• Anonym (Nyfiken)

Vi vill ha sex med andra

Jag vet inte om det här är rätt forum för våra frågor men jag gör ett försök i alla fall. Det finns ju en del trådar här på familjeliv om öppet sex utanför ett parförhållande.

Jag och min man har ett långt och bra liv tillsammans. Vi har det bra tillsammans men känner samtidigt att det blir lite slentrianmässigt och förutsägbart. Vi vill på nått sätt gå vidare utan att för den skull förstöra vårt fina förhållande. Vi har därför börjat prata om att ha sexuellt utbyte med andra. Antingen med andra par eller med enskilda. Vi har lite olika uppfattning om hur vi ska börja. Min man tycker att vi ska träffa par medan jag tycker vi ska träffa antingen en man eller kvinna.

Vad tycker ni?

Den andra frågan vi pratat om är om vi ska träffa andra tillsammans eller om vi ska göra det enskilt men självklart så att den andra känner till det.

Någon som har erfarenhet om de olika alternativen?

Ska man ha satt några regler/principer att förhålla sig till vid träffarna eller ska man låta det vara öppet?

Vi vill söka patners utanför bekantskapskretsen men var hittar man seriösa och pålitliga sexpartners?

Tacksam för synpunkter.

• Svar på tråden Vi vill ha sex med andra
  • Anonym (Hittadom)

Enklaste är faktiskt Tinder om ni ska köra på ett hotwife koncept. Åtminstone där jag bor. 

Men jag tycker nog att ni ska gå på klubb tillsammans först. Eller gå på på typ darkside och hitta någon gemensamt. För det är inte något man bara kan kasta sig in i och tro att allt ska gå bra. Det funkar väldigt sällan om alls. 

Jag och min fru har kört öppet, hotwife, swing m.m. det är en fantastisk smarrig krydda i tillvaron om man lyckas hålla det på en nivå som funkar för båda er.

• Bad

Mitt ex hade en stor sexlust och inför att vi expanderade våra vyer så talade hon om hennes erfarenhet med en ex till henne. De hade uppenbarligen lika inställning och hotwife ämnet var högt aktuellt. Ändå med tiden blev hennes ex riktig svartsjuk och det minsta bråket så brast det för honom och kallade henne för saker. Sen bad om förlåtelse etc. Fantasin och verkligheten gick helt enkelt inte ihop. 

Med mitt ex så inledde vi med att gå på swingerklubb, vi tittade på andra par och så småningom blev bekväma med att tänja våra vyer och ha sex med andra. Det hela ledde till att hotwife temat blev verklig för oss och jag njöt att se henne i centrum samtidigt som hon fick njuta på egenhand. Det var ömsesidigt kärlek och kommunikation på högsta nivå. Jag tror att swinger-relationen hjälpte mig att bli bekväm och upphetsad av att se henne njuta eftersom respekten, kärleken och tilliten fanns där innan jag steg åt sidan. 

Lycka till!

• Anonym (Nyfiken)
    Bad skrev 2025-12-14 11:43:53 följande:

Mitt ex hade en stor sexlust och inför att vi expanderade våra vyer så talade hon om hennes erfarenhet med en ex till henne. De hade uppenbarligen lika inställning och hotwife ämnet var högt aktuellt. Ändå med tiden blev hennes ex riktig svartsjuk och det minsta bråket så brast det för honom och kallade henne för saker. Sen bad om förlåtelse etc. Fantasin och verkligheten gick helt enkelt inte ihop. 

Med mitt ex så inledde vi med att gå på swingerklubb, vi tittade på andra par och så småningom blev bekväma med att tänja våra vyer och ha sex med andra. Det hela ledde till att hotwife temat blev verklig för oss och jag njöt att se henne i centrum samtidigt som hon fick njuta på egenhand. Det var ömsesidigt kärlek och kommunikation på högsta nivå. Jag tror att swinger-relationen hjälpte mig att bli bekväm och upphetsad av att se henne njuta eftersom respekten, kärleken och tilliten fanns där innan jag steg åt sidan. 

Lycka till!

För oss äe det inte tilliten till varandra som är problemet med att ta första steget till hotwife. Det är min oro över att vara ensam med en främmande man som jag inte känner. Jag är rädd för att oron och känslan av otrygghet skulle hindra mig från att njuta på det sätt jag vill. Jag vet att min oro sannolikt är överdriven.
  • Anonym (Husfrun)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-12-17 21:50:45 följande:
    För oss äe det inte tilliten till varandra som är problemet med att ta första steget till hotwife. Det är min oro över att vara ensam med en främmande man som jag inte känner. Jag är rädd för att oron och känslan av otrygghet skulle hindra mig från att njuta på det sätt jag vill. Jag vet att min oro sannolikt är överdriven.
    Då är swingersklubb perfekt att börja med. Vi har testat och jag känner mig inte alls bekväm med att vara ensam med en annan man. Jag vill ha min man nära under hela tiden, det är ju vår grej vi gör tillsammans och jag vill kunna se och ta på honom när jag är med andra. Skulle för mig kännas helt fel att göra något på egen hand. Nu är vi nybörjare, första gången var då överväldigande att vi valde att bara vara med varandra och har sen bara provat en gång till. Ingen knäck i relationen, det har snarare stärkt den. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-12-17 21:50:45 följande:
    Nu hade du fått svar tidigare men jag var nog inne på samma, behöver du vara ensam med mannen då? Kan inte din man vara med på ett hörn, om än bara titta på och hålla lite koll på dig. Just den "osäkerhet" att vara själv med någon okänd man har även min fru nämnt som en sak som skulle kännas konstigt/annorlunda. Vi har ju ändå varit tillsammans i 20 år och inte varit med någon annan under den tiden. 
  • Tukt

