• Gurkburk74530

Feminina kvinnor

Så var det det här med att förlusten av feminina kvinnor i dagens samhälle.
    Jag vet inte vad som händer gällande hur en snygg kvinna klär sig, jag vill påstå att 90% av kvinnorna i samhället inte vill eller kan vara kvinnliga, nej, de flesta vill klä sig som en man eller ännu värre, mys byxor och säckig T-Shirt, det är skrämmande utveckling, blir snart inga barn gjorda överhuvudtaget tror jag......barnafödandet går kraftigt nedåt.
    Ved är det för fel med blus, kjol, blanka strumpor, lite klack på skon, eller stövlar och kappa med tillhörande sjal när man ska ut på stan??
    Stil och klass har totalt försvunnet från den svenska kvinnan, ja, det finns ett fåtal som fortfarande klär sig feminint, men stackarna blir mer eller mindre utfrysta av sina medsystrar.
    Hur kommer sig detta?

//Hugo

Feminina kvinnor
  • Svar på tråden Feminina kvinnor
  • Anonym (Trender)

Den här bilden beskriver situationen väl.

• Anonym (Trender)

Man behöver kunna öppna sitt sinne för att det faktiskt skulle kunna vara så som bilden visar. Benhårt förnekande och emotionella reaktioner är inte riktigt en väg till konstruktiv samexistens. Man kan se på det som teori - kan det ligga något i det här?

• Anonym (Håller med)

Den enda anledningen till att kvinnor har några som helst rättigheter i samhället i dag är de facto för att (majoriteten av) alla män är goda och tycker att det är så det ska vara.

Hade alla män däremot unisont bestämt att nu lägger vi ner kvinnors rättigheter, som i Saudiarabien, och kvinnan ska styras av mannen. Ja då hade det blivit så fortare än alla misandriska feminister kan föreställa sig. Männen i samhället är garanten för era rättigheter, självbestämmande och enorma möjligheter i dagsläget. Det är också männen som har skapat den närmast matriarkatliknande samhällstruktur vi har idag som på många sätt är uppbyggd i syfte att gynna kvinnor på olika sätt. Bara beklämmande att majoriteten av dagens kvinnor inte verkar vilja inse eller medge detta. Man vet ju inte hur bra man har det förrän någon plockar bort allt det man tar för givet.

• Anonym (Mr. In between)
    Gurkburk74530 skrev 2025-12-16 20:47:38 följande:
    Feminina kvinnor

Jag vet inte vad som händer gällande hur en snygg kvinna klär sig, jag vill påstå att 90% av kvinnorna i samhället inte vill eller kan vara kvinnliga, nej, de flesta vill klä sig som en man eller ännu värre, mys byxor och säckig T-Shirt, det är skrämmande utveckling, blir snart inga barn gjorda överhuvudtaget tror jag......barnafödandet går kraftigt nedåt.
    Ved är det för fel med blus, kjol, blanka strumpor, lite klack på skon, eller stövlar och kappa med tillhörande sjal när man ska ut på stan??
    Stil och klass har totalt försvunnet från den svenska kvinnan, ja, det finns ett fåtal som fortfarande klär sig feminint, men stackarna blir mer eller mindre utfrysta av sina medsystrar.
    Hur kommer sig detta?

//Hugo

Jag tycker det finns gott om kvinnor som klär sig traditionellt "feminint". 

Tror att ju fler normer och sociala regler vi bryter och ger rum för individers frihet att uttrycka sig så kommer vi se mer uttryckssätt. Klädsel är ju ett av våra mest uppenbara sätt att utrycka oss med. 

Är inte det bra? Att vi får en större palett att utrycka vilka vi är istället för att känna oss tvingade till en norm? 

Min personliga iakttagelse är att det finns gott om kvinnor som vill och mår bra av att utrycka sig feminint  genom sin klädsel och då tänker jag att det borde vara bra för dig och dina likasinnade som verkar uppskatta det. Blir lättare att hitta likasinnade tänker jag. 

Personligen tycker jag det är kul då klädsel speglar personlighet istället för en norm. 
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-12-21 23:20:37 följande:
    Jag vet väl förihelvete hur dagens s.k. "män" fungerar i snitt. Ni är inte direkt så tysta med detta online om man säger så. Och att rata feminism tyder inte på nån styrka alls, tvärtom snarare, så det hade du inget för att påpeka.
    Mayjel skrev 2025-12-24 01:05:04 följande:
    Som sagt, nej, du har fel som vanligt. Jag känner till hur den manliga hjärnan fungerar i snitt jo. Och får det bekräftat precis varje dag, både härinne i trådar likt denna och i verkligheten. Varför ska jag vara bättre eller snäll mot män som TS när denne enbart häver ur sig en massa förakt mot kvinnor? Han förtjänar ingen respekt när han inte själv respekterar.
    Mayjel skrev 2025-12-23 17:49:18 följande:
    Jo, det är precis det jag har efter många års observationer. Och det är inte jag som skapar mansföraktet utan det gör männen utmärkt på egen hand med sitt usla beteende. 

