Problem efter vasektomi?
Är det någon som har upplevt problem eller vars man har haft några problem eller komplikationer efter en Vasektomi?
Eller bara något som blev annorlunda?
Är det någon som har upplevt problem eller vars man har haft några problem eller komplikationer efter en Vasektomi?
Eller bara något som blev annorlunda?
Jag gjorde det för att frugan skulle slippa käka en massa hormoner. Hon har andra mediciner och tänkte att det skulle vara bra för henne att slippa även P-piller.
Sen vet jag inte vad som hände. Vi har alltid haft ganska mycket sex i 20+ år men nu är det typ över. Ens sex appeal kanske försvinner när man skjuter lösa skott. Eller ens lust kanske försvinner om man slutar med p-piller.
Jag har i alla fall vant mig av med sex. Det är liksom inte ett behov längre.
Riktigt tråkigt faktiskt. Det försämrar relationen ganska mycket. Det var liksom limmet som höll oss samman.
Mitt ex pallade inga p-medel alls. Det var migrän, slemhinnor och gud vet allt - även innan hon började med det innan vi träffades. Allt blev bara värre med tiden och efter vår sladdis vägrade hon p-medel.
OK . gummi gällde men all spontanitet försvann. Krav på att jag skulle knipsa slangarna.
Säkert helt fel men jag blev verkligen orolig för min känsla som man - rent psykiskt
Skitlöjligt men jag kände press att jag skulle acceptera henne men hon sket i vad jag tyckte,
Så här något år efteråt tänker jag knappt på att jag är vasektomerad. Jo, rent fortplantningsmässigt vet jag ju att jag är det, men i övrigt märker jag ingen skillnad alls. Allt funkar och känns precis som vanligt.
Närmsta tiden efter ingreppet var det lite småjobbigt. Dels läkte det ena snittet lite konstigt precis i början, så vi höll lite koll på det och jag fick en pencillinkur bara ifall att det skulle bli infekterat, men i slutändan läkte det fint. Jag minns dock att jag var svullen och öm ett tag efteråt, i minst ett par veckor. För de flesta går det över på en vecka, tror jag.
Jag har gjort ingreppet och har inte upplevt några problem. Lite ömt i kanske en vecka, efter det har jag inte märkt någon skillnad alls.
När jag gjorde det var jag singel. Jag visste att jag inte ville ha några barn och ville vara tydlig med detta mot framtida partners. Många tänker annars att han kommer ändra sig eller liknande. Ett av de bästa beslut jag någonsin gjort.
Hej! Jag gjorde min för drygt 4 år sedan.
Det problemet jag har fått är att ena kulan "snurrar" så får rätta till den. Gör lite ont ett tag men går över snabbt.
Urulogen sa att de inte var någon fara 😊
Efter tre (3) aborter med två olika kvinnor bestämde jag mig för att det fick räcka. Nya kvinnan och jag hade två barn var, det räckte. Vi var runt 40 och jag ville gå vidare i livet, utan bebisar. Samma ville hon.
När snitten hade läkt märkte jag inget negativt de följande 30 åren. Bara skönt att slippa preventivmedel och aborter.
Efter tre (3) aborter med två olika kvinnor bestämde jag mig för att det fick räcka. Nya kvinnan och jag hade två barn var, det räckte. Vi var runt 40 och jag ville gå vidare i livet, utan bebisar. Samma ville hon.
När snitten hade läkt märkte jag inget negativt de följande 30 åren. Bara skönt att slippa preventivmedel och aborter.
Jag har också gjort vasketomi, och upplever kanske samma problem som någon här ovan i tråden. Att frun kanske inte är lika "sugen" längre, om det beror på att kopparspiral åkte ut eller om det beror på klimateriet eller något helt annat kan jag inte svara på. Men för egen del så har inte jag blivit mindre eller mer sugen, känner la att det mesta är som innan.
Det enda var att jag hade så jä**la ont på ena sidan, och att det var väldigt länge som jag hade ont på ena sidan, särskilt när jag "sköt".. och att jag fick ett fulare ärr på den sidan. Den andra sidan ser man inget alls på. Samt så har man någon lite oro, att pga att det gjorde ont, så funderar man på om att det kanske inte gick 100% tänk om jag faktiskt inte alltid skjuter "löst".. sånna tankar finns tyvärr. Det sved ju när man kom så jag tror det läckte invertes. Man kanske skulle gå och kolla sig ytterligare en gång, man fick ju göra ett test X veckor efter operationen. Fast nu har jag inge problem med att det gör ont längre.
Tack för alla svar. Skall göra det snart och det enda som jag oroar mig för är att min fru skall se annorlunda på mig efteråt. Även fast största anledningen till ingreppet är att Hon skall slippa preventivmedel.
Tänker att hon skall se mig som mindre manlig eller så. Trots att jag gett henne tre barn.
Tack för alla svar. Skall göra det snart och det enda som jag oroar mig för är att min fru skall se annorlunda på mig efteråt. Även fast största anledningen till ingreppet är att Hon skall slippa preventivmedel.
Tänker att hon skall se mig som mindre manlig eller så. Trots att jag gett henne tre barn.
Ingen egen erfarenhet, men har hört från väninnor att det blir lite som för haremsdamerna som hade relationer med eunucker i Sultanens harem. Ett nära förhållande, men eftersom det inte kan bli barn så är det lite "off", inte lika djupt och viktigt, det fattas något, han är inte längre lika manlig. (Ja jag vet att det är skillnad på kastrering och sterilisering, men nu beskriver jag bara vad mina väninnor har beskrivit.)
Kanske sitter det där med fortplantningen djupt i själen på oss... så att något försvinner när vi vet att det inte går längre. Sex är inte längre lika viktigt och spännande, inget livsavgörande och ödesmättat kan ju hända mer.
Ingen egen erfarenhet, men har hört från väninnor att det blir lite som för haremsdamerna som hade relationer med eunucker i Sultanens harem. Ett nära förhållande, men eftersom det inte kan bli barn så är det lite "off", inte lika djupt och viktigt, det fattas något, han är inte längre lika manlig. (Ja jag vet att det är skillnad på kastrering och sterilisering, men nu beskriver jag bara vad mina väninnor har beskrivit.)
Kanske sitter det där med fortplantningen djupt i själen på oss... så att något försvinner när vi vet att det inte går längre. Sex är inte längre lika viktigt och spännande, inget livsavgörande och ödesmättat kan ju hända mer.
Gjorde min för snart 2 årsen, var färdig med barn och varför skall frugan äta massa tabletter?
Var lite ömt i max 2 dagar tog Alvedon och kände knappt något.
3 dagar senare ingenting.
Allt är som vanligt efter väldigt kort tid.
Var jävligt tveksam men råkade träffa en kvinna som redan stängt ägg-fabriken så det var inget problem från något håll.