10 åring som snor saker
Snälla HJÄLP. Ge råd! Nånting! Vi håller på och blir tokiga här hemma...vi har 3 barn hemma, en på 10 år, en på 3 år o en bebis. 10 åringen(min bonus) tar saker helatiden, altså godis, sötsaker o sånt som inte är hennes HELATIDEN, vi har pratat om det massor, för varje gång försöker hon dölja det och det blir bråk. Hon tog sin lillebrors godis som han satt och åt, han va inte vid bordet just då och hon gick dit och syoppade det i munnen sen lekte hon dum och sa att hon inte gjort det(jag vet för han va på övervåningen med mig just då), sen när hon fattade att vi visste så erkände hon sen, hon tog det för att hon ville, hon har en påse chips och eget godis på rummet. Nej dom får inte äta varje dag men hon går och tar nästan varje dag men från andras saker och äter upp, i förrgår tog hon från kylskåpet av sin pappas fikabröd, säger att hon inte gjort det, nu har jag sett att hon tagit av mitt helgfika(äter inte godis så har det istället) ser vart jag skärt i den o sen har nån annan skärt av en mindre bit brevid, jag har inte gjort det och min man äter inte den fikan så vet att det är hon, 3 åringen når inte o kan såklart inte skära med åsn kniv heller. Vad gör man? Har varit såhär i 6 hela år! Vi blir tokiga! Vi får inte ha låt för hon kan gå och äta upp allt för oss. Tips? Inget dömande för vi har försökt, och vi handlar på veckodag oftast onsdag så godiset/fikat är ju här under dagen, antagligensnor hon när jag nattar dom andra(pappa jobbar natt så är ej hemma) eller på morgonen innan skolan innan vi hinner upp, eller ja hunnit gå ner. Snälla behöver hjälp, vi har försökt pedagogiskt o ch prata och ta reda på varför hon gör som hon gör men får aldrig nåt svar, är så trpkigt och hon och pappan bråkar pg det, och nu har det blivit att jag och hon pckså bråkar för det börjar gå över styr. 3 åringen snodde några gånger när han var 2 men inget efter det, han lärde sig att sluta, men hpn har gjort såhär SEN hon va 3. Snälla hjälp!