• Anonym (T)

Kunde se någon annans mailadress familjeliv

Tänkte logga in här och kolla runt lite, startade upp ett inkognito fönster och började att logga in. Då syns där i inloggningsfältet någon annans jävla mailadress, med för och efternamn och allting... 

Så nu vet jag någons exakta för och efternamn på den här hemsidan. Vilket säkert kan upplevas som problematiskt för typ den.

Vad säger familjeliv själv om det här fenomenet? Ser ni det som ett problem? 

Hemsidan har väl några år på nacken och det ska väl som andra hemsidor gå att få ha sin mailadress och såna saker anonymt? Men ni kanske skriver någon sorts logg på folk här inne? 

Bryr mig inte så mycket egentligen, hennes mailadress hamnade i rätt händer så att säga. Hade det inte varit jag som såg det däremot.. Typ folk som börjar på typ Josef? 

• Svar på tråden Kunde se någon annans mailadress familjeliv
  • Anonym (T)

Och att jag frågar nu, är att det hänt mig på den här sidan nu för andra gången på typ två år? Och då har jag ändå varit ute på nätet och en massa hemsidor i en jävla massa år redan.

Aldrig sett fenomenet att man får se andra människors inloggningsadress på några hemsidor förut, utan det sker bara här?

Hur fan har ni lyckats att misslyckas så otroligt väl med det? 

• Anonym (A)

Använde du en dator som nån annan kan ha använt för att logga in?

• Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2026-01-16 08:46:11 följande:

Använde du en dator som nån annan kan ha använt för att logga in?

haha nej, sitter på mitt hemnätverk inloggad i inkognito mode. Vaknat nyss. 

Så om hon inte har brutit sig in i min lägenhet och loggat in medans jag typ låg sov? Så är det i princip typ omöjligt att hon är loggad på mitt inkognitomode. Eller ens har varit inärheten av mitt egna IP. 

Ska jag göra en gissning så skedde det för att hemsidans inloggnings program bara är ren skit. Så jag fick upp det senaste kontot som har försökt att logga in.

Och isåfall ska nog familjeliv begära att dom får pengarna tillbaka. För en hemsida med mer än tio år på nacken ska det vara en omöjlighet att få levererat till mig någon sorts mailadress så lättvindligt att jag bara behöver försöka logga in. 

Kind of defeats the purpose med att kunna skriva anonymt. 
  • Anonym (Bella)

Det har hänt mig många gånger, men det var länge sedan nu. Jag upplever inte Familjeliv som en trygg sida ur anonymitetssynpunkt och skriver aldrig saker här som jag inte skulle vara ok med om tex någon på jobbet fick veta. Jag har också en särskild e-postadress kopplad till kontot här som jag inte har till något annat och som inte innehåller mitt namn. 

• Anonym (T)
    Anonym (Bella) skrev 2026-01-16 08:59:20 följande:

Det har hänt mig många gånger, men det var länge sedan nu. Jag upplever inte Familjeliv som en trygg sida ur anonymitetssynpunkt och skriver aldrig saker här som jag inte skulle vara ok med om tex någon på jobbet fick veta. Jag har också en särskild e-postadress kopplad till kontot här som jag inte har till något annat och som inte innehåller mitt namn. 

Ja, så har jag börjat göra med nu. Dom sakerna som jag ser hemsidor syssla med nuförtiden är alldeles för konstiga för att använda min egna "för.efternam95@hotmail" adress på som jag gjorde förr i tiden. 
  • LaFontaine

Det hände mig också för ett tag sen. Jag startade en tråd där en moderator hävdade att det inte hänt och låste tråden. Det hann dock komma in några svar från andra som varit med om samma sak. 

• Anonym (T)
    LaFontaine skrev 2026-01-16 09:04:24 följande:

Det hände mig också för ett tag sen. Jag startade en tråd där en moderator hävdade att det inte hänt och låste tråden. Det hann dock komma in några svar från andra som varit med om samma sak. 

