Robban27 skrev 2026-04-28 11:32:37 följande:
Frugan har haft sex med vikarie/chef
Jag har i en tidigare tråd för ungefär ett år sedan skrivit om att frugan min fick ett utbrott eftersom jag hade ätit korv med en vikarie, och sedan kommit hem med lite "mos" på armen. Det hela slutade med ett utbrott från hennes sida, och om ni vill veta mer så läs den tråden.
Denna vikarie har under detta året nu fått en permanent plats samt blivit chef över min avdelning. Jag har försökt att samman foga hans och min frus relation genom att bjuda hem honom på middag. De verkade komma bra överens med varandra och nu kommer vi till den delen som gör mig så otroligt ledsen. Min chef vill att jag skulle jobba sent och skulle då vara helt ensam på jobbet. Jag hade dock ingen ork för detta så jag valde att bara åka hem och då hittade jag de båda på soffan helt nakna.
Hur fan gör jag nu?
Fyfasen:(. Lider med dig verkligen. Här är mitt förslag
Dokumentera: Om du har möjlighet, spara bevis på vad du såg. Det handlar inte om att "hämnas", utan om att ha ryggen fri om det blir en smutsig skilsmässa eller om chefen försöker använda sin maktposition mot dig på jobbet.
Arbetssituationen: Att din chef är den andra parten gör detta till ett personalärende. Du har blivit utsatt för ett grovt övertramp av din överordnade. Kontakta ditt fackförbund omedelbart. Du ska inte behöva vistas på samma arbetsplats som honom just nu.
?
Steg nr 2: Strategisk separation
?Lämna inte bara huset i affekt utan en plan.
?Ekonomi: Se över gemensamma konton. Se till att din lön kommer in på ett eget konto som hon inte har tillgång till.
?Boende: Om det är möjligt, bo hos en vän eller familjemedlem de närmsta dagarna för att få distans. Du behöver inte förklara dig för henne just nu ? din tystnad är ditt starkaste vapen.
?
Steg nr 3: Juridisk rådgivning
?Ansök om skilsmässa: Gå in på Domstolsverkets hemsida och ladda ner blanketten för äktenskapsskillnad omedelbart.
?Bodelning: Kontakta en jurist. Eftersom chefen är involverad finns det en risk för manipulation. Du behöver någon som ser till dina intressen när tillgångarna ska delas upp..
Steg nr 4: Bryt kontakten (No Contact)
?Hon har visat att hon inte respekterar dig eller ert äktenskap.
?Ingen diskussion: Det finns inget "varför" som kommer att få dig att må bättre. Hon lät dig tro att hon var svartsjuk på korv-incidenten för ett år sedan, när hon i själva verket planerade eller dolde detta. Det är gaslighting på hög nivå.
?
Kommunicera via ombud: Om ni har hus eller barn ihop, försök sköta all nödvändig kommunikation via mejl eller sms så att allt finns skriftligt.
?Mitt budskap till dig nu;
?Det du känner nu är ett totalt svek, men kom ihåg: Du hittade dem för att du äntligen skulle bli fri från lögnen. Att hon reagerade så våldsamt på "korv-incidenten" tidigare var förmodligen en projektion av hennes egen skuld.
Du har gjort allt rätt ? du försökte till och med vara en god medmänniska och bjuda hem chefen för att skapa fred. Det är inte du som har misslyckats, det är de som har visat en total brist på moral..
?Såhär kan du göra nu: Packa en väska med det viktigaste, spärra gemensamma kort om det behövs, och ring en vän. Prata inte med henne förrän du har pratat med en jurist eller facket. Du förtjänar ett liv utan detta svek.!!!