• Banzai

    Problem med sköldkörteln? Del 10

    Tiden går fort & det är dags för en ny tråd.

    Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m32180343.html

    www.thyroid.se

    Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

    TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

    Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

    Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html
    Del 9 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

  • Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10
  • världens bästa mamma

    ja man äter levaxin livet ut


    imsel skrev 2008-07-25 22:38:04 följande:
    Vilka är det som får operera då?Och kommer man alltid behöva äta levaxin eller nån sorts medicin?
  • världens bästa mamma

    Oj det blev många svar....ler

    *Jag blev sjuk snabbt febrig ville inte äta nåt på en vecka...drack lite te
    Rasade 10 på en v. Jag bodde m en vännina som kontaktade min familj...då jag var helt slapp låg bara i soffan, åkte ner till VC och de sade att jag skulle in m en gång till Sahlgrenska.
    Hade 41 i temp och var typ ett skelett.
    De sövde mig akut och op. min hals.
    Vaknade upp och kände att jag efter nån minut svullnade upp i kroppen.
    Jätteskumt kändes det.
    De sövde ner mig m en gång igen och op. mig igen.
    Efteråt sade de att jag hade struma och bäckenbotteninfl.
    Har ätit Levaxin sen -97.
    Men värdena var bäst då jag väntade 3 barnet..
    Slarvat mycket m medicinen....
    Men det är ej farligt att vara gravid.
    Vem har påstått detta?? Man skall kolla värdena oftare bara..

    Undrar ni över nåt skriv till mig på min sida..
    Kramar My.

  • Kana och Kickorna

    Mama bean: Migrän har jag också haft, Har legat några hela dygn men fruktansvärd huvudvärk, illamående och feberkänslor, usch. Värre än värsta värsta baksmällan. Migrän är enligt de läkare jag träffat inget typiskt synptom på sköldkörtelsjukdom.

    Mina ögonproblem verkar gå i vågor för nu är de plötsligt normala igen..men har ändå bett om att få komma till läkare på endokrinologen och undersöka dem.

    Längtar nu efter OP och att sedan inte ha någon sköldkörtel som kan ställa till problem. Hoppas bara det går bra att äta levaxinet.

    Hur ofta måste man till apoteket och hämta nytt levaxin? Får man stora förpackningar som räcker länge? Har apoteket alltid levaxin hemma? Jag menar tänk om det helt plötsligt inte skulle finnas inne? Det har jag varit med om med andra mediciner...

    Ni som har varit med om sköldkörtel OP, hade ni mycket ont efteråt, hur mådde ni efteråt?

  • Flaxa1

    I mina burkar är det 100 st. Brukar alltid hämta ut nästa burk ett par veckor innan burken tar slut. Men jag har aldrig varit med om att det varit slut på Apoteket.

  • 3barnsmor35

    Hur gick det med röntgen, det var ju ngn som skulle på det?
    Jag ska dit på måndag...


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • Loppan27

    Imsel - för mig vard et inga problem att få opereras. Det var läkaren som direkt föreslog op eftersom jag är ung och ville ha fler barn. Han tyckte att det var det ända rimliga behandlingsalternativet.
    I och med att giftstruman upptäcktes tidigt fick jag aldrig några problem men det hade jag säkert fått om jag gått längre med det.

    Kana och kickorna - jag var nervös inför OP men allt gick så mycket lättare än jag trott. Var öm och stram i halsen några dgar men kunde efter 1 vecka köra bil och vrida huvudet bra. Kom hem på morgonen efter OP och inga problem att äta frukost efter OP. Allt har läkt bra. Har fortafarande tejp över för att skydda mot solen. Opererades för några månader sedan. Har ökat levaxindosen 3 gånger sedan OP.

  • Flaxa1

    När opererar man bort sköldkörteln egentligen? Hur stor dos Levaxin är max. förresten, nån som vet?

  • Pucko Buffy
    3barnsmor35 skrev 2008-07-26 18:30:59 följande:
    Hur gick det med röntgen, det var ju ngn som skulle på det?Jag ska dit på måndag...
    Håller upp en hand och vinkar, jag ska o röntga ländryggen den 8:e augusti, Har fått grym värk i den o höfterna. Är ytterligare sjukskriven en månad och går snart in på min tredje. Känns som om min trötthet blivit värre eller så är det jag som snarare känner att jag är trött nu, mot innan då jag gick på någon form av övervilja. Nu har prinsen semester så det är inte så tråkigt att vara hemma. Annars är det långtråkigt att gå hemma hela dagarna.

    Nä nu kallar kudden. Det har varit varmt idag, skönt men tröttsamt oxå.
  • 3barnsmor35

    Idag ska jag röntga sköldkörteln, var det ngn som gjort det? Fasar för nåååålen om de ska göra punktation....*gulp*


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10