• Julias Farsa

    Dåliga områden i Stockholm?

    Vilka är de dåliga områdena i Stockholm?

    Alltså ställen där man inte vill flytta eller byta lägenhet till?

  • Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?
  • Julias Farsa

    Berikning är att man tar allt det som är bra, som du inte ser.

    Upplys mig då, ge mig några exempel?

  • Andrea
    Tjimtjom skrev 2008-06-01 12:21:04 följande:
    Svar på #69Vi bor i Hagsätra, det är ganska invandrartätt men väldigt trivsamt. Vi har vårt lilla centrum med mataffärer, frisörer, prylbutiker o resturanger. Behöver man handla kläder o annat ligger Globen centrum 15 min här ifrån med t-bana. Finns mycket grönområden o lekparker runt omkring o bra förskolor. Skolorna är kanske inte dom bästa men det kan man välja andra i närheten.
     Oj så olika man tycker. Jag bor också i hagästra, men ska flytta den 1:a september. Ska bli SÅ skönt att slippa allt stök här. Mycket ungdomar som driver omkring och har sig. I vintras var det någon som kastade en raket i trapphuset så brandbilar och polis fick komma. Tycker ofta det är massa stök här. Vi bor i BR men det verkar inte heller spela någon roll. Nu blir det Enskede för oss istället, känns mycket bättre.
  • jens73

    Andrea: Uppfattar du det som att det mestadels är invandrare eller svenskar som "stökar"?

  • YokohamaNr2

    Vilken tröttsam tråd, tror inte Julias Farsa har några planer på att flytta till Stockholm eller verkligen vill veta vilka områden som är bra och dåliga, tråden är som vanligt startad endast för att föra fram hans främlingsfientliga åsikter - kom för fasiken inte hit till London det kryllar av invandrare....stanna du i din lilla bubbla i skogen

  • Mogika

    har bara läst ts..
    Du vill absolut inte flytta till Flemingsberg eller Visättra som ligger efter Huddinge!! Så sunkiga ghetton!!!


    Stolt mamma till Wilda!
  • Anilorak

    Mogika: har du verkligen varit runt överallt i Visättra?? vår förening är då INTE ngt sunkigt ghetto...!!

    Jag kan varmt rekomendera Visättra!! Jättemysigt område (iallafall här runt där vi bor) med nära till naturen.

  • Tecken

    Anilorak: Jag tror flera av dem som skriver om dåliga områden i denna tråd, aldrig ens satt sin fot där. Kan det vara så att många går på hörsägen?

  • Snufserufs

    Drömmer om ett svenskt Sverige men då får man tänka tillbaka till barndomen för den tiden är för alltid förbi.
    Skrämmande.

  • marina 81
    Snufserufs skrev 2008-06-14 18:43:36 följande:
    Drömmer om ett svenskt Sverige men då får man tänka tillbaka till barndomen för den tiden är för alltid förbi.Skrämmande.
    haha när är du född??? typ före vikingatiden?!
Svar på tråden Dåliga områden i Stockholm?