Han säger alltid att jag är arg!!!
Nu är jag förbannad på min man. Varje gång jag ska prata med honom om något som idag; planering av julen och 11 personer hemma hos oss så reagerar han som en jävla idiot rent utsagt och börjar skrika direkt.
Han skulle iväg mitt på dagen för att ta sin morsa på shopping och lunch som tar drygt fyra timmar. Innan dess så försöker jag säga att han väl inte behöver köra henne tvärs över stan till en restaurang hon alltid vill äta på varje helg utan att dom kan väl äta i centrum för vi har massor att göra. Om han åker till restaurangen ifråga så lägger det till en dryg timme på hans utflykt med henne till fem timmar. En timme vi egentligen inte har just nu då inget är klart till i jul än. Som vanligt är det jag som måste planera allt, tänka på allt och ändå så höjer han rösten direkt och säger att jag ska "lugna ner mig".
Nu drog jag iväg i texten på dagens bråk men så här går det normalt till när jag försöker addressera något.
Jag: Vi måste fundera ut hur vi ska göra med den där saken.
Han: Tagga ner! Sluta stressa över allt alltid! Jag har inte tid att prata om det här nu med arg och elak röst.
Jag: (NU kanske jag höjer rösten) Men NÄR ska jag få prata med dig då? Jag får inte prata innan jobbet, under jobbet, efter jobbet för då är du stressad/trött/vill inte. Jag får inte prata när du är ledig för då vill du vara ledig. När ska jag få prata?! Varpå han ändrar hela samtalet till att jag måste försvara mig för att jag är så arg och måste sluta stressa. Men jag är INTE arg men man måste ju planera och fixa saker i ett vuxet liv. Gaaaah! Någon som har samma problem?