Mayjel skrev 2025-12-30 01:26:54 följande:
Ja, ibland får man offra sig litegrann för att vinna i helhetsbilden, så att säga. Lite så som jag känner kring både jul och nyårsafton faktiskt. Hade hellre skippat alltsammans men vet samtidigt att om alla anstränger sig lite så skapar man fina minnen tillsammans.
En mousse eller pudding kanske? Enkelt och säkert val. Istället för gelatin så kan man ju använda gelésocker, pektin eller melatin för att få till den rätta konsistensen. Eller lite hemgjord glass med nån fruktig kompott till? Finns ju enkla recept där man bara behöver grädde och kondenserad mjölk typ. Och det finns väl både vegansk grädde och kondenserad kokosmjölk tror jag.
Du hittar säkert på något fint, precis som den där festliga marängtårtan du tog en så fin bild på 🍰 😋
Och en glittrig klädsel kanske? Passar du bra i. Tänkte själv ha på mig en hud/aprikosfärgad dräkt med paljetter i samma färg. Lite lagom färgglatt och festligt.
Precis! Ibland är det bra att gena lite om man inte ska slita ut sig alldeles 😅 Det är sant att man skapar många fina minnen med lite ansträngning.
Jättebra tips! Tack så mycket för det! Jag hade tänkt göra vegansk oreocheesecake med färska hallon på toppen, men det blev ändrade planer. Insåg att jag fortfarande är lite för allergisk efter all julmaten, så jag blev tvungen att ställa in. Mina ögonlock är väldigt svullna och jag har huvudvärk, men hoppades att det skulle hinna gå över till nyår.
Här hemma satsar jag på saffransglass med färska hallon och hackad vit choklad till efterrätt! Tack så mycket! Ja, den där tårtan var minst lika god som den såg ut faktiskt och den hade räckt till en hel armé 🤣
En aprikosfärgad dräkt med paljetter låter fint och passar bra mot din hy! Ja, jag satsar nog på en glittrig klänning 💃