Vet du vad? Det är exakt så som jag tänker att moderatorer på dessa sidor faktiskt nuförtiden är. 

Ska vi gissa deras nästa drag? Jag gissar på att vi kommer få några svar här inne ens. 
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2026-01-16 09:09:17 följande:
    Ska vi gissa deras nästa drag? Jag gissar på att vi kommer få några svar här inne ens. 
    *Att vi inte
  • beli

Exakt samma sak hände mig i förrgår! Jag blev helt paff, det hade aldrig hänt mig förut.

• Anonym (T)
    beli skrev 2026-01-16 09:44:28 följande:

Exakt samma sak hände mig i förrgår! Jag blev helt paff, det hade aldrig hänt mig förut.

Paff blev jag imorse med! Slutade vara så ett tag, så jag trodde faktiskt det vart löst
  • Anonym (Jo)

Hänt mig några gånger men det är länge sedan nu.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Jo)
    Anonym (ja) skrev 2026-01-16 12:37:32 följande:

Ibland kan jag se andras användarnamn när jag ska logga in. SKulle vilja tillägga angående säkerheten att hatbloggaren är igång igen och låtsas att flera personer driver en blogg, om man söker på familjeliv"tjafsar med varandra" så kommer en blogg upp på första sidan på google, näst sist ner på första sidan.

Usch, vad tråkigt att det är igång igen.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (m)
    Anonym (Jo) skrev 2026-01-16 11:46:40 följande:

Hänt mig några gånger men det är länge sedan nu.

Samma här. Så jag antar att andra kan ha sett min mailadress också.
  • Anonym (f)

Snälla, anmäl det till vad det nu heter Dataskyddsinspektionen? Det har hänt även mig men var så länge sen att jag inte tänkte på att göra det. Detta är allvarligt och jag trodde att detta var åtgärdat även om moderatorerna brukar förneka detta. Förneka säkerhetsrisken det innebär när vissa användare kartlägger andra?

• Anonym (f)

Problematiskt att man inte kan byta mejladress heller. Med tanke på att detta har återkommit i flera år känns det som det inte spelar någon roll om kontot raderas för uppgifterna lär inte försvinna. Tas kontot bort kan inte forumvärd kontaktas alls då ingen mejl har fungerat på x antal år.

• ClumsySmurf
    Anonym (T) skrev 2026-01-16 08:56:37 följande:
    haha nej, sitter på mitt hemnätverk inloggad i inkognito mode. Vaknat nyss. 

Så om hon inte har brutit sig in i min lägenhet och loggat in medans jag typ låg sov? Så är det i princip typ omöjligt att hon är loggad på mitt inkognitomode. Eller ens har varit inärheten av mitt egna IP. 

Ska jag göra en gissning så skedde det för att hemsidans inloggnings program bara är ren skit. Så jag fick upp det senaste kontot som har försökt att logga in.

Och isåfall ska nog familjeliv begära att dom får pengarna tillbaka. För en hemsida med mer än tio år på nacken ska det vara en omöjlighet att få levererat till mig någon sorts mailadress så lättvindligt att jag bara behöver försöka logga in. 

Kind of defeats the purpose med att kunna skriva anonymt. 
    jag tvivlar på att det är något av FLs script som fyller i mailen, jag har inte hittat något i koden som gör det, det hade hänt mer konsekvent och att det ens skulle existera någon sån funktion skulle vara unikt för FL men det kan vara någon bug i något av alla reklam plugins som fyller i.
  • Anonym (Felicia)

Det hände för mig senast igår kväll 

• Anonym (Jag också)

Varit med om samma sak, helt sjukt ju. Trodde att det kanske var någon bugg så något random dök upp, men om fler har upplevt samma så verkar det ju som det är ett stort fel!

Var från min egen telefon, så absolut ingen annan som skulle kunna ha loggat in innan 

Svar på tråden Kunde se någon annans mailadress familjeliv