• New Red Wave

    Jobbigt att vara FÖR snygg?

    Japp, jag vänder mig till dig som tycker att du är RIKTIGT snygg. Upplever du det enbart possitivt, eller kan det även finnas nackdelar? Vad tycker DU?

  • Svar på tråden Jobbigt att vara FÖR snygg?
  • Sara Li

    Fru U - MIN dotter är i alla fall det vackraste jag sett och det kommer hon alltid att vara


    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Fru U

    Precis som det ska vara!


    Sara Li skrev 2007-06-08 17:08:36 följande:
    Fru U - MIN dotter är i alla fall det vackraste jag sett och det kommer hon alltid att vara
    Live and let live
  • Jolene

    Jag har fått uppfattningen att de är de som är vardagligt söta/gulliga/charmiga/halvsnygga som får mest uppmärksamhet och komplimanger - liksom som om människor vill pusha deras självförtroende Skrattande 
    Däremot får de riktigt snygga och vackra tjejerna aldrig höra något positivt - antar att folk tror/tycker att de har/borde ha så himla bra självförtroende och aldrig behöver få den sortens uppskattning.. ?


    *Jag är inte snabbtänkt men ganska smart*
  • Fru U

    Antar att en del av anledningen till att jag tyckte det var pinsamt var att mamman inte höjde sin dotter till skyarna, hon kom med en hel del riktigt elaka (men subtila) kommentarer (under kvällen i fråga) riktade åt sin dotter


    Live and let live
  • Sara Li

    Är inte det här med snygghet ganska subjektivt? Alla kanske inte tycker att t ex Cindy Crawford är SNYGG?


    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Fru U

    Sen är väl frågan om snygg och vacker är samma sak?


    Live and let live
  • Karpet

    Jag får ibland höra att jag är snygg, ingen sådan där råsnygging men jag tror att jag har ett ganska fördelaktigt utseende. Antingen det eller så har jag alldels för höga tankar om mig själv

    Jag tycker nog mest att det finns fördelar med att anses vara "snygg" (usch vad konstigt det känns att referera till sig själv som snygg) både i jobbsammanhang och i det personliga livet. Har också märkt att jag får bättre service av män i affärerna. Igår t ex så fick jag både en aubergine och en zucchini gratis, tan anledning. Jag stod i kön och hade tänkt betala såklart men mannen i kassen ville inte ta betalt för dem

    sådana saker är positivt. Det negativa är väl alla dessa byggnadsarbetare/målare etc som slänger ur sig sliskiga kommentarer. Fast det skulle de ju göra om en kvinnlig shrek gick förbi också så det tror jag inte har något med kvinnans utseende att göra.

  • Karpet

    "mannen i KASSAN ville inte ta betalt" skulle det stå. jag hade ingen man i kassen

  • New Red Wave

    Frågorna är många, men det handlar ju om vad DU SJÄLV tycker.

  • Fru U

    Jag tror inte att ett snyggt utseende per se ger fördelar utan att det handlar om charm, utstrålning och social kompetens - utan det tror jag att man får samma behandling/service som alla andra


    Live and let live
Svar på tråden Jobbigt att vara FÖR snygg?