Anonym (Betty) skrev 2026-01-28 00:10:49 följande:
Men det där sista är väl ändå en myt.
Måste väl ha hänt hur många gånger som helst att A misstänker B för att vara otrogen och så visar det sig vara sant. Alltså inget man hittade på för att skyla sin egna otrohet.
Tror dessutom som signatur "simon" skrev att det istället kan vara ts som tänjt på sina gränser som en inre medveten eller omedveten hämnd för att partnern var otrogen.
Och alla som gastar att den som anklagar minsann får själv bevisa. Hur mpnga gånger har folk inte misstänkt nåt och känt att nåt inte stämmer men helt saknat bevis. Och i slutändan så visade det sig att det stämde?
Att partnern nekar är ju inget som helst bevis för att man inte varit otrogen. Skulle gissa att en majoritet som är otrogna inte erkänner vid förfrågan.
Men vad tycker du egentligen att TS ska göra? Skaffa sig en bodycam eller lägga in ett spionprogram i sin dator och mobil?
Jag har varit i TS situation där jag blev oskyldigt anklagad för att vara otrogen.
Det fanns inget jag kunde göra för att slå bort hans misstankar och bristande tillit.
Jag gav honom valet att antingen försöka lita på mig eller göra slut. Han valde att försöka lita på mig.
Vad jag hade gjort? Inget annat än att prata med ett ex jag sprang på ute på stan. Ja,han fick en kram också. Men det var också allt. Och det fick min dåvarande partner till att vi hade legat.
Senare skulle det visa sig att han själv hade varit otrogen då han åkte iväg på en weekend med sina killkompisar och då åkte och hälsade på ett av sina gamla ex.
Så det behöver heller inte vara en myt att den som anklagar någon för att vara otrogen är det själv.
TS: Jag tycker,som några redan har skrivit,att du kan ge honom valet att lita på dig eller göra slut.
Ett förhållande utan tillit kommer ändå inte att fungera.