New Dawn skrev 2026-04-05 10:27:38 följande:
Det framgår faktiskt inte i hans inlägg, vad han tagit upp.
jag tycker det framgår.
Mitt förslag på öppen relation slog fel
[...]
Jag har tänkt på detta länge och även tagit upp det i omgångar men idag slog det slint hos min fru. Då fanns det inte alls en möjlighet med ett öppen relation.
Det känns som dubbla budskap från min fru, hon är inte intresserad av sex eller att vi utvecklar vårt sexliv och jag får inte heller söka närhet hos 'andra.
Antar att det är en sån där äta kakan och ha den kvar situation,
har man givit upp hoppet om att hitta tillbaka till varandra igen är det ju en sak men vill man hitta ett känslomässigt djup i relationen igen och få sexlivet att fungera tar man inte upp "jag vill knulla med andra " i omgångar för att man inte kan acceptera ett nej, det är väldigt kontraproduktivt.
Anonym (Öppenhet) skrev 2026-04-05 03:12:48 följande:
Vem är du som gör sådana inlägg?
'
Vad du bidra eller är det något annat som driver?'
Du vill att folk ska ta sig tid svara på dina frågor men du är otydlig och duckar för frågor när folk inte förstår vad du menar.
När någon är både otydlig och duckar för frågor kan man ju undra om det finns en naturlig orsak till otydligheten.
Vem är du som gör sådana trådar?´
"
Vad du bidra eller är det något annat som driver?"
säger den som har varit väldigt bra på att strunta i sin egen tråd?
vill du hitta en lösning på problemen eller är det något annat som driver?
vill du ha bektäftelse på att du har gjort rätt?
Det känns som dubbla budskap från min fru, hon är inte intresserad av sex eller att vi utvecklar vårt sexliv och jag får inte heller söka närhet hos 'andra.
Brukar ingen sexlust eller vara sexuellt tråkig vara samma sak som att signalera att det är ok sex med andra?
är det en rationalisering?
"
Hur skapar man ett djup efter många år tillsammans?"
man får börja om, även om du tycker hon har struntat i dina behov får man ändå börja om och lägga mycket ansvar på sig själv, eftersom man förändrar andra genom att förändra sig själv.
att bry sej om och respektera varandras känslor och behov, erkänna när man själv gör fel utan att skylla det på den andre, är ju alltid en början men om man samtidigt tycker att man borde få, som en tillfällig lösning knulla med andra, blir det ju som att man ger dubbla budskap.