Är det många killar på matlagningskurser?
Jag, m24, har träffat en fantastisk tjej i lite drygt ett år. Hon är sas the one. Jag har bara ett problem. Jag upptäckte i takt med att vi började bjuda hem varandra att jag faktiskt inte kan laga mat egentligen. Jag har lagat mat till mig själv sen jag var 20 och flyttade hemifrån, men jag har gått från att tro att jag var helt ok till bra på att laga mat till att inse att jag egentligen är dålig till askass. Hon är bra på att laga mat.
Hon takar alltid och säger att det var gott när jag ställt fram sega kotletter med pommes och färdig bea, eller pytt i panna på påse och brända ägg, och sen några veckor senare är vi hemma hos henne och hon serverar ugnsstekt fina kotletter i svampsås och hemgjord klyftpotatis, eller hemgjord pytt i panna med massa extra gott i och ljust stekta, perfekt rinniga ägg. Ja, ni förstår. Nu låter det nästan som att hon gör det för att pika mig, haha. Jag menar inte så, utan mer att vi har några favoriträtter som vi återkommer till.
Men jag tänker, jag måste bli bättre på att laga mat. Inte för att gå livet i förväg, men ja, dels för att kunna impa på henne lite, och dels för att jag tänker att om jag en gång får barn, med henne eller någon annan, så vill jag kunna laga bra mat till dem,
Så, matlagningskurs, är killar "välkomna" där eller är det mest en tjejgrej alt, familjegrej med barn? Eller ska jag börja titta på matlagningsprogram på TV? Har ni youtubekanaler att rekommendera?
Men det är också väldigt härligt att lära sig laga gott, för äta ska man göra måånga gånger i sitt liv.