Anonym (Betty) skrev 2026-01-27 23:59:17 följande:
Vad grundar du det på? Ts har inte berättat något om VARFÖR hen blir anklagad för otrohet.
Ts kanske faktiskt har uppträtt misstänksamt och är skyldig sin partner en rejäl förklaring. Det vet vi inget om eftersom att ts inte vill svara på den frågan.
Som sagt. Beter mig dig annorlunda, frånvarande, ger mindre uppmärksamhet, jobbar över hela tiden, skriver gränslösa sms, umgås nonstop med vänner av motsatt kön. Ja då har man lite att bevisa själv tycker jag.
När min partner övernattade med en kvinna tycker jag att min svartsjuka var det minsta problemet. Hans respektlöshet var hundra gånger värre.
TS har skrivit hit för att hon är bekymrad över att hennes partner beskyller henne för att ha varit otrogen, fast hon inte har varit det.
Betty och några andra här ramlar i en ganska vanlig grop i FL, att man inte svarar på frågan utan istället ifrågasätter TS och misstänkliggör den som skrivit. Men som någon skrev - varför skulle hon skriva om sin oro här om det var så att hon var otrogen?
Svartsjuka är ett väldigt utbrett och trist problem. Det kan fullständigt nöta ner ett kärleksförhållande. Man måste lita på vad den andra säger. Tillit är en grund för att leva tillsammans. Det måste man hålla på, ända tills den ena parten avslöjar sin otrohet alldeles själv, ända tills förhållandet brakar ihop.