. Jag vet inte om din man har problem med potensen också? 

Ett tips, prata med honom och ge honom utrymme. Vad jag menar, förvända dig inte sex alla gånger. Ge utrymme för enbart petting dvs att du runkar av honom utan krav på att få något tillbaka. Du kanske kan säga att du vill bli fingrad så han kan ge dig utan krav på något annat eller fråga om han är okej med att du onanerar bredvid honom i sängen. Han kan få titta på om han vill annars får du kanske göra det i enrum? 

Prata om era fantasier, sexuella alltså, för oss så har det förändrats jättemycket på 10 år. Vi har, eller jag har helt andra fantasier idag mot när jag träffade min sambo och vi delar också med oss av dessa med varandra. Vi försöker också upprätthålla lite mystik genom att skicka sms på dagarna vad man kanske vill göra senare eller just nu brukar min sambo få små uppdrag att utföra vilket vi uppskattar båda. 

Tack för ditt svar. Ja att onanera bredvid varandra är underskattat. Det finns ju så mycket man kan göra som inte är kuk i fittan bara. Jag har alltid gillat min höga sexlust men det känns ju inte hållbart att inte riktigt få utlopp för den.. 
    Vad roligt med uppdrag, det är kanske något vi skulle kunna testa. Är det bara du som ger uppdrag till din sambo? Vill du ge några exempel?
  • Gonza83

Om du tror att han kan tänka på en trwkant med en annan man så utforskar jag gärna tillsammans mer er. oxå oerfaren men nyfiken.

• Reborn

Detta kan ju vara en komplicerad fråga att bara svara såhär, men lite tips och tankar kan man ju ev bidra med. 

Det finns ju såklart många saker som påverkar ens lust. 
    Jag tror dom vanligast i en relation, är att man på något sätt inte tillfreds. Sen om det är i relationen, som det är något som gnager eller om det är i allmänna livet i vardagen. 
    Han kanske bara behöver mera egentid eller kanske mer tid med dig.

Bortsett från det så är det ju massa annat, din mans egna /personliga välmående och tillfredsställelse i livet. Kan ju vara vänner, jobb, stress över något, tristess..kanske han vill att det ska hända något/mera. 

Sen är ju kost och motion än större än många kanske tror och tänker ibland. Här får man nog i så fall göra den analysen själv eller med hjälp, vi alla påverkas olika av olika kost och motion. 
    Men personligen så har kaffe, alkohol och osund mat negativ inverkan på min lust.
    Motion och få igång blodcirkulation och kondition har väldig positiv inverkan hos mig. 

Sen av egen erfarenhet, så kan man lätt känna sig pressad om den andre vill ha mera sex än vad man själv vill eller kan leverera. Detta har jag upplevt åt båda hållen. 

Sen ska man inte glömma att vi är leverade varelser och livet är upp och ner i perioder genom åren. Man brukar ju skoja om 30,40, 50 års kris osv. Hos tjejer kan ju bla klimakteriet påverka välmående och vardag. Det är ju även någon man pratat om hos oss män, att vi också har våra perioder. Skillnaden är att hos män syns och märks det inte på samma sätt som hos kvinnor.

Jag tänker att ni säkert pratar och lyssnar på varandra, men kommunikationen är ett av dom vanligaste problemen i relationen. Man tycker attt man noder kunna pratat med sin partner om allt, men det kan kännas som bland det jobbigast. Även med vänner kan det vara svårt och på jobbet är det ofta en stor och annan rädsla kring detta. 

Personligen så skulle jag fundera över hur kommunikation är och vad man pratar om. Där brukar man kunna finna svaren på många av ovan nämnda problem. 

Sen ska man inte vara rädd för att professionell hjälp. 

Detta är galet jobbigt för dig och er båda, det är jag full förståelse för och från egna erfarenheter. 

Hoppas det kanske vara till någon hjälp och att ni hittar tillbaka .
    Lycka till

• Gonza83

Om du tror att han i det minsta hade gått igång på att ha en annan man med i bilden så har jag gärna ställt upp i vilken somhelst roll. Är oerfaren och nyfiken så hade förmodligen passat perfekt. Är ok med att suga kuk och på samma sätt vara fullt passiv, men andra ord 100% anpassningsbar. dm vid intresse, jag är sjukt nyfiken och flexibel och öppen för förslag.

• Anonym (Tvestjärtincels gör sig icke besvär)
    Gonza83 skrev 2025-11-21 00:41:36 följande:

Om du tror att han i det minsta hade gått igång på att ha en annan man med i bilden så har jag gärna ställt upp i vilken somhelst roll. Är oerfaren och nyfiken så hade förmodligen passat perfekt. Är ok med att suga kuk och på samma sätt vara fullt passiv, men andra ord 100% anpassningsbar. dm vid intresse, jag är sjukt nyfiken och flexibel och öppen för förslag.

Och du tror seriöst att någon är intresserad av en desperat fjolla som du? Som bjuder ut din ynkliga pille till allt och alla här på forumet. Mer patetisk än du går det knappast att bli. Skaffa dig lite värdighet.
  • Anonym (Bikille)

Vad är det vi män alltid får höra när det är tvärtom? Jag just det. Du får gilla läget. Du kan onnanera istället och gå vidare i livet eller ja just det när det kommer till kvinnlig lust då låter det mer att ni ska hitta kuk nån annanstans. Gärna grannen eller annat lätt tillgängligt eller bara dumpa han som om det vore en mjölk kartong pga sexet

• Anonym (Kalsongklas)
    Troslouise skrev 2025-11-17 21:19:28 följande:
    Tack för ditt svar. Ja att onanera bredvid varandra är underskattat. Det finns ju så mycket man kan göra som inte är kuk i fittan bara. Jag har alltid gillat min höga sexlust men det känns ju inte hållbart att inte riktigt få utlopp för den.. 
    Vad roligt med uppdrag, det är kanske något vi skulle kunna testa. Är det bara du som ger uppdrag till din sambo? Vill du ge några exempel?

Hon har fått skicka både sexnoveller och sexklipp till mig på sånt hon går igång på - av någon anledning.
    Hon har fått ta av sig trosorna när hon varit borta på middag med jobbet. (bildbevis att de är av)
    Hon har fått uppdrag att onanera när vi varit ifrån varandra och meddela mig när hon kommit. 

Det kanske låter konstigt men vi gillar denna typ båda två.  Häromdagen fick hon uppdrag att komma på ett sätt eller ställe hon aldrig gjort tidigare. 

• Anonym (G)
    Anonym (Bikille) skrev 2025-11-21 06:03:29 följande:

Vad är det vi män alltid får höra när det är tvärtom? Jag just det. Du får gilla läget. Du kan onnanera istället och gå vidare i livet eller ja just det när det kommer till kvinnlig lust då låter det mer att ni ska hitta kuk nån annanstans. Gärna grannen eller annat lätt tillgängligt eller bara dumpa han som om det vore en mjölk kartong pga sexet

Vem föreslog det? Det var en kille som skrev att han själv skulle kunna ställa upp på trekant med TS och hennes man.

Och när det är tvärtom är väl de flesta eniga om att det är ett bekynmer det  också. Man ska inte pressa någon till sex, varken män eller kvinnor. 
Svar på tråden Fråga till män