• Julias Farsa

    Dåliga områden i Stockholm?

    Vilka är de dåliga områdena i Stockholm?

    Alltså ställen där man inte vill flytta eller byta lägenhet till?

  • Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?
  • Vindfall

    Finns ju skitområden överallt, till och med i innerstan.

    Kan rekommendera Sollentuna, en stor kommun som har väldigt fina områden.

    Skiten befinner sig närmast pendeltågsstationerna, går man bortom dom så finns det vackra villaområden och bra boenden.

  • Velour

    Nja, det var mest ett uttryck som jag bara använde. Såklart behöver man inte vara osäker på sig själv om man känner att "nej, här är de så stela och uppstoppade. Här känner jag mig obekväm". Ens personlighet kanske helt enkelt inte passar där och där kommer jag in.


    AngelOfHarlem skrev 2008-05-30 18:59:47 följande:
    Det tycker jag inte. Beror nog på hur säker man är i sig själv i så fall. Klart att det finns mycket pretton men man behöver ju inte hänga på Debaser eller Indigo.
  • Marie J

    Områden som anses "dåliga" och som jag aldrig skulle flytta till, o se mina barn växa upp på är bl.a dessa:

    *Botkyrka, Fittja, Alby, Skärholmen, Flemingsberg, Visättra, Norsborg, Brandbergen, Hallunda

    *Akalla, Tensta, Barkarby, Kista, Rinkeby

    Finns naturligtvis fler områden, som jag dock inte kommer på just nu.
    Men dessa områden är väldigt invandrartäta, och där känner jag mig inte trygg och vill således inte att mina barn ska växa upp där.

  • jens73

    "Områden som anses "dåliga" och som jag aldrig skulle flytta till, o se mina barn växa upp på..
    dessa områden är väldigt invandrartäta, och där känner jag mig inte trygg och vill således inte att mina barn ska växa upp där."

    Jag förstår dig men varför måste invandrarna förstöra hela samhällen egentligen? Hur är de funtade liksom?

  • Tecken

    Marie J skrev 2008-05-30 19:10:19 följande:


    Områden som anses "dåliga" och som jag aldrig skulle flytta till, o se mina barn växa upp på är bl.a dessa:*Botkyrka, Fittja, Alby, Skärholmen, Flemingsberg, Visättra, Norsborg, Brandbergen, Hallunda*Akalla, Tensta, Barkarby, Kista, RinkebyFinns naturligtvis fler områden, som jag dock inte kommer på just nu. Men dessa områden är väldigt invandrartäta, och där känner jag mig inte trygg och vill således inte att mina barn ska växa upp där.
    Vad är det som är så farligt med invandrare? De berikar ju vår kultur.

    Dessutom, så skriver du först Botkyrka, och rabblar sedan upp områden som faktiskt ligger i kommunen - tautologi?
  • Marie J
    Tecken skrev 2008-05-31 08:26:10 följande:
    Marie J skrev 2008-05-30 19:10:19 följande:
    Vad är det som är så farligt med invandrare? De berikar ju vår kultur.Dessutom, så skriver du först Botkyrka, och rabblar sedan upp områden som faktiskt ligger i kommunen - tautologi?
    Nej, jag känner mig inte säker i dessa områden, vad är det som är konstigt? Har du missat Efterlyst på TV3?
    Du får säga vad du vill, men brottsligheten är hög i dessa områden och det är OFTAST någon icke svensk som är inblandad i ex. våldtäkter, rån, misshandel....
  • jens73

    "Vad är det som är så farligt med invandrare? De berikar ju vår kultur."

    Jora...*harkel harkel*

    Visst vet väl du hur det blir i invandrartäta områden? Inte särskilt "berikat" i alla fall.

    Men vad jag undrar är hur det kan vara så otroligt stor skillnad mellan vi & dom i detta fall, varför blir det oavkortat ALLTID ghetto där invandrarna bor men inte där svenskarna bor? Varför respekterar de inte samhället eller ens sina egna bostäder?

  • Dessie

    Om inte Åkersberga räknas till Sthlm bara för att det är en anna kommun så ska väl inte heller Jakobbsberg/Viksjö/Barkarby och Botkyrka räknas heller - för det är faktiskt Järfälla & Botkyrka kommuner.

    Och när det gäller Jakobsberg så är "Viksjösidan" helt okej = Månadsvägen&Kvartalsvägen m.f.l gator

  • Dessie

    Marie J: Är det bara invandrare som gör samhället osäkert? Jag känner en del svenskar som inte är så laglydiga, t.e.x min styvbror & min pappa.

  • Velour

    Invandrare varifrån? Du är väl medveten om att invandrare inte är EN grupp av människor med samma etniska bakgrund?


    jens73 skrev 2008-05-30 22:34:20 följande:
    "Områden som anses "dåliga" och som jag aldrig skulle flytta till, o se mina barn växa upp på..dessa områden är väldigt invandrartäta, och där känner jag mig inte trygg och vill således inte att mina barn ska växa upp där."Jag förstår dig men varför måste invandrarna förstöra hela samhällen egentligen? Hur är de funtade liksom?
Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?