• Julias Farsa

    Dåliga områden i Stockholm?

    Vilka är de dåliga områdena i Stockholm?

    Alltså ställen där man inte vill flytta eller byta lägenhet till?

  • Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?
  • Tjimtjom
    Svar på #69
    Vi bor i Hagsätra, det är ganska invandrartätt men väldigt trivsamt. Vi har vårt lilla centrum med mataffärer, frisörer, prylbutiker o resturanger. Behöver man handla kläder o annat ligger Globen centrum 15 min här ifrån med t-bana. Finns mycket grönområden o lekparker runt omkring o bra förskolor. Skolorna är kanske inte dom bästa men det kan man välja andra i närheten.
  • Tecken

    Julias Farsa skrev 2008-06-01 11:34:20 följande:


    Finns det några bra områden som är invandrartäta?
    Definiera vad du menar med invandrartätt? Tänker du dig över en viss procentgräns?
  • jens73

    "anneliesb: Jag har bott i Alby, det var hemskt!
    Det bajsades i hissen!
    Man kunde ej ha källarförråd för att de anv som toaletter.
    Vi skulle kasta grovsoper en gång, men hann inte så långt då de blev stulna när jag skulle hämta nästa vända i hissen!
    Gjorde juh nu inte så mkt, det sparade juh oss en vända, men jag blev förvånad först.
    Alla rökte i trapphuset istället för i sina lägenheter.
    Tog med sig trådlösa telefonen å hade högljudda samtal.
    Vid vår port var det alltid en samling män som stod å spottade å rökte så man kanppt kom in.
    Blev sååå glad när jag fick flytta därifrån!"

    Men helt sjukt äckligt! Invandrare va´?

  • Andreas tjej

    Om det är kriminalitet och bus du vill undvika så skippa ändstationerna på T-banan.

    det finns skitställen överallt men vill du bo i lugn och ro så sök dig till et ställe där det bor medel- eller höginkomsttagare, där folk äger sina bostäder, där det inte finns något centrum att samlas kring och där det inte finns något systembolag i närheten.

  • miLLus

    Resurssvaga områden är i regel alltid mer utsatta än resurssvaga områden. Detta är inget med härkomst att göra, herregud människor tillbaka till historia A och läs lite övergripande om den sociala statusen genom tiderna.


    Sjä'lv har jag bott i Vällingby, Hallonbergen och Saltsjö-duvnäs samt jobbar i Skärholmen.
    Har en syster som bor i Vårbygård.
    Jag tyckte inte så mycket om Hallonbergen men det hade inte med folket att göra utan skolan där är verkligen jätte dålig. Dock har de fina grönområden i Ursvik.
    Vällingby är fint, speciellt utanför i Källvesta och Solsta.
    Vet inte hr det är i Vårbygård med där trivs i vilket fall min syster.
  • Tecken

    Julias Farsa skrev 2008-06-01 19:05:48 följande:


    Typ 50% och uppåt
    Enligt statistiken på Stockholms hemsida, så finns det bara en stadsdel, i Stockholm, där över 50% av befolkningen är "utrikes födda". Kolla själv på www.usk.stockholm.se/internet/omrfakta/tabellappl.asp&appl=Omradesjmf&resultat=Andel

    Området är alltså Rinkeby-Kista, och har 54,1% utrikes födda.

    Jag har aldrig bott där, men har en kompis som gör det. Hon trivs bra, relativt låg hyra, nära till grönområden etc.

    Nu blev det kanske lite OT
  • Tecken

    forts på inlägg 77 ovan:

    Det där med vad som är invandrare och inte kan diskuteras - och jag har valt att dra gränsen vid det som i statistiken omnämns som "utrikes födda".

  • jens73

    Men resurssvaga områden...SÅ resurssvaga är inga områden att man behöver bajsa i hissen & i källarförråden heller!?
    Exakt vad beror sådant på?

  • Dessie

    jens73: jag skrev "t.e.x"!!
    läs innan du skriver

Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?