• Anonym (Motbjudandemän)

Vad får dig att bli arrogant och avvisande mot en man?

Vilka beteenden och yttre attribut samt utseenden får dig att ta avstånd från en man, om vi nu ponerar att mannen skulle ha ett visst intresse av dig. Nu snackar jag inte främst dating utan män du stöter på i det dagliga livet. Finns det saker med män som får dig att tänka... nääe den där ska jag nog inte stifta någon närmare bekantskap med eller som får dina "varningsklockor" att ringa.

• Svar på tråden Vad får dig att bli arrogant och avvisande mot en man?
  • Anonym (Förbannad!)
    Anonym (Lina) skrev 2026-01-02 00:49:53 följande:
    Har du samma åsikter om knarkare?
    Knarkare är ännu värre eftersom de kan vara farliga, aggressiva och okontrollerade under sina rus. Vill såklart inte vara bland såna typer som man blir rädd för. 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Förbannad!) skrev 2026-01-02 01:01:19 följande:
    Knarkare är ännu värre eftersom de kan vara farliga, aggressiva och okontrollerade under sina rus. Vill såklart inte vara bland såna typer som man blir rädd för. 
    Med andra ord ser du ner på folk som av olika anledningar har hamnat snett i livet och avhumaniserar dem. Mår du bra av det? 
  • Anonym (Förbannad!)
    Anonym (Lina) skrev 2026-01-02 02:55:51 följande:
    Med andra ord ser du ner på folk som av olika anledningar har hamnat snett i livet och avhumaniserar dem. Mår du bra av det? 
    Jag mår inte bra av att vara nära instabila personer som utgör en fara för sin omgivning eller bara ofredar folk med sitt ociviliserade sätt. Få personer trivs bland sådana. Felet ligger hos såna typer, inte hos någon annan.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (De som inte...) skrev 2025-12-30 19:22:02 följande:

... fattar ordet "nej" utan fortsätter att försöka få min uppmärksamhet och sedan blir otrevliga för att jag inte vill vara "social och trevlig" med dem. 

HAr det hänt dig ca 2 ggr under ditt 50 åriga liv ??
  • Anonym (m)

Håller inte vad han lovar eller kommer överens, säger saker han inte menar allvar med.

Anonym (Förbannad!) skrev 2025-12-31 03:35:52 följande:
    Jag har skrivit om det under mitt vanliga nick förut men föredrar numer att svara anonymt av olika skäl som jag inte vill gå in på här.

I verkliga livet så händer det att jag pratar med min närmaste släkt om sånt som stör mig med vissa människotyper. De accepterar detta och förstår. Fyllon är ingen favorit hos dem heller, liksom griniga gamla gubbtjyvar inte är det.

Förresten, OP och jag är inte samma person om du nu trodde det, baserat på din fråga i inlägg 47. Det är inte direkt nåt unikt i att ogilla de manstyper som beskrivits här i tråden. Skulle tro att de flesta kvinnor stör sig på såna rentav.
    Jag antar att män som tummar ner inlägg i tråden är såna som känner sig träffade, vet om att de själva är sådana eller har tendenser till det. Förstår att du väljer anonymitet, med tanke på vilken sorts män som vistas här.
  • KimLinnefeldt
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-30 17:38:01 följande:

Testa gärna att gå igenom inläggen här och byt ut ordet "gubbe" mot exempelvis "neger". Då blir det tydligare hur bottenlöst fördomsfullt det skrivs här.

Anonym (Motbjudandemän) skrev 2025-12-30 18:42:55 följande:
    Inte alls samma sak. Blanda inte in rasism i detta tack.
    Rasism och sexism är ruttna äpplen från samma träd.
  • asdfgh

Män som envisas med att flörta trots att jag är tydlig med att jag är gift.

