Äga bil värd ca 7000 om KFM?
Hej,
Har hamnat i krångel och har därför en skuld på totalt 5000 kr till KFM just nu. Sista betaldatum är i februari, ja så där man får 2 veckor på sig att betala.
Har genomgående betalat av på de skulder jag haft så fort jag kan och har endast denna skuld aktiv där. Jag har alltså betalat av varje grej och därför aldrig behövt genom löneutmätning eller liknande. Försöker inte smita från skulderna på något sätt med andra ord.
Har en bil som är nästan arton år gammal. Fick den nyss värderad online till 3300 kr (
) men misstänker att man kanske kan sälja den för 7000 om man har riktig tur. Nu till min fråga. Behöver jag köra omkring i denna bil och ständigt vara orolig för att stoppas i en trafikkontroll och bli av med bilen? Känns ju helt sjukt jobbigt att behöva känna så direkt man ska ut och köra sina barn så att säga. Jag är ju inte kriminell.
Känns dessutom som att kostnaden för att frakta bort bilen då samt andra adminkostnader för KFM är alldeles för höga för att det ska vara rimligt.
Någon som vet så att jag kan få lite mer kött på benen. Jag "behöver" inte bilen för att komma till jobbet. Däremot jobbar jag så det handlar inte om det alls. Använder den konstant också för att köra barnen till aktiviteter.