Jag tror ni ska börja med och ställa er frågan "varför". Slentrian är inget bra svar på den frågan. Vad är det för tankar som virvlar upp, vad är det för känslor.
    Sex kanaliserar ofta mycket psykologi, vilket många inte tänker på i vanliga relationer. Så om ni rannsakar er mer, kanske också vägen till att gå vidare blir lite lättare.

• Anonym (Nyfiken)
    Tukt skrev 2025-12-18 17:49:11 följande:

Jag tror ni ska börja med och ställa er frågan "varför". Slentrian är inget bra svar på den frågan. Vad är det för tankar som virvlar upp, vad är det för känslor.
    Sex kanaliserar ofta mycket psykologi, vilket många inte tänker på i vanliga relationer. Så om ni rannsakar er mer, kanske också vägen till att gå vidare blir lite lättare.

Tack för ett trevligt och respektfullt svar
    Vi har faktiskt pratat rätt mycket om vad som kan hända i vår relation. Men som jag skrev så har min man träffat några kvinnor och jag har aldrig känt någon svartsjuka. Han har gjort det öppet inför mig. Nu vill han och även jag träffa andra killar. På sikt med honom som närvarande men inte deltagande. Eftersom jag inte har haft sex med några andra vill jag inte att han är med de första gångarna. Jag är rädd för att hans närvaro skulle hämma mig. Men när jag väl är trygg med att ha sex med andra vill både han och jag att han ska vara närvarande.
  • GbgM73a

Jag har varit den extra mannen och både träffat några olika par hemma hos dem och träffat par på klubb. Oavsett så är tydlighet och ömsesidig respekt avgörande. Vi har både gått hela vägen och vi har avbrutet för att paret inte ville gå vidare med penetration. Alla upplevelser har varit ljuvligt sköna, livsbejakande och äventyrliga. 

• D38

Vi har precis börjat utforska världen av att ha sex med andra. Vi började med att ha trekant med en annan kille. Det var riktigt upphetsande. 

Kan rekommenderas. Finns såklart risker men för oss har det bara varit fördelar  Dm finns om du/ni vill veta mer om upplägget vi hade. 

• Anonym (Man)
    D38 skrev 2025-12-22 13:47:22 följande:

Vi har precis börjat utforska världen av att ha sex med andra. Vi började med att ha trekant med en annan kille. Det var riktigt upphetsande. 

Kan rekommenderas. Finns såklart risker men för oss har det bara varit fördelar  Dm finns om du/ni vill veta mer om upplägget vi hade. 

Vilka risker skulle du säga finns och hur eliminerar man dessa bäst?  
  • D38
    Anonym (Man) skrev 2025-12-25 11:51:36 följande:
    Vilka risker skulle du säga finns och hur eliminerar man dessa bäst?  

Kort sagt. det Finns ju lustigkurrar ute i världen som kanske inte har samma målbild eller goda avsikter. 

Vi har tack och lov klarat undan några större konstigheter hittills.  Tror det är tack vare att vi är försiktiga av oss och kräsna Samt besitter ett någorlunda kritiskt tänkande🙂

• Anonym (Man i par)

Finns tryggheten i relation kan det vara en oerhört frigörande och sexuellt attraktiv sits med att som par ta med extra partner eller låta sin respektive få uppleva ngt nytt..

Har en del erfarenhet som extra man till par mm. I nuvarande relation tänder jag tanken på hur min tjej uppskattats av andra före mig och vi leker tillsammans med tanken om att hon ska kliva ut och hem med
    en annan man som får ta hand om henne och njuta av henne. 

• Anonym (Mmmmm!)

Hej,

Vi är ett par som under många år delat vår sexuella njutning tillsammans med andra. Mött enskilda som par, varit på större och mindre evenemang, mer privat som mer offentlig karaktär. Alla möten har berikat våra liv och oxå vårt förhållande. 
    Det är fantastiskt att få unna sin partner nya nivåer av njutning!

Delar gärna med oss av våra erfarenheter om ni önskar. Svara på detta meddelande så kan vi finna en väg till kontakt. 

Önskar er det allra bästa!

• Sugetpar

Godmorgon!
    vi är ett par som också njuter med andra och det är en fantastisk känsla.
    Vi gick med på BC(bodycontact) och där har vi hittat många guldkorn,både par och tjejer/kvinnor.
    Sen har vi även haft turen och stött på tjejer på krogen som vi har njutit tillsammans med.

Svar på tråden Vi vill ha sex med andra