Män som är

nedlåtande

kommer med nedsättande/sexistiska kommentarer om kvinnor i allmänhet

inte tror på att jag är en expert inom mitt område bara för att det är mansdominerat

Detta skulle även gälla om det kom från en kvinna.
  • ClumsySmurf
    När jag sparkade boll på en parkering där tanter och gubbar spelade bilbingo var det en gubbjävel som skrek "på min tid...dagens ungdomar", glädjedödaren måste ha varit minst 40
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-30 17:38:01 följande:

Testa gärna att gå igenom inläggen här och byt ut ordet "gubbe" mot exempelvis "neger". Då blir det tydligare hur bottenlöst fördomsfullt det skrivs här.

asdfgh skrev 2026-01-02 09:54:22 följande:

Män som envisas med att flörta trots att jag är tydlig med att jag är gift.

Män som är

nedlåtande

kommer med nedsättande/sexistiska kommentarer om kvinnor i allmänhet

inte tror på att jag är en expert inom mitt område bara för att det är mansdominerat

Detta skulle även gälla om det kom från en kvinna.
    Det sistnämnda är också riktigt störande. Vet inte hur många gånger jag antagits vara mindre vetande bara för att jag är kvinna. Män som alltid ska "visa" hur man gör, trots att det är relativt enkla saker, som förutsätter att kvinnor, även om de har arbetslivserfarenhet och utbildningar i bagaget, ändå har bott under en sten.

Betyder också att det finns mycket kvar att göra, Sverige ses som ett av världens mest jämställda länder, missvisande nog.
  • Anonym (Klara)

Om han är rasist. Tänker att är han det så finns det mycket hat och dåliga känslor i honom och han är troligen våldsam och kan misshandla människor.

• asdfgh
    Anonym (Motbjudandemän) skrev 2026-01-02 11:40:55 följande:
    Det sistnämnda är också riktigt störande. Vet inte hur många gånger jag antagits vara mindre vetande bara för att jag är kvinna. Män som alltid ska "visa" hur man gör, trots att det är relativt enkla saker, som förutsätter att kvinnor, även om de har arbetslivserfarenhet och utbildningar i bagaget, ändå har bott under en sten.

Betyder också att det finns mycket kvar att göra, Sverige ses som ett av världens mest jämställda länder, missvisande nog.
    Generellt sett skulle jag säga att det är värre i andra länder men jag är glad över att mitt företag tar alla typer av diskriminering på allvar, både internt och när det gäller kunder kunder
    Anonym (Klara) skrev 2026-01-03 18:10:58 följande:

Om han är rasist. Tänker att är han det så finns det mycket hat och dåliga känslor i honom och han är troligen våldsam och kan misshandla människor.

Har dock upplevelsen att de flesta rasister idag mest snackar och är grova i mun, men fegar ur när det kommer till att gå till attack fysiskt.
  • Anonym (Ellis)

Jag blir sval avvisande arrogant om han 
    - har dålig kvinnosyn
    - är en player
    - bara är ute efter sex 
    - skrytsam, självgod
    - är avvisande
    - ytlig 

• Anonym (Motbjudande)

Män som skryter om att dom har pengar, att dom inte gör annat än är ute och reser och köper saker till flickvänner. 

får mig att direkt kräkas i munnen. 

utdeenden, tunnhåriga män som inte förstår att det är dags att klippa bort det lilla som finnd kvar. 

äldre män som klänger på yngre flickor 

Anonym (Motbjudandemän) skrev 2025-12-30 02:34:34 följande:
    Vad får dig att bli arrogant och avvisande mot en man?

Vilka beteenden och yttre attribut samt utseenden får dig att ta avstånd från en man, om vi nu ponerar att mannen skulle ha ett visst intresse av dig. Nu snackar jag inte främst dating utan män du stöter på i det dagliga livet. Finns det saker med män som får dig att tänka... nääe den där ska jag nog inte stifta någon närmare bekantskap med eller som får dina "varningsklockor" a

Svar på tråden Vad får dig att bli arrogant och avvisande mot en man?