• flowerLowa

    BIM-lista för oss som äter BORAGO....

    HEJ!!

    Den här tråden är för oss som efter att ha läst almafa´s tips om BORAGOOLJA sprang till våra närmaste hälsokostaffärer för att införskaffa oss varsin burk! Med denna BIM-listan är det meningen att vi ska lägga in oss, för att kunna hålla reda på varandra och för att verkligen ta reda på om det är en myt att kvinnor som äter kosttillskottet blir gravida BUMS, eller om det faktiskt fungerar! Så välkomna alla BORAGOOLJA-knaprande, desperata vill-bli-gravid-are.... NU SPRÄCKER VI STATISTIKEN SÅ DET SMÄLLER OM DET!

    länk till almafa´s tråd, där allt började...www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html
    ~~BIM: 4/4 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 14:34
    länken blev inte så bra såg jag.. försöker igen...

    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 20:30
    Såhär ser listan ut änsålänge.. när du lägger in dej skriver du in dej efter bim-ordning. Kom också ihåg att ändra i statistiken!

    BIM: 4/4, ÄL: 22/3 - flowerLowa (Försök 14, 2 MF)
    BIM: Runt 10/4, ÄL: runt 29/3 - Esa (Försök nr 19, 2 MF)
    BIM: runt 14/4 - midsommar 77 (Försökt sedan mars-apr 2007)
    BIM: 17/4, ÄL:2/4 - cool (Försök nr 2)
    BIM: 17/4, ÄL: 3/4 - Acnaib (Försök 9 efter MA)
    BIM: Runt 19/4 Äl: runt 4/4 - Ellabel (Försök nr 14)
    BIM: 19/4, ÄL runt 5/4 - vår tur snart (försökt sen feb 07, 1 MF)
    BIM: ca 15/5 ÄL: 30/4 - Februari
    BIM: ?, ÄL: ? - LillaFrugan (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - Mamma Till Astrid (Försök 75, 3mf varav 1 vid spontan grav efter 6år)
    BIM: ? ÄL: ? - myso (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - maryn (Försök 1 efter MA)

    ANTAL MEDLEMMAR: 12 ST

    ENLIGT STATISTIKEN SKA 12 x 0,2=2,4 BLI GRAVIDA

    ~GRAVIDA~

    ~BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG~

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 23:21

    OBS: gravid-listan är bara för oss som har skrivit in oss i bim-listan - annars blir statistiken missvisande, och tråden helt meningslös.. vill ni vara med, skriv först upp er på bim-listan är ni snälla!!

    tack på förhand!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 14:15

    jag har nu gjort en BORAGO BF-TRÅD för alla som har plussat och som kommer plussa med hjälp av boragoolja!!! Välkomna dit!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m32604508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 16:47

    Såhär har det sett ut i statistiken för APRIL månad:

    ~~STATISTIK APRIL~~
    Totalt antal medlemmar: 40
    Totalt borde 40 x 0,2 = 8 st bli gravida

    ~~GRAVIDA~~
    Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
    abra (försök 1) Boragoförsök 1
    Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
    Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
    Egg (första försöket)
    FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1 + rosenrot, äl-test
    Cool (försök 2, B1)
    MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
    bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
    Froggy2008, boragoförsök 1
    Snoddiz
    Silverline, boragoförsök 1
    Skånemamman ( 7:e försöket, 1:a med Glandin-25)
    Gulletussan (försök 10, borago 1)

    Totalt antal GRAVIDA: 14

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-21 15:55

    Såhär har det sett ut i statistiken för MAJ månad:

    ~~STATISTIK MAJ~~

    Antal medlemmar: 52
    Totalt borde 52 x 0,2 = 10,6 bli gravida

    ~~~GRAVIDA~~~
    virra (försök ~3) boragoförsök 2
    maria helena (försök 1) Boragoförsök 1
    flowerLowa (totalt 15 försök, 3:e efter mf) boragoförsök 1
    SurKatt (försök 1 efter MA, Boragoförsök )
    Zaaandra försök 3, boragoförsök 1
    Gnom (12-14 försök, 1:a försöket med Glandin)
    Filuren81 (försök 2, 1:a med Glandin)
    Enira försökt i över 5 år,2:a försöket med Borago)
    Clear (försök 4-5 efter MA, 1:a försöket med Glandin)
    Februari (försök nr 6, nr 1 med Glandin 25)
    Sweetp (Försök 3 totalt, 2:a med Glandin, 1:a med Apiforce)
    Tok - försök nr 2, första med Glandin25
    Liin - försökt sen dec. 2 försöket m Glandin25
    Blondie85 - (2:a försöket, 1:a med Glandin25)
    Emmyh2 - 1:a försöket, 1:a med glandin 25

