• Anonym (Bananätaren)

Utskälld av bananskal

Jag brukar äta banan ibland när jag kör bil till jobbet och efteråt slänger jag bara ut skalet genom rutan. Gjorde det igår som vanligt och hade då en bil bakom. Det var en landsväg utan mycket trafik. Tänkte inte mer på det men en kort stund efter gör den bilen en hastig omkörning och bromsar in kraftigt framför mig. Den stannar och går ur bilen irriterad och skäller ut mig om hur dåligt det är och förbjudet att kasta bananskal från rutan. Tycker detta är en överdriven reaktion över ett bananskal och blev helt ställd av utskällningen så satt bara där som ett frågetecken. Det är ju ändå kompost som bryts ner snabbt. Har slängt många bananskal och aldrig fått denna reaktionen innan. Ser dessutom en del bananskal på vägarna så förstår inte varför det ska vara förbjudet

• Svar på tråden Utskälld av bananskal
  • Anonym (Hm)
    klyban skrev 2025-12-09 08:22:38 följande:

Blev det för svårt för dig att TS berättade att h*n ska tänka sig för före och inte bli upptäckt?

När så simpla saker är svåra för dig, så är det svårt och dumma ned det mer.
    Kanske du har en vän du kan fråga som kan hjälpa dig och som du litar på? Solig 

Vad bra, tack. Då förstår jag att inte du heller lärt dig något av detta. 
  • Cia78n
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-09 09:14:01 följande:
    Pågrund av att det riktades så mycket kritik mot fel personer så har de riktiga miljöbovarna inte lärt sig. Nu verkar många blivit trötta på tråden.
  • Anonym (Hm)
    Cia78n skrev 2025-12-09 09:43:46 följande:
    Pågrund av att det riktades så mycket kritik mot fel personer så har de riktiga miljöbovarna inte lärt sig. Nu verkar många blivit trötta på tråden.
    Ja, lätt att tröttna när det haglar märkliga inlägg. 
  • Anonym (f)
    Cia78n skrev 2025-12-08 14:35:44 följande:
    Om igen i denna tråd .Det är fortfarande inte jag som slänger bananskal i naturen. Prata med TS istället!!!
    Cia78n skrev 2025-12-07 19:38:25 följande:
    Fast du har väldigt fel ska du ha klart för dig!
    Jag har inte ett dugg fel. Ditt svar kunde och har tolkats flera gånger som ett inlägg från TS. Det är inte svårt att se hur det blev så och det får du faktiskt ta. Sen att folk svarar på just det inlägget för att informera om att du har fel gör inte att alla tror att du är TS...

• klyban
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-09 09:14:01 följande:

Vi har lärt oss att TS inte ska göra det uppenbart, för ett bananskal i naturen är inget att gråta över och speciellt inte eftersom det helt uppslukas av jorden.

Men intressant, frågade du en vän och nu när det visar sig du förstod igen.

Anonym (Hm) skrev 2025-12-09 09:57:20 följande:
    Ja, lätt att tröttna när det haglar märkliga inlägg. 

Finns inget märkligt med att TS inte ska göra det uppenbart längre, för det berättade h*n.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (f)
    Anonym (Vad sa bananskalet?) skrev 2025-12-08 19:08:59 följande:

Vadå, blev du utskälld AV ett bananskal?!!
    Det heter att du blev utskälld ÖVER ett bananskal eller möjligtvis PÅ GRUND AV.

Vem bryr sig om sånt, det gjorde tråden rolig...
  • KimLinnefeldt

Bananskal bryts enligt expertisen (AI) ner på några "veckor till månader, men i kallare temperaturer kan det ta upp till 2 år".

Jag tycker inte att man ska kasta ut något genom bilfönstret.

Sen tycker jag lite synd om den där snubben, som försöker förändra världen alldeles på egen hand, genom att skälla ut den ena eller andra. 

• Goneril

Bananskalsmarodören har det jobbigt. Först måste vederbörande kolla att ingen får bananskalet i huvudet, att det finns ett lämpligt dike, svårt på motorväg, och att inga polisbilar patrullerar. Vore det inte lättare att lägga skalet i en liten medhavd påse?  Då blir TS heller inte utskälld av bananskalet, det var ju det frågan gällde.

• Anonym (Hm)
    Goneril skrev 2025-12-09 21:27:55 följande:

Bananskalsmarodören har det jobbigt. Först måste vederbörande kolla att ingen får bananskalet i huvudet, att det finns ett lämpligt dike, svårt på motorväg, och att inga polisbilar patrullerar. Vore det inte lättare att lägga skalet i en liten medhavd påse?  Då blir TS heller inte utskälld av bananskalet, det var ju det frågan gällde.

Ja det skulle onekligen sparat ts en del besvär. Men nu verkar marodören besinnat sig en smula och bestämt sig för att rekognosera innan denne skrider till verket fortsättningsvis vilket visar att hon/han bara snappat upp en bråkdel av vad folk försöker pränta in. 
    Vi får se om även Klyban fyller på med något matnyttigt i ämnet.  :D
  • klyban
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-09 21:58:36 följande:
    Ja det skulle onekligen sparat ts en del besvär. Men nu verkar marodören besinnat sig en smula och bestämt sig för att rekognosera innan denne skrider till verket fortsättningsvis vilket visar att hon/han bara snappat upp en bråkdel av vad folk försöker pränta in. 
    Vi får se om även Klyban fyller på med något matnyttigt i ämnet.  :D

Fyller i vad?
    TS säger ju att hädanefter ska slänga skalet så det inte stör.
    Så istället för fylla i, så upprepar jag exakt samma istället Solig

Sen kanske TS inte skulle ha försvarat sin position på detta vis, det är väl det som retar er så svårt att ni inte klarar av att ta in TS har nu ändrat strategi.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Utskälld av bananskal