• almafa

    Tips till alla som vill bli gravida...

    DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

    jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

    Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

    Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

    Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

    Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

    Kram M.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

    Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

    vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

    kram M.

  • Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Åttan

    Ja det står ju att dem rekomenderar inte att ta mer än 2 om dagen..


    Bebis09 skrev 2008-05-01 12:05:16 följande:
    jag tar en nämligen för att jag tar samtidigt 2 st omega 3 blir kanske för mycke annars
  • TuSSen09
    Åttan skrev 2008-05-01 12:07:29 följande:
    Ja det står ju att dem rekomenderar inte att ta mer än 2 om dagen..
    just därför blir nog en bra ätit glandin i 10 dagar nu av 12
  • Joffe

    Hallå på er!

    Blir lite nyfiken på detta och ska nog prova nästa månad.
    När jag blev gravid förra ggn så var det efter en rosenrotomgång (efter år av andra behandlingar) och jag blev gravid, nu testar jag rosenrot igen men om det inte funkar denna månaden ska jag nog prova borago.

    Tar ni första pillret på första blödningsdagen?


    ***** Stolt mamma till Leon *****
  • mmelody

    Hej tjejer. hur är det med er , nå mer gravida ?
    Jag väntar på ÄL, nästa onsdaaaaaag, men då är killen ej häär så ingen bebis denna månad heller..

  • Åttan

    Uhmm jag började lite sent så jag tog min första tablett 2 dagar innan äl..


    Joffe skrev 2008-05-01 12:16:03 följande:
    Hallå på er!Blir lite nyfiken på detta och ska nog prova nästa månad.När jag blev gravid förra ggn så var det efter en rosenrotomgång (efter år av andra behandlingar) och jag blev gravid, nu testar jag rosenrot igen men om det inte funkar denna månaden ska jag nog prova borago.Tar ni första pillret på första blödningsdagen?
  • almafa

    Hej tjejer...
    Kan bara svara på alla frågor om när hur och var med lite info. om preparatet... Detta är en nyttig fettsyra (omega6) med D vitamin tror jag... Det finns ingen anledning att känna att man tar piller i onödan eller vara orolig för farliga biverkningar... Det är inget läkemedel som man inte ska äta i samband med graviditet (slutade dock när jag blev gravid för min barnmorska tyckte att jag inte skulle äta NÅGOT tillsatt preparat eftersom man får i sig det mesta genom kosten) Man kan alltså äta detta hela cykeln utan att vara rädd för ev. fosterpåverkan (inte som RR mao) Dock kostar ju tabl. pengar så om man vill ha sitt paket flera cykler så kan man ju hålla upp under mens... Eftersom det är meningen att man ska bygga upp slemhinnan i livmodern så kanske man inte ska ha så många uppehåll och även veta att om man har en tunn och "klen" slemmhinna så kanske det tar mer än en månad att bygga upp den...

    Det har ju blivit superbra resultat i BIMlista än så länge och MAJ listan är lååååååång, så nu vill vi se massor av plus inom kort...

    Kram M. (TS)

  • Midsommarafton 77

    Som sagt jag mår så bra av att äta Glandin25 och hållit på i 35 dagar och 1 om dagen. Kan säga att min hy blivit så len och mjuk i ansiktet Glad. Hoppas på pluss i nästa vecka.

  • sugaboo

    Har min mens nu.. kan jag börja med dem nu??

  • Åttan

    Någon som blir gasig i magen av Glandinet?

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...