• Anonym (Nytt liv)

Ert bästa hälsotips!

Här listar vi vårt allra bästa hälsotips, endast 1! Det ska inte heller vara ett "inte-tips" som tex inte röka, inte dricka alkohol osv... Breda tips som "att träna" kan med fördel preciseras, tex "styrketräning" eller "pilates".

Jag tänker att vi på det viset kanske kan skapa de bästa hälsoråden genom familjelivs historia 🙂

Jag börjar:
    Sova varje natt 21-07

• Svar på tråden Ert bästa hälsotips!
  • Anonym (H)

Ska du inte sova, klockan är senare än 21

• Anonym (Nytt liv)
    Anonym (H) skrev 2026-05-10 22:53:19 följande:

Ska du inte sova, klockan är senare än 21

Sant, tips 2 är att följa sina egna tips!
  • Ikaros12

Ha en regel att du aldrig får ta beslutet att hoppa över en träning eller joggingtur om du inte bytt om först. Så byt om eller gör iordning dig för att ta dig till gymmet. Ta t ex på dig ytterskorna och känn först då om du ska hoppa över träning/promenad eller inte. De få gånger jag inte tränat då så har jag verkligen inte orkat, men det är ytterst sällan. 

• Anonym (Stadsbo)

Om du bor och/eller promenerar mycket i stadsmiljö, alltså hård asfalt, så fort du ser lite gräs eller grus i kanten av en trottoar så gå där istället. Gena genom parker, gå på grusgångar, gå en omväg för bättre underlag. Kort sagt gör allt för att undvika att promenera på hård stum asfalt, betong, sten eller kakel konstant. Det avlastar dina leder, knän och rygg.
    Vi är inte byggda för att gå på hårt material hela tiden. Är området där du går mest dåligt planerat för leder, investera i ett par bra och avlastande skor. Eller förresten, både hälsosamma skor och undvikande av asfalt när det är möjligt är det bästa😊

• Fjäril kär

Sluta snooza! 

Människor som snoozar har via undersökningar konstaterats sover sämre och mår sämre än personer som sover dom timmar man behöver .

Se över dina sov-vanor helt enkelt för bättre mående och hälsa 

Man kan inte somna kl 24 och sen början snooza vid 4 för att gå upp 7... 4 timmars sömn är inte vettigt.   Då fpr kroppen ingen vila utan är stressad. 

Svar på tråden Ert bästa hälsotips!