Eurydike 87 skrev 2026-01-05 01:15:33 följande:
Tack så mycket! 🤩
Den var väldigt god så det hade hon säkert! Svårt sånt där med olika preferenser angående vad som är för svagt eller för starkt 🤔 Vissa smaker kan ju ta över, men ibland är det bara att man föredrar lite svagare. Tror även att man upplever smaker olika, rent fysiskt. Jag som gillar lite starkare drinkar hade säkert älskat den 😋 Bra att du kunde äta upp den och att hon tyckte om macaronen och din egengjorda smarriga pralin!
Kul att ni var ute och skålade på ett så högtidligt vis! Det har jag faktiskt aldrig gjort, men håller med om att det ser festligt ut 🥳 Och mysigt att skåla med de andra grannarna!
Jag var också ute och tittade på fyrverkerier vid tolvslaget! Dagen innan hade jag varit ute och rekat och hittat stans näst bästa utkiksplats. När det väl var dags hade andra också hittat dit, så jag var omgiven av ett gäng engelsktalande främlingar. Allergin är bättre nu, men jag vågade inte åka tåg (med alla parfymer där) när jag mådde så. Ögonlocken var dubbelt så stora efter jul och nu har jag fått ner svullnaden med is och Ipren. Imorgon ska jag våga mig på att åka tåg igen och träffa en kompis i en annan stad! Håller tummarna för att det går bra 😅
Vad bra att du fick lite sällskap vid tolvslaget! Förtjänar du mer än väl. Då fick du önska dem ett "happy new year"
Ja, det är gott med likörer och olika starksprit, såväl i drinkar som i efterrätter. Du kunde säkert göra en fin rompannacotta helt på egen hand. Eller Baileyskaka 🤤
Jobbigt med allergier. Bra påminnelse dock, så man själv aldrig får för sig att dutta på en massa onödig parfym om vi ses igen. Jag gillar blommiga parfymer men var längesen man hade på sig sånt. Rätt onödigt egentligen, att utsätta andra för obehag och fysiska besvär, bara för att man själv, så fåfängt, ska dofta gott😳
Hoppas att det gick dig väl på resan och att du slapp alla stinknissar. Kram!