• Anonym (Sjuklingen)

Inställd alla hjärtansdag helg

Jag har varit sjuk sedan förra fredagen,  är fortfarande täppt i näsan, matt och trött men typ frisk.
    Min pojkvän vill inte bli sjuk (han börjar nytt jobb på måndag) så helgens firande blev inställda.

Träffar ni er pojkvän som ni inte bor med när ni är sjuka?

• Svar på tråden Inställd alla hjärtansdag helg
  • Anonym (?)

Smittsam sjukdom och viktig vecka => nej

• Anonym (Pippi)

Självklart träffar jag inte en partner om han eller jag är sjuk i något som smittar. 

• klyban

Förstår inte riktigt, varför skulle man träffas och om man redan vet om att den andra är sjuk och risken för bli smittad är betydande?
    Och att detta går undvika och genom INTE träffa varandra.

Skulle faktiskt blivit sur och irriterad och om jag var sjuk och flickvän skulle propsa på att komma ändå.

Och två, vad spelar det för roll om man undviker varandra i en vecka eller två?
    Och kontakt kan man ha med SMS, mobilen och eventuell face time.

Kan inte se denna pojkvän gör det allra minsta fel, varför man nu ställer sig den frågan om det ens existerade något fel från början.(Vilket också är lätt udda och med tanke sjukdom och mest troligtvis en smittsam en.)

Desto mer jag funderar på denna, desto mer fundersam blir jag.
    Finns det en del som inbillar sig man ska åka besöka sin partner och när den är sjuk av något som är eventuellt smittsamt?
    Finns det ens någon som anser det är fel att inte besöka sin partner i detta läge?
    Och varför skulle det då vara fel att undvika besök?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tänk om alla gjorde så)
    Anonym (Sjuklingen) skrev 2026-02-14 15:18:49 följande:
    Inställd alla hjärtansdag helg

Jag har varit sjuk sedan förra fredagen,  är fortfarande täppt i näsan, matt och trött men typ frisk.
    Min pojkvän vill inte bli sjuk (han börjar nytt jobb på måndag) så helgens firande blev inställda.

Träffar ni er pojkvän som ni inte bor med när ni är sjuka?

Nej, jag jobbar i renrumsindustri och jag tror inte folk vill ha sina läkemedel ihop med årets flunsavirus, förutom att fabriken inte vill att för många på skiften blir sjuka samtidigt så de inte kan producera tillräckligt.

Tomma hyllor på apoteken brukar göra folk lite lätt stressade.
  • Aliona

Självklart träffas man inte om en är smittsam! Det går väl lika bra att träffas helgen efter, eller någon annan gång? Så själviskt att tycka att andra ska riskera att bli sjuka för att man inte vill vara själv.  

• Anonym (Rut)

Jag skulle träffa min särbo även om han var sjuk. Undantag magsjuka eller om jag har nåt extremt viktigt som ska hända i mitt liv veckan efter. Men det har jag i princip aldrig. 

Jag ser det som att om vi bodde ihop så hade vi ändå träffats. Men jag är inte heller så rädd för att ev bli sjuk. Blir jag förkyld så får det väl bli så. Kan jag ändå bli på jobbet eller i affären. 

Ibland är man ju småförkyld i flera veckor på vintern. Låter extremt att vi inte skulle ses på så lång tid bara flr att vi är särbos när alla andra par som bor ihop är med varandra hela tiden.

• Anonym (Sara)

Efter över en veckas sjukdom där partnern i praktiken är frisk, hade hade absolut träffats. Min partner är livrädd för att bli sjuk, på ett osunt sätt och han hade vägrat att träffas om jag var som TS. Han låter mig inte heller öppna kylskåpsdörren när jag är förkyld, så då förstår ni nivån?

Svar på tråden Inställd alla hjärtansdag helg