Medarbetarsamtal gick inte bra
Hade medarbetarsamtal idag med nya chefen som tog över i höstas. Första gången jag hade enskilt möte med honom och känner tyvärr att han inte förstod mig.
Första kvarten gick väl bra men sedan kommenterade han att jag inte brukar säga så mycket när vi har verksamhetsmöten. Jag förklarade att jag är ganska introvert som person och speciellt i grupp. Har inte behovet av att prata hela tiden utan är mer av en lyssnare. Då svarade han att jag inte behöver känna mig blyg eller överkörd av de andra. Det gör jag inte heller och försökte återigen förklara att blyghet inte är samma sak som att vara introvert. Han ville ändå inte släppa det.
Vet inte vad jag ska göra? Känner mig nästan deprimerad nu och upplever att han inte verkar uppskatta mig som anställd. Nästan lite som ett påhopp över min personlighet. Frågar han mina närmaste kollegor tror jag alla skulle svara att jag är lätt att samarbeta med. Det är bara i grupp och kring andra ämnen jag inte tar så stor plats. Känner mig riktigt obekväm av honom nu. Kan detta lösas tror ni?