• Tant Greta

    Vad ska man köpa på Lidl?

    Har en relativt nyöppnad runt hörnet.Varit där några gånger,kommit ut med mjölk,fil&ost typ.
    Tycker att det är supersvårt att fynda där,bara en massa okända märken på det mesta.Kan bara inte välja.
    De märken jag känner igen kostar ungefär lika mycket på Lidl som i min vanliga affär.

    Vill fynda:

    Tvättmedel
    Diskmedel
    Kött(gärna svenskt&ekologiskt)
    Rengöringsprodukter för golv&kök
    Sköljmedel
    Grönsaker

    Vad rekommenderar ni på Lidl?

  • Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?
  • Ejin

    jag kan tala om för dej varför maxi är billigast i pros undersökning.... som sagt.. sambon jobbar på maxi.. de var såhär... dom fick nys om att pro var ute o gjorde sin årliga undersökning och på vilka varor det gällde... (dom hade varit i en maxi butik) så ryktet gick runt till alla maxi butikerna och dom sänkte priset på alla dom varorna som fanns me i testet... o pang så var dom billigast.. så kan de gå... så de där testet skulle ja inte titta åt ens en gång...

  • Trogga
    Ejin skrev 2008-08-25 21:46:37 följande:
    jag kan tala om för dej varför maxi är billigast i pros undersökning.... som sagt.. sambon jobbar på maxi.. de var såhär... dom fick nys om att pro var ute o gjorde sin årliga undersökning och på vilka varor det gällde... (dom hade varit i en maxi butik) så ryktet gick runt till alla maxi butikerna och dom sänkte priset på alla dom varorna som fanns me i testet... o pang så var dom billigast.. så kan de gå... så de där testet skulle ja inte titta åt ens en gång...
    Jag har jobbat på MAXI här i stan när PRO gjort sitt test och då har inga priser sänkts
    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Ejin

    jaså för varenda av dom varorna som var me i årets pro test var lite lägligt sänkta på maxi där han jobbar när pro gjorde sitt pristest...

  • Trogga

    Det är upp till varje butik hur de vill göra.

    Men här vet jag att de inte ändrar


    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Trogga

    Vet även att MAXI här inte fuskat med köttfärsen heller


    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Ejin

    vill tillägga att jag inte skriver detta för att jag själv då som sagt jobbar på lidl då lidl inte ens fanns me i undersökningen vad jag vet... butiker som saknade 5 eller fler "märkes" varor fanns nämligen inte me i testet alls.. så de e inte för ja e lidl hjärntvättad hehehh

  • Soffiie

    köttfärs. dricka, knäckebröd fincrisp och ett annat ja inte minns pålägg kalkon tex, hel fryst kyckling, kryddorna mjöl och socker och sånt till bak '=)

  • Nettisens

    BLÖJOR! ..om du nu har bebbe barn.
    Lidls blöjor är LIKA bra som pampers / Libero! Iallafall på mina 3 ungar.

  • Heavenlyfaith

    Jag köper bara EN sak på lidl o det finns inte bättre någon annanstans.
    PISTACHNÖTTER! Mums, dom har i en rödmetallic-påse o dom är fruktansvärt, fantastiskt goda! Jag har nog testat ALLA pistachnötter i världen men dessa är klart bäst!


    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Sallisen

    Deras chicken nuggets, frysta, i en ljuslila låda! Sååå goda!

    Och missa inte för allt i världen deras vaniljglass, den på 2 liter eller vad det nu är, en blå bytta! Sååå god!!!

    Ja, blöjorna är bra, och våtservetterna - vi köper Sensitivevarianten.

    De har ofta -30% rabatt på varor som börjar närma sig bäst före-datum. Bara att frysa in ju, toppen toppen!

Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?