    totalt antal gravida: 15
  • Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....
  • flowerLowa
    sarungen skrev 2008-04-14 22:00:51 följande:
    hej allihopa. jag hänger inte med riktigt tror jag, eller stämmer det att 3/5 har plussat efter att ni köpt borago?
    nej det stämmer inte... 3/7 tror jag.. svårt att komma ihåg alla... men som jag har skrivit innan... några av oss som nu är på maj-listan började äta borago efter ÄL och räknar alltså inte detta som ett "riktigt" försök med borago.. så det är komplicerad statistik...
    ~~Ju mer man vet, desto svårare blir det att leva~~
  • flowerLowa
    sarungen skrev 2008-04-14 22:00:51 följande:
    hej allihopa. jag hänger inte med riktigt tror jag, eller stämmer det att 3/5 har plussat efter att ni köpt borago?
    har du ens skrivit in dej än?? käkar du borago eller du forskar lite först? kram
    ~~Ju mer man vet, desto svårare blir det att leva~~
  • MiAmore
    froggy2008 skrev 2008-04-14 17:23:26 följande:
    Nu är jag nära BIM (ganska när iaf) ska testa fredagmorgon. Kan meddela att jag på dag 8 e ÄL fick världens illamåendeattack (lös i magen) och fick frossa. En tjejkompis sade genast...grav symptom...jag vågar knappt hoppas men har käkat glandin sen 29 mars och har varit lite konstig i magen men ej så. Dagen efter mådde jag bättre iallafall. Känner mig osugen på det mesta i matväg (jag älskar mat annars)trött e jag också på em (men manhar ju varit skenis förut så.....)Har vi nån annan som har BIM snarast och skall testa o som ätit glandin ett tag????? JAg har ätit 2 "mitt val kvinna också om dan.....pillertrillaren
    Hallowed skrev 2008-04-14 19:26:35 följande:
    Jag tar två om dan :)Jag vet fortfarande inte vad som händer, hade mensvärk och mådde lite illa idag, huvudvärk samt lite yrsel. Det är första gången jag känt så. Skulle haft mens den 8-9 april. Har testat med testlagrets billiga stickor men de visade inget. Skumt va?
    SPÄNNANDE tjejer! Håller tummarna för er!

    Myraplyra: Jag beklagar att mensen kom Hur länge hade du käkat glandin, och när började du med det?

    Acnaib: Gullig video, ungar är verkligen för härliga!

    Äl+1 idag och har redan börjat få lite små ömma bröst..
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Poppit

    Dag 15 här, inväntar nu äl vilken dag som helst. Har tagit en Glandin om dagen, men tänkte öka till två nu när äl närmar sig :) Det kan ju inte göra någon skada, så.. :)

  • plantan

    sååå trött på detta.. Glndinen kanske har gjort att jag har fått sämre hy men den har iaf inte gjort ngt mot pms.. har mens om en vecka men mensvärk from igår ligger vaken o kan inte sova på nätterna för det gör ont i svank o mage.. har ätit glandin i två veckor så de borde ju verka. lätt illamående till o från, konstigt när jag inte sover ordentligt.. o bölig som faskien älskar pms.. sorry lite pessimist ida

  • Acnaib
    plantan skrev 2008-04-15 07:52:03 följande:
    sååå trött på detta.. Glndinen kanske har gjort att jag har fått sämre hy men den har iaf inte gjort ngt mot pms.. har mens om en vecka men mensvärk from igår ligger vaken o kan inte sova på nätterna för det gör ont i svank o mage.. har ätit glandin i två veckor så de borde ju verka. lätt illamående till o från, konstigt när jag inte sover ordentligt.. o bölig som faskien älskar pms.. sorry lite pessimist ida
    Hmm.. precis så var det för mej oxå... Trodde jag skulle få mens då jag var så lättirriterad och gråtfärdig hela tiden. "Mensvärk" och svankont... Men jag var gravid.
    Så ge inte upp hoppet!
  • Surkatt

    Grattis Acnaib! Vad kul!!!!

    Fast jag hade hoppats på flera plus om jag ska vara ärlig. Men än så länge har vi ju inte gått så långt in i april och det är många kvar på listan!

    Själv väntar jag på ÄL och min P-dator har inte ens börjat lysa rött (brukar göra det fem dagar innan ungefär) så jag börjar misströsta att jag ens kommer ha nån ÄL denna månad. Jag som vart så taggad. Brukar ha äl på dag 15-16 och idag är jag på dag 12... Får väl fortsätta ligga och hoppas på dataknas bara...

  • MiAmore
    plantan skrev 2008-04-15 07:52:03 följande:
    sååå trött på detta.. Glndinen kanske har gjort att jag har fått sämre hy men den har iaf inte gjort ngt mot pms.. har mens om en vecka men mensvärk from igår ligger vaken o kan inte sova på nätterna för det gör ont i svank o mage.. har ätit glandin i två veckor så de borde ju verka. lätt illamående till o från, konstigt när jag inte sover ordentligt.. o bölig som faskien älskar pms.. sorry lite pessimist ida
    Jobbigt att må som du gör, men vi får hoppas och hålla tummarna för att det beror på graviditet och inte mens
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Hallowed

    Jag undrar, jag har testat med teststickor, ska jag kanske kolla med ett cb också? Ger de mer exakta resultat? Har ju gått över med en vecka och igår fick jag ont i huvudet, lite yr, lite illamående och mensvärk. Men ingen mens.

  • Flickan Gud Glömde
    Hallowed skrev 2008-04-15 10:15:22 följande:
    Jag undrar, jag har testat med teststickor, ska jag kanske kolla med ett cb också? Ger de mer exakta resultat? Har ju gått över med en vecka och igår fick jag ont i huvudet, lite yr, lite illamående och mensvärk. Men ingen mens.
    Vad visade teststickorna då?
    Använd google.se
Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....