• Anonym (Bananätaren)

Utskälld av bananskal

Jag brukar äta banan ibland när jag kör bil till jobbet och efteråt slänger jag bara ut skalet genom rutan. Gjorde det igår som vanligt och hade då en bil bakom. Det var en landsväg utan mycket trafik. Tänkte inte mer på det men en kort stund efter gör den bilen en hastig omkörning och bromsar in kraftigt framför mig. Den stannar och går ur bilen irriterad och skäller ut mig om hur dåligt det är och förbjudet att kasta bananskal från rutan. Tycker detta är en överdriven reaktion över ett bananskal och blev helt ställd av utskällningen så satt bara där som ett frågetecken. Det är ju ändå kompost som bryts ner snabbt. Har slängt många bananskal och aldrig fått denna reaktionen innan. Ser dessutom en del bananskal på vägarna så förstår inte varför det ska vara förbjudet

• Svar på tråden Utskälld av bananskal
  • Xenia

Jag kastar aldrig bananskal i naturen, bara i skräpkorgar. Så många gånger jag fått bära hem det för att ingen skräpkorg funnits tillgänglig där jag gick. Man ser ju på bananskalets tjocklek att det inte kommer att förmultna snabbt, som en äppelskrutt.

Jag brukar inte kasta apelsinskal heller. Både bananer och apelsiner är hårt besprutade.

• Meddelande borttaget
  • Cia78n
    Anonym (Bananätaren) skrev 2025-12-10 21:06:55 följande:
    För jag vet Att jag inte kastat där nyligen
    Men för kanske två årsedan ?

OK vi tar det svart på vitt. Börjar eka lite mycket i öronen nu. Det tar upp till TVÅ ÅR innan bananskal bryts ner så därför bör man ta med sig detta hem istället för att slänga vare sig i diket eller gömma någonstans i naturen. Hänger ni med?
  • Cia78n
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-10 22:51:13 följande:

Ni kan ta era bananskal och cykla till Bahamas. 

Eller om han ändå tar den vägen ta med dom till Samhall :)
  • Anonym (Hm)
    Cia78n skrev 2025-12-11 13:34:48 följande:
    Eller om han ändå tar den vägen ta med dom till Samhall :)
    Haha
  • Damdis
    Anonym (Bananätaren) skrev 2025-12-10 14:35:15 följande:
    Flera verkar göra det. Har sett tre stycken skal idag i diket som inte var mina på vägen till jobbet 
    grattis, det finns fler idioter. Om du ser tre människor sitta och skita i diket så klämmer du dig in också eller? TS jag ska prata på ett språk du förstår då jag antar att ord som sinnesslö och WT inte går in. Du är ett ålahuvud. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (lucy)
    Glad

Det här kan var 2025 års roligaste rubrik på FL.

Varje gång jag läser den ser jag framför mig en färgglad drog-tripp på hallucinogener.
  • Anonym (Bananätaren)
    Damdis skrev 2025-12-11 18:52:05 följande:
    grattis, det finns fler idioter. Om du ser tre människor sitta och skita i diket så klämmer du dig in också eller? TS jag ska prata på ett språk du förstår då jag antar att ord som sinnesslö och WT inte går in. Du är ett ålahuvud. 
    Ja människan är ju flockdjur. Gör flera en sak brukar andra göra likadant för det är naturligt för oss. Det har man sett i experiment och trender blandannat. 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Bananätaren) skrev 2025-12-14 18:43:50 följande:
    Ja människan är ju flockdjur. Gör flera en sak brukar andra göra likadant för det är naturligt för oss. Det har man sett i experiment och trender blandannat. 
    Ja visst är det vanligt att vi människor tar efter varandra, men om man gör något man vet är fel bara för att "alla andra" gör det är man bara dum. Det är mänskligt att göra misstag men om man vägrar lära sig trots att flera andra försöker få en att förstå att man gjort fel, då är man bara tjurig.
  • Pappa i sthlm
    Anonym (Bananätaren) skrev 2025-12-05 17:24:47 följande:
    Utskälld av bananskal

Jag brukar äta banan ibland när jag kör bil till jobbet och efteråt slänger jag bara ut skalet genom rutan. Gjorde det igår som vanligt och hade då en bil bakom. Det var en landsväg utan mycket trafik. Tänkte inte mer på det men en kort stund efter gör den bilen en hastig omkörning och bromsar in kraftigt framför mig. Den stannar och går ur bilen irriterad och skäller ut mig om hur dåligt det är och förbjudet att kasta bananskal från rutan. Tycker detta är en överdriven reaktion över ett bananskal och blev helt ställd av utskällningen så satt bara där som ett frågetecken. Det är ju ändå kompost som bryts ner snabbt. Har slängt många bananskal och aldrig fått denna reaktionen innan. Ser dessutom en del bananskal på vägarna så förstår inte varför det ska vara förbjudet

Jag är mer intresserad av att få en beskrivning hur bananskalet skällde ut dig. Låg det kvar på marken och gormade åt dig eller lyfte den andra bilisten upp skapet och höll det framför ditt fönster så att bananskalet fick skälla ut dig?

Lustig situation oavsett. Du borde ha filmat det.
  • Anonym (Bananätaren)
    Anonym (Frida) skrev 2025-12-14 18:51:53 följande:
    Ja visst är det vanligt att vi människor tar efter varandra, men om man gör något man vet är fel bara för att "alla andra" gör det är man bara dum. Det är mänskligt att göra misstag men om man vägrar lära sig trots att flera andra försöker få en att förstå att man gjort fel, då är man bara tjurig.
    Precis som att köa i timmar bara för att köpa en produkt som blivit viral. Det är egentligen onödigt att köpa men folk gör det för att alla andra gör det
  • Anonym (z)
    Anonym (Frida) skrev 2025-12-14 18:51:53 följande:
    Precis.
  • peräjontka

vänta bara tills du blir utskälld av ett kokosnötsskal!

• Anonym (Frida)
    Anonym (Bananätaren) skrev 2025-12-15 20:47:09 följande:
    Precis som att köa i timmar bara för att köpa en produkt som blivit viral. Det är egentligen onödigt att köpa men folk gör det för att alla andra gör det
    Precis. Och vet man bättre så låter man bli.
Svar på tråden Utskälld av bananskal