• Hazze

    Battlefield 2

    Tjenare alla!
    Finns det några pappor här som lirar mycket Battlefield? Och lirar ni isåfall i några klaner?

  • Svar på tråden Battlefield 2
  • Hazze

    Processor - AMD Opteron 2.4Ghz dualcore (dock två sådana)
    Ram - 4Gbram
    Grafik - Nvidia 7950X2

  • Fred

    Håller med dig cruZZe rätta kännslan finns inte i BF2 om man gämför med 1942

  • Hazze

    Väntar just nu på att Quake Wars ska komma ut :) Men det är ju ett par månader kvar

  • Grodmannen

    Processor
    Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
    Speed : 1.40GHz
    Performance Rating : PR1858 (estimated)
    Cores per Processor : 1 Unit(s)
    Threads per Core : 2 Unit(s)
    Internal Data Cache : 16kB Synchronous, Write-Thru, 8-way set, 64 byte line size, 2 threads sharing
    L2 On-board Cache : 1MB ECC Synchronous, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector, 2 threads sharing

    Mainboard
    Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus
    MP Support : 1 Processor(s)
    MP APIC : Yes
    System BIOS : Phoenix/Award Technologies, LTD 6.00 PG
    Mainboard : AOpen AX4C Max II
    Total Memory : 1GB DDR-SDRAM (obs uppdaterat till 2 gig minne nu av samma typ)

    Chipset 1
    Model : Intel Corporation 82875P,E7210 Memory Controller Hub
    Front Side Bus Speed : 4x 100MHz (400MHz data rate)
    Total Memory : 1GB DDR-SDRAM
    Memory Bus Speed : 2x 100MHz (200MHz data rate)

    Video System
    Monitor/Panel : SONY CPD-E400P
    Adapter : NVIDIA GeForce 6600 GT
    ---------------------------------------
    Systemet fungerar sådär.
    Svagaste länken är grafikkortet som är av mellanklass, men det mest prisvärda jag hade råd med när jag skaffade det.
    2 gig ramminne är overkill då jag tycker att det endast minskar laddningstider (jag hade lite kroner över och ville se vad skillnad det skulle bli).
    Hade jag valt om hade jag nog satsat på amd athlons dual core proccessorer då de verkar bättre till spel än intel pentium.
    Vi får se nu vad som händer med intels nya generation processorer som kommer snart ;)

  • Hazze

    Amd:s Opteron e klart grymmaste spelprollen idag :)
    Och den e riktigt överklockningsvänlig

  • Nemesis

    klart man lirar BF2 ligger mest och lirar på wake island kartan.. är även med i en klan kallad TSH.. dom har öäven egna spel servrar hör gärna av er om ni vill spela så kan jag ge er ip =)

  • cruZZe

    Wake är tyvärr enligt mig en helt förkastlig map i BF2. I BF var den underbar, men iom de snabba fordonen i BF2 är den otroligt svårspelad. Det krävs att man har en handfull "campers" på de viktigaste baserna konstant. För att inte tala om duktiga jaktpiloter (flyger mkt själv). Det gäller visserligen hela BF2 generellt, men just på wake blir det så otroligt uppenbart då mapen är så smal.

  • slipperhero

    Själv kör jag Raven Shield som nu blivit rätta gammalt, startade upp en clan (RagamuffinSquad) som det går rätt bra för.. Själv lirar man inte mycket numera.. Lite Oblivion typ...

  • Unrealtournament

    Jag kör bf2 med några gamla arbetspolare.
    Kör så ofta vi kan men dom flesta har barn så det blir lite si och så med spelandet.Blir oftast mycket nattsuddande.

    Processor
    Model : AMD64 3700
    Mainboard: Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI
    Total Memory : 2GB DDR 400Mhz
    Video System:Asus Extreme GeForce 7950 GX2 1Gb DDR3 HDTV-out DUAL DVI.

  • Tvillingfarsa

    Gillar BF men aldrig direkt spelat det seriöst.

    Men UT där har ni grejer

    spelade UT2k3/4 riktigt seriöst och klanen jag spela med vann Euro Cup i iCTF, det var tider det.


    -\/- Älskar Nathalie och Isabell mina döttrar -\/-
  • lindengbg

    Var länge sen man spela på datorn, lirar mest på Xboxen.

    Stationära; Amd 64 3200+ (939), 2Gb PC3200, 7900GT
    Laptopen; Centrino Core Duo 2Ghz, 1Gb, X700

  • cruZZe

    Ska först se hurpass bra och spelvänligt Quakewars blir. Men mest troligt är att man köper spelet, quake-junkie som man är

Svar på tråden Battlefield 2