• My 2

    Moderatortråden

    Hejsan alla FL-medlemmar

    Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

    I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

    Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

    Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

    /Moderator

  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Fluortanten

    Vad menas med:

    Ett databas fel uppstod
    This script cannot continue, terminating.

    ????

  • Du är för liten

    "Patrik tittar på en dokusåpa med fötterna på vardsgsrumsbordet och servern har fått ångest och klarar sig inte utan honom"

  • sisley

    Hej alla moderatorer!

    Vad är det för fel på FL nu då? Det går inte att svara i trådar utan att ett felmeddelande kommer upp och imorse kom jag inte ens in. *sliter mitt hår* Vet ni ngt?

  • Venus

    FL strular lite

    Och när du skrivit ett meddelande och skickat iväg det och "Databasfel" uppkommer så är meddelandet troligtvis redan skickat...
    Tryck då INTE på "Uppdatera" för då skickas meddelandet igen, utan gå bara in på familjeliv.se igen...

    Kan ta en minut eller så innan meddelandet kommer upp, så ha tålamod...

  • My 2

    sisley: Skulle tro att det är det gamla vanliga problemet med FLs servrar. Patrik hade ju fått upp en lastbalansering som gör att om en server går ner så märks det inte, sajten är uppe ändå... men det verkar inte fungera så bra

    Antar att han har nån slags larm och det tar väl ett tag innan han pallrat sig till serverrummet och startat om systemet. Om en server hängt sig så kan programmen (som driver sajten) krångla lite efteråt, kan behöva mecklas nån timme eller så innan allt är ok.

    Vi får väl avvakta och hålla utkik i "information" - han brukar ju lägga ett meddelande där om det är något vi behöver veta.

    /my

  • three times a lady

    Är det pga dubletter som fyra av mina inlägg tagits bort?
    Det stod ingen anledning nämligen...

  • three times a lady

    En fråga till: är det inte tillåtet att fråga var en medlem har tagit vägen som plötsligt är borta? Om det är någon man sett ofta så kanske man undrar vart hon blivit av?

  • three times a lady

    Glöm mitt senaste inlägg! Hittade det nu!

Svar på tråden Moderatortråden