Anonym (ased) skrev 2026-02-16 17:38:27 följande:
Nu är det ingen hemlighet att många kvinnor å ena sidan säger sig vilja ha en snäll och trogen kille men när man sedan ser på deras val av partners så väljer de en bad boy / farlig kille med motiveringen att den snälla och trogna grabben är alldeles för tråkig.
Så ansvaret där ligger mer på kvinnorna och deras val av partner och är inget som kan lastas på "snälla" killar.
Att kvinnor har höga krav kommer nog från alla sociala medier där man som kvinna får höra att det alltid finns något bättre och därför siktar de mot stjärnorna när de vill ha en partner. Han ska ha hög lön, hög status, vara socialt begåvad o.s.v. i all oändlighet. Sedan sitter de och gråter i diverse klipp på nätet att det är omöjligt att hitta en partner när de själv avfärdar 99% av alla killar och den sista procenten är det typ 50% av kvinnorna som tävlar om (ok nu överdriver jag men du fattar poängen).
En annan aspekt är att å ena sidan gnäller kvinnor ofta om att män är så fega som inte vågar / vill ragga på dem längre å andra sidan är det vanligt att de dissar den som vågar ofta rätt grovt och det förekommer att de filmar det hela och hänger ut killen och hånar han offentligt.
Det är väl dags för kvinnor att själv börja ragga men det saknar de flesta kvinnor ryggrad till då de inte vill bli dissade
Jasså? Vill kvinnor verkligen ha bad boys? Om du kollar på kvinnorn i din närhet, är de med vanliga män eller med bad boys? det är den lamaste sämsta ursäkten jag hört.
sen finns det självklart undantag, det finns enstaka kvinnor som gillar bad boys. Precis som vissa män gillar mogna kvinnor och vill ha en milf, eller män som gillar exotiska tjejer och åker till thailand, eller gillar yngre. Alla kvinnor är inte på ett sätt. men du kanske missat den lilla detaljen?
och varför får inte kvinnor ha höga krav? precis som män har rätt att ha höga krav. sen kan kraven göra att man förblir singel, men det är ett eget medvetet fritt val. jag vill ha en man som arbetar, som är hälsosam. Om jag inte hittar en sådan får jag skylla mig själv. Du kan däremot inte kräva att jag ska ändra mina preferenser till att jag borde vilja ha en arbetslös ohälsosam man för att du ska bli lycklig. precis som du kanske vill ha en kvinna som arbetar och är hälsosam, jag kan inte kräva att du ska ändra på dina preferenser för att jag ska bli lycklig. Det är ditt val att ändra på preferens eller vara lycklig ensam.
vem är det som drabbas? Vem är offer? Alla har fri vilja. jag ser inte ett problem alls med detta. det är så demokrati fungerar