• Julias Farsa

    Dåliga områden i Stockholm?

    Vilka är de dåliga områdena i Stockholm?

    Alltså ställen där man inte vill flytta eller byta lägenhet till?

  • Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?
  • fruis

    Typ alla. Det här är en riktig skitstad att bo i! Och då pratar jag inte om stökiga områden eller så men just nu är jag så himla less på trängsel, stress och långa avstånd *skriker*

  • AngelOfHarlem

    Jag har vare sig upplevt mer stress, trängsel eller långa avstånd i min kära stad än i någon annan stad...


    fruis skrev 2008-05-31 20:58:42 följande:
    Typ alla. Det här är en riktig skitstad att bo i! Och då pratar jag inte om stökiga områden eller så men just nu är jag så himla less på trängsel, stress och långa avstånd *skriker*
  • jens73

    Dessie "Jag känner en del svenskar som inte är så laglydiga, t.e.x min styvbror & min pappa."

    Har du hemskt många fäder & bröder för här snackar vi inte enstaka individer utan hela områden/förorter.

  • jens73

    Velour "Riktigt bra frågor. Faktiskt. Det tragiska är väl att du inte skulle vilja veta det. Alltså, du skulle bara förneka svaren."

    Ännu mer tragiskt att du inte kan svara.

  • jens73

    Marie J "Att ni ens lägger energi på att försvara invandrare."

    Flera av dem är förmodligen invandrare själva eller har typ invandrarkarlar...

  • jens73

    Sallisen "Men vi behöver inga rasister här så du behöver inte flytta hit, vad skönt va?..Vad skönt då. En rasist mindre här, toppen!"

    Att du vill blunda för invandrarproblemen är väl din sak men oförskämt att kalla folk rasister för det!

  • AngelOfHarlem

    Att bunta ihop individer till en grupp avseende dess ras eller ursprung kallas rasism. Om man exempelvis anses att alla muslimer förtrycker kvinnor då är man rasist. Tycker man att exempelvis Alby är ett dåligt område pg.a att det bor människor där med utländskt ursprung, ja, då är man rasist.


    jens73 skrev 2008-05-31 21:59:26 följande:
    Sallisen "Men vi behöver inga rasister här så du behöver inte flytta hit, vad skönt va?..Vad skönt då. En rasist mindre här, toppen!"Att du vill blunda för invandrarproblemen är väl din sak men oförskämt att kalla folk rasister för det!
  • jens73

    "Om man exempelvis anses att alla muslimer förtrycker kvinnor då är man rasist. Tycker man att exempelvis Alby är ett dåligt område pg.a att det bor människor där med utländskt ursprung, ja, då är man rasist."

    Nix, man är REALIST!

  • jens73

    Korkad är den som lever i förnekelse *pekar ett citat upp*

Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?