cosinus skrev 2026-03-10 11:07:12 följande:
Vad är det för övningar? Hur många ggr per dag förväntas du göra dem?
Kör en yogamatta och ha på jobbet så kan du göra några övningar på lunchen 15 min i något utrymme.
Är det övningar som fungerar att göra ståendes utan utrustning beta av någon när du går på toa.
Att avsätta sammanhängande 30 min (eller vad det kan ta) förstår jag är svårt när man har barn och är trött men 5 min före jobbet, 5 min efter, 5 min innan du går isäng, 15 min på lunchen, 5 min på någon rast. Det går att pussla ihop om man är kreativ.
Bestäm dig för att sköta det under en månad. Får du inga resultat då, då har du ju något att säga till både sjukgymnast och vård och möjlighet att få mer hjälp.
Konkreta förslag, tack! Det är bålträning, vissa övningar på ståendes på alla fyra, men en yogamatta var ett bra förslag! Jag har suttit i öppet kontorslandskap men ska få ett eget skrymsle snart, så det kan nog fungera. Helt klart värt ett försök. Har även funderat på om jag kanske kan byta stolen till en pilatesboll och få "gratis" träning, även om det inte är en del av mitt träningsprogram...?
Programmet är en serie övningar som ska göras 2 ggr à 15 minuter varje dag. 15 minuter känns mycket (speciellt som jag bara har 30 minuter lunch) men om man som du säger delar upp det i 5-minutare blir det mer genomförbart. Tack!
Jag har nog låst mig lite vid att jag måste klara mina 30 minuter varje dag, och att om det bara blir 20 så är det "ogjort arbete" eftersom jag i och med det frångått programmet, och blivit lite uppgiven.
Anonym (Mmm) skrev 2026-03-10 11:09:54 följande:
Så du tror att du är en bättre mamma om du blir ännu mer sjuk?
Vad har din partner för problem eftersom han måste avlastas i den omfattningen att du inte hinner med din träning?
Men, men, ditt liv, ditt val.
Vilken dum fråga. Givetvis inte. (Min egen mamma var ensamstående och hade kronisk värk men var ingen dålig mamma för det, dock!)
Är det konstigt att min partner behöver avlastning och vila efter en hel dag med ett högenergiskt litet barn?