• Kwela

Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!

Var tänkt att jag skulle göra äggledarspolning nästa fredag i Stockholm. Nu missar jag min tid för mensen kom idag och inte igår eller i morgon! Snyft!!! Det står att mensen måste vara på dag 8-13 och just nu är den på dag 7! Ringde och förvarnade men fick till svar att alla tider veckan efteråt var bokad förutom på fredagen den 9:e. Men då är jag på dag 14. Hur otur får man ha?! Sen stänger dom för sommaren!

Snälla någon som vet eller som har spolats på dag 14 och det varit ok? Tack...

• Svar på tråden Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!
  • dison

Man bör inte ha sex samma dag som spolningen, men sedan är det fritt fram sade de till mig.

• Kun

När dom skulle spola mig första gången fick jag panik och dom fick avbryta alltihop!
    Jag har varit med om en incident på lasarettet när jag var  väldigt liten, dom skulle stoppa in ett urinrör och tömma urin eller nåt sådant....jag minns bara  ett stort kaos och dom slet i mina ben det var massor av läkare och till slut fick dom avbryta!
    Jag fick tillbaka precis samma känsla/minnen  nu för några månader sedan när dom skulle spola så det gick inte.
    Nu till saken: Någon vecka efter så ringde läkaren mig och sa: Det är nya regler nu du behöver inte spola äggledarna om man inte har haft någon inflammation eller dylikt.... så jag slapp! Och ingen var gladare än lilla jag.
    Detta var inte menat som att skrämma er andra....tänkte bara informera om detta...jag tänker ju mindre "ingrepp" inne i kroppen desto bättre?! Lycka till ni alla tappra kämpare!

• Kwela

Tack Kun! Lät läskigt för dig! Jag har haft en infektion för flera år sedan, så jag vill verkligen göra undersökningen.

Försöker röra en massa på mig, eftersom att jag är galen så tror jag att mensen ska ta slut snabbare då, så jag kan göra spolningen på dag 7. Håll tummarna för mig!

Hur gick det för er som redan har spolats?

• Ciccilionaa

Jag gjorde kontraströntgen för ngr år sedan. Gjordes i samband med operation och jag tror att det gjordes oavsett vilken dag det än må ha varit.
    C

• BlåRosen

TS,,,det handlar bara om EN mån som du inte är i verkstaden..Det är inte hela världen..Ta din spolning på dag 14, om du får en tid då..

Du kan ju ha sex sen hela sommaren

• Kwela

Blårosen vet inte om det var mig du menade eller? Du har nog rätt... kan bara inte hjälpa att tänka att varje månad är en ny chans som jag vill ta reda på. Missade 2 månader i vintras när jag tog bort cellförändringar och det sög!!!

• Vilgotha

Tycker helt klart du ska ta spolningen även om det blir dag 14, dels får ni det överstökat och det är skönt att få veta hur ens äggledare ser ut. Om där är passage eller ej.

• dison

Det går att göra spolning även om man har liten brun blödning/flytning kvar sade de på min klinik. Själva undersökningen gick bra för mig, helt smärtfri, men däremot såg man inte om det var fri passage eftersom det satt en stor polyp i vägen...

• fröken april

jag har gjort min Hy...bla bla undersökningen idag och det var inget direkt stopp men jag började fundera om det är det som är att spola??? eller hade de spolat mig redan??

• Wicca

msnorrland!
    Jag har PCOS och har aldrig mens eller ägglossning. Jag blev undersökt med kontrast göntgen ändå. Jag tror inte att det ska vara några problem.

• Kwela

Hej undrar nu om ni som har gjort en spolning kände er annorlunda efteråt. På dag 5-6 efter ÄL stack och sved det i min mage. Några dagar senare började molvärken och den är värre än vanligt. Det som bränner i magen. En natt vaknade jag av att det gjorde så ont. Känns som stark mensvärk. Nu några dagar kvar till BIM känner jag ingenting. Kan det vara så att slemhinnorna fick sig en smäll under spolningen och att det är därför dessa stickningar och bränningar har uppstått? Kram

• anny78

Man ska inte göra spolning så nära ÄL eftersom man riskerar att spola ut ett befruktat ägg. Och då är det väl inte just att man spolar bort det helt som är farligt, utan att det kan fastna någon annanstans och bli ett utomkveds.

• anny78

oj, såg att det fanns en sid 1 också där detta redan stod... sorry!

Svar på tråden Någon som gjort eller ska göra äggledarspolning...SNÄLLA läs detta!