inte rasist men, man känner ju till hur en invandrare fungerar i snitt
  • ClumsySmurf
    Feminina kvinnor

Hur kommer sig detta?

phpGoOamy08264.jpg

//Hugo

Jag tycker inte det är värt besväret och all tid det tar att klä upp mej för att verka mer maskulin eller något så jag kan ju inte kräva så mycket av kvinnor

jag är nog inte kompatibel med en kvinna som klär sej "fin middag feminint" till vardags och som antagligen tycker att maskulinitet kommer från insidan men det är kläderna som gör mannen
  • Anonym (Trender)
    ClumsySmurf skrev 2025-12-25 02:12:30 följande:
    Jag tycker inte det är värt besväret och all tid det tar att klä upp mej för att verka mer maskulin eller något så jag kan ju inte kräva så mycket av kvinnor

jag är nog inte kompatibel med en kvinna som klär sej "fin middag feminint" till vardags och som antagligen tycker att maskulinitet kommer från insidan men det är kläderna som gör mannen
    Fint med insikt där.
  • Anonym (Trender)

Det känns för mig bra att uttrycka min femininitet, ibland känner jag för det extra mkt men det är inte direkt för andra, det är för mig. Till vardags ligger det som ett slags bakgrundsljud att jag gillar att vara kvinna och att det känns bra inom mig att vem jag är syns på utsidan. För just mig är det b la långt hår som är en del av vem jag är. Sen t ex träningskläder väljer jag för funktion men även där finns det en balans som är till för mig. Jag vill inte kunna misstas för en tonårskille, det är inte jag. Men se ut som en bimbo går helt bort.

Oversizetrenden - jo, den kan jag trivas i. Kvinnligheten är bevarad, den sitter i rörelsemönster och t ex accessoarer. Balans mellan större siluett och mindre i kombination är nice. Har man en trimmad slank kropp så skymtar den under kläderna, man behöver inte ha en kroppsstrumpa för dom som vet vad dom ska titta efter.

• Hornper
    Mayjel skrev 2025-12-24 00:54:26 följande:
    Nej, det gör jag inte alls. Det rör sig inte om ett fåtal utan generellt sett. Sett det genom hela livet, inte minst härinne och även på andra större diskussionsforum. Det är inget särskilt klientel som samlas på sådana platser utan vanliga män som vågar vara brutalt ärliga utan att få reprimander för det, skyddade av sin anonymitet. Även denna tråd är ett lysande exempel på kvinnoförakt och översitteri.
    Ärlighet brukar ju vara en egenskap som premieras i de flesta fall, men det kanske finns undantag då.
    Men du kanske har rätt. Vårt svenska samhälle brukar ju beskrivas som det mest jämställda i världen; med allt ifrån genusdagis, samtyckeslag, sexköpsförbud m.m. Detta har tydligen inte räckt för att få bukt med det allmänna kvinnoförakt som du hävdar finns.
    I så fall finns väl inte så mycket att göra åt saken, mer än att du och dina medsystrar får försöka undvika allt vad umgänge med män heter. 
  • Anonym (Jeppe)
    Feminina kvinnor

Hur kommer sig detta?

//Hugo

Det är en konsekvens av jämlikheten. En oavsiktlig sådan förvisso, men ändå. Jag ifrågasätter inte syftet med jämlikheten. Samma lön för samma arbete oavsett kön är en självklarhet. Men åratal av jämlikhetspropaganda har även suddat ut attraktionen mellan könen i Sverige. I de flesta andra länder uppmuntras kvinnor att vara kvinnliga och de är känner sig inte diskriminerade p.g.a det. Tvärtom är de stolta över att vara kvinnor.  Svenskorna däremot har blivit mindre feminina. Om inte totalt avfeminiserade och vilken man vill vara ihop med en man utan snopp? Så jag håller med dig. Nu lär det ta hus i helvete i kvinnokåren, men svenskan är inte särskilt spännande längre. Åtminstone inte jämförelse med systrarna nere på kontinenten. Eller i Sydostasien.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Femina)

klär mig som kvinnan på bilden, och min man uppskattar mig skulle annars inte klä mig så. Var hemma när mina barn var små och min man betalade för det. Har karriär nu och vi båda tjänar väldigt bra. Skulle aldrig ha gett upp allt för en man om han inte varit villig att ge upp allt för mig. Är båda registered independents that always vote democrat. Happy holidays!!!

• Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-12-25 01:56:51 följande:
    Mayjel skrev 2025-12-24 01:05:04 följande:
    Som sagt, nej, du har fel som vanligt. Jag känner till hur den manliga hjärnan fungerar i snitt jo. Och får det bekräftat precis varje dag, både härinne i trådar likt denna och i verkligheten. Varför ska jag vara bättre eller snäll mot män som TS när denne enbart häver ur sig en massa förakt mot kvinnor? Han förtjänar ingen respekt när han inte själv respekterar.

