• Anonym (1)

Vågar inte gå ner på honom

Jag började nyligen träffa någon ny efter ett långt förhållande som inte var känslomässigt hälsosamt.

Mitt ex fick mig ofta att känna att min kropp existerade för honom, sex var inte något vi delade, det var något jag "gav". Jag lärde mig att koppla bort mig själv och bara gå med på det som gjorde saker och ting lättare. Jag blev aldrig fysiskt tvingad, men jag kände mig känslomässigt pressad och jag kände mig sällan riktigt önskad som jag.

Nu med min nya partner känner jag mig väldigt blyg för att gå ner på honom.

Inte för att jag inte vill, eller för att jag inte är attraherad av honom. Det är mer som att min hjärna associerar med att bli "använd", så även om jag litar på honom spänns något inom mig. Jag känner nästan att jag skulle vara "tillbaka i den rollen" igen om jag gjorde det, trots att han aldrig har bett mig om det.

Jag hatar att jag känner så här eftersom han förtjänar någon som fullt ut kan njuta av intimitet med honom. Men samtidigt tror jag att min kropp bara försöker skydda mig från något den brukade uppleva som osäkert.

Hur kommer jag över den här känslan?
  • Svar på tråden Vågar inte gå ner på honom
  • Anonym (Grunge)
    Anonym (1) skrev 2026-01-08 20:57:19 följande:
    Vågar inte gå ner på honom Jag började nyligen träffa någon ny efter ett långt förhållande som inte var känslomässigt hälsosamt.

Mitt ex fick mig ofta att känna att min kropp existerade för honom, sex var inte något vi delade, det var något jag "gav". Jag lärde mig att koppla bort mig själv och bara gå med på det som gjorde saker och ting lättare. Jag blev aldrig fysiskt tvingad, men jag kände mig känslomässigt pressad och jag kände mig sällan riktigt önskad som jag.

Inte för att jag inte vill, eller för att jag inte är attraherad av honom. Det är mer som att min hjärna associerar med att bli "använd", så även om jag litar på honom spänns något inom mig. Jag känner nästan att jag skulle vara "tillbaka i den rollen" igen om jag gjorde det, trots att han aldrig har bett mig om det.

Jag hatar att jag känner så här eftersom han förtjänar någon som fullt ut kan njuta av intimitet med honom. Men samtidigt tror jag att min kropp bara försöker skydda mig från något den brukade uppleva som osäkert.

Men kör på 69:an så att ni båda blir sk utnyttjade på samma gång, sen släpper det nog ska du se. 
  • Anonym (m)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2026-01-09 16:21:13 följande:

Vad menar du med att gå ner på honom... märkligt uttryck! Menar du att SUGA AV HONOM?

Betyder nog mer att göra något med fötterna på personen
  • Anonym (Yepp)

Jag förstår var du kommer ifrån i denna frågan. Har och har haft förhållanden med tjejer som blivit nedtryckta och t,o,m misshandlade innan. 
    Är han man för sin kvinna så kommer du att märka det. Han låter dig ta den tid du behöver för att vinna ditt förtroende.
    Om ni båda vill så jagar ni bort hjärnspökena tillsammans.
    Är han smart nog att inse att en "osedd" kvinna behöver bli sedd och uppskattad så lär du märka det.

• EpicF
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2026-01-09 16:21:13 följande:

Vad menar du med att gå ner på honom... märkligt uttryck! Menar du att SUGA AV HONOM?

Vad skulle det annars betyda?
  • EpicF
    Anonym (1) skrev 2026-01-08 20:57:19 följande:
    Vågar inte gå ner på honom Jag började nyligen träffa någon ny efter ett långt förhållande som inte var känslomässigt hälsosamt.

Kommunicera med honom hur du vill ha det. 
  • Anonym (mhm)

Ts blev aldrig sexuellt utnyttjad eller hotad om att göra saker... Men nu vill hon få medömkande om att hon har bliviti utsatt för psykisk misshandel trots att ingen psykiskt misshandel verkar ha skett ens??? Va fan händer? Ts, borde du fan inte stämma staten när du råkar få en regndroppe på dig med eller ??? Så jävla fjantigt. Jag blev drogar och våldtagen. Men jag "suck it up".. och gick vidare

• Anonym (m)
    EpicF skrev 2026-01-09 23:30:09 följande:
    Vad skulle det annars betyda?
    En del män gillar att man går med högklackat på tex deras ryggar. Skulle kunna vara något sånt också, om det blir neråt man går
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (mhm) skrev 2026-01-09 23:41:53 följande:

Ts blev aldrig sexuellt utnyttjad eller hotad om att göra saker... Men nu vill hon få medömkande om att hon har bliviti utsatt för psykisk misshandel trots att ingen psykiskt misshandel verkar ha skett ens??? Va fan händer? Ts, borde du fan inte stämma staten när du råkar få en regndroppe på dig med eller ??? Så jävla fjantigt. Jag blev drogar och våldtagen. Men jag "suck it up".. och gick vidare

Säkert synd om dig men , det du skriver är inte fullt begripligt, tyvärr!
  • Anonym (Ronny Bob)

Min fru har liknande erfarenhet. Hennes förra man respekterade inte hennes gränser, och det påverkar även vårt sexliv, trots att jag/vi inte alls har samma problem.

Du bör prata med honom, utförligt och länge, så att han förstår vad det är som styr dig. Då kan han ta extra mycket hänsyn och du kan slappna av mer i sängen.

• MsM84

Prata med honom, låt det ta tid och gör det när du känner att du vill. Är han en bra man vill han inte att du gör något du inte känner att du verkligen vill.

• Anonym (mhm)
    Anonym (Yepp) skrev 2026-01-09 23:58:31 följande:
    Folk som gillar suga kuk och svälja, kan jag tyvärr inte ta seriöst.
  • Anonym (mhm)
    Anonym (Yepp) skrev 2026-01-09 23:58:31 följande:
    UTVECKLA? 
  • EpicF
    Anonym (mhm) skrev 2026-01-09 23:41:53 följande:

Utifrån det ts beskriver kan hon absolut ha blivit utsatt för psykisk misshandel i form av sexuellt utnyttjande. 
Svar på tråden Vågar inte gå ner på honom