Orkar inte med hans studier
Jag är en heltidsarbetande mamma med två små barn. Min man studerar nu och är färdig till sommaren. Han jobbar varannan helg (24 timmar) då jag är själv med barnen.
Det har varit tufft. Speciellt under praktikperioder eller nu under c-uppsatsen. Under december var jag hemma själv varje helg och nästan varenda kväll då han behövde skriva.
Jag är så trött på att hans behov och det han behöver göra ska vara viktigare. Jag förstår att han inte får någon vila när det är som värst för honom heller. Men jag känner mig så jäkla ensam i allt.
Han har ju haft perioder som är lugnare där han kan träna under förmiddagen eller helt enkelt vara ?ledig? en dag. Men jag har inte samma möjlighet.
Exempel där jag har fått ställa in mina saker för att hans plugg ska prioriteras:
Tjo
Viktiga möten som jag får boka om för vab för han har praktik. Många gånger.
Julbord för han måste plugga.
Träffar med vänner/bokklubb för att han måste plugga.
Han vet aldrig heller när han blir klar.
Det stora problemet är att jag känner att han inte ser vilken uppoffring även jag gör för att detta ska vara möjligt. Jag slutar känna glädje för att han klarar en tenta eller vad det kan vara. Allt handlar om jobbet han gör medan jag spenderar månader endast på jobb eller själv hemma. Då kan han slänga in en utekväll för att han behöver koppla av.
Och jag får heller inte säga att jag tycker det är jobbigt för då upplever han mer stress.
Jag vet inte. Jag är säkert ologisk. Det är över till sommaren men jag är bara så trött på att allting utgår från hand måsten och inte mina.
Det enda som är bra är att barnen går kortare dagar på förskolan under perioderna han inte har praktik.
Får väl bara kämpa på. Hoppas dock på att någon kan få mig att tänka annorlunda. Jag känner mig dålig på jobbet för jag få ta så mycket vab. Jag har också en väldig stressig situation på jobbet och får ingen vidare avkoppling då jag är med barnen själv mycket och tja?jag känner mig trött.