Dum och orimlig jämförelse. Män i gemen är en betydligt större grupp än invandrare. 
    Postman skrev 2025-12-24 07:26:52 följande:
    Jo demokratin i Sverige står stark, här är majoriteten av män och kvinnor bra. Att vissa har en usel människosyn ska inte drabba de som har en bra människosyn. Det är grundlöst och okunnigt svammel du sprider, precis detsamma som de du anklagar.
    Som sagt. Godhet utgörs av bra många fler faktorer än politisk tillhörighet. Nej, det är du som svamlar med dina egna grundlösa anklagelser.
  • ClumsySmurf
    Mayjel skrev 2025-12-30 04:33:32 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-12-25 01:56:51 följande:

Dum och orimlig jämförelse. Män i gemen är en betydligt större grupp än invandrare. 
    nivån på dina "argument" verkar vara väldigt konsekvent så jag är inte förvånad.
  • Postman
    Mayjel skrev 2025-12-30 04:33:32 följande:
    Postman skrev 2025-12-24 07:26:52 följande:
    Jo demokratin i Sverige står stark, här är majoriteten av män och kvinnor bra. Att vissa har en usel människosyn ska inte drabba de som har en bra människosyn. Det är grundlöst och okunnigt svammel du sprider, precis detsamma som de du anklagar.
    Som sagt. Godhet utgörs av bra många fler faktorer än politisk tillhörighet. Nej, det är du som svamlar med dina egna grundlösa anklagelser.
    Så vad svamlar jag om, att majoriteten män (och kvinnor) är goda, att jag vänder mig emot att du sprider mansförakt och att du då blir en del av föraktet/hatet själv.

Klart majoriteten män i Sverige är goda medborgare. Majoriteten män (och kvinnor) gör faktiskt mycket goda insatser varje dag i Sverige. Men visst, vill du sitta här på FL och vara ett ansikte för misandri så varsågod. Jag tror nog att det är egentligen inte den personen som du vill framstå som men du verkar ha fastnat i en loop. 
  • nihka
    Så var det det här med att förlusten av maskulina män i dagens samhälle.
    Jag vet inte vad som händer gällande hur en snygg man klär sig, jag vill påstå att 90% av männen i samhället inte vill eller kan vara manliga, nej, de flesta vill klä sig som en unge eller ännu värre, mys byxor och säckig T-Shirt, det är skrämmande utveckling, blir snart inga barn gjorda överhuvudtaget tror jag......barnafödandet går kraftigt nedåt.
    Vad är det för fel med skjorta, väst, chapeau-claque, monokel, lite klack på skon, eller stövlar och rock med tillhörande sidenskarf när man ska ut på stan??
    Stil och klass har totalt försvunnet från den svenske mannen, ja, det finns ett fåtal som fortfarande klär sig maskulint, men stackarna blir mer eller mindre utfrysta av sina partikamrater.
    Hur kommer sig detta?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mandel

De dog nog ut i samma veva som män slutade att klä sig stilfullt.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Trender)
    Postman skrev 2025-12-30 09:58:44 följande:
    Så vad svamlar jag om, att majoriteten män (och kvinnor) är goda, att jag vänder mig emot att du sprider mansförakt och att du då blir en del av föraktet/hatet själv.

Klart majoriteten män i Sverige är goda medborgare. Majoriteten män (och kvinnor) gör faktiskt mycket goda insatser varje dag i Sverige. Men visst, vill du sitta här på FL och vara ett ansikte för misandri så varsågod. Jag tror nog att det är egentligen inte den personen som du vill framstå som men du verkar ha fastnat i en loop. 
    Hur definierar du "goda män"? 

Min uppfattning är att det här med vad som är en bra människa är betydligt mer komplext än du ser eller vill se. Din inställning verkar vara att nästan alla män är hyvens människor och när det ifrågasätts blir du reflexmässigt defensiv. Inte kan det väl ligga något i att det finns helt olika regler och måttstockar för män och kvinnor? Nejnej, då är det mansförakt och så slipper du ta det vidare.

Påminner mig om hur det för några år sen var helt förbjudet att ha några synpunkter på invandring, den som öppnade munnen stämplades som rasist. Nu är det en annan öppenhet inför komplexiteten på området.
  • Postman
    Anonym (Trender) skrev 2025-12-30 10:43:32 följande:
    Hur definierar du "goda män"? 

Min uppfattning är att det här med vad som är en bra människa är betydligt mer komplext än du ser eller vill se. Din inställning verkar vara att nästan alla män är hyvens människor och när det ifrågasätts blir du reflexmässigt defensiv. Inte kan det väl ligga något i att det finns helt olika regler och måttstockar för män och kvinnor? Nejnej, då är det mansförakt och så slipper du ta det vidare.

Påminner mig om hur det för några år sen var helt förbjudet att ha några synpunkter på invandring, den som öppnade munnen stämplades som rasist. Nu är det en annan öppenhet inför komplexiteten på området.
    En god man är att man arbetar, betalar skatt, följer lagar och deltar i samhället vilket de allra flesta män gör i Sverige. En majoritet män gör långt mer gott än ont i vårt Svenska samhälle. 
Svar på tråden Feminina kvinnor