• Tant Greta

Vad ska man köpa på Lidl?

Har en relativt nyöppnad runt hörnet.Varit där några gånger,kommit ut med mjölk,fil&ost typ.
    Tycker att det är supersvårt att fynda där,bara en massa okända märken på det mesta.Kan bara inte välja.
    De märken jag känner igen kostar ungefär lika mycket på Lidl som i min vanliga affär.

Vill fynda:

Tvättmedel
    Diskmedel
    Kött(gärna svenskt&ekologiskt)
    Rengöringsprodukter för golv&kök
    Sköljmedel
    Grönsaker

Vad rekommenderar ni på Lidl?

• Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?
  • tilda den vilda
    Mullemonster skrev 2008-09-24 13:18:38 följande:
    Hunen, en stor hårt arbetande schäfer, äter deras dyrare hundfoder, Optidog. Har aldrig mått så bra.Jag handlar annars frukt, cola light- godare än cocacolas, ansiktsrengöringen (skum). Den är helt outstanding. Tar t o m bort vattenfast mascara...Annars kan jag rekommendera chokladen, små "stänger" med jordgubbsyoghurt i. Varning för beroende.Köpte dem för en himla massa år sedan i Tyskland, ngt mrke som hete Yogurette. Frysta tonfiskfileerena är fina liksom klyftpotatisen som många redan sagt.Och Magnum mandel, fast imitation. Mums!Äsch, nu är jag hungrig
    ansiktsskummet ska jag prova
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Nennegumman

Valnötsglassen är supergod!!

• 3busungar

det finns mycket gott där.
    chicken de blue är goda ..
    sandwichen som de har i kyldisken är så god.jätte mjukt o gott bröd..

• War

Jag gillar deras rostebröd i jätteskivor, perfekt när man ska göra rostebröd.

• isisisis

Jag köper INTE rengöringsprodukter på Lidl ,för det finns inga miljövänliga alternativ!

Däremot kan jag köpa grönsaker(men helst gör jag det på salutorget).

Mjölk,smör pålägg och kött köper jag däremot.Och bröd.

• Falumamman

grönsaker
    våtservetter
    toapapper
    bröd
    mjölk
    ost
    köttfärs
    glass
    dricka
    frukt
    kläder
    leksaker
    blöjor

går att köpa hur mycket som helst på lidl till billigare pris än andra mataffärer.
    blöjor är billigt och verkligen bra. våran dotter fick utslag av både pampers och libero, men lidl:s blöjor har gått hur bra som helst

Moa 050811, Simon 080702
  • MariaN

aaah!
    jag köpte vitlöksbaguetterna... inte goda för 5 öre!
    de smakade konstlad vitlök och pulver :(
    usch vad besviken jag blev.. jag som hört så mycket bra om dom i denna tråd. :(

• mosterYster
    MariaN skrev 2008-09-27 20:32:02 följande:
    aaah!jag köpte vitlöksbaguetterna... inte goda för 5 öre!de smakade konstlad vitlök och pulver :(usch vad besviken jag blev.. jag som hört så mycket bra om dom i denna tråd. :(
    WHAT?!?

Du kanske fick ett annat märke än det de brukar ha? Ibland tar de in ngt ytterligare märke, oftast sämre än det som vanligtvis finns tyvärr.

Här i Tyskland köper vi oftast deras glass, katzensticks, vitlöks- och pepparkvarnar (och andra kryddkvarnar, överlägset billigast och bäst). Här finns ju de typiska tyska matvarorna i varenda supermarket, men när jag bodde i Sverige köpte jag gärna sauerkraut och andra tyska basvaror på Lidl.
  • Skogsflickan

Jag köper det mesta på lidl..Speciellt när de har temaveckor såsom italienska/spanska m.m...Då bunkrar jag. Älskar deras hela champinjoner på burk..De har ju mkt ovanliga grejer/makr och vi är rätt nyfikna på annan mat..

• 7småtroll

Jag handlar en del på lidl, dock inte mejeriprodukter då alla barnen är laktosintoleranta.

Jag rekommenderar verkligen deras tvättmedel i storförpackning. Det tvättmedlet är det bästa jag vet på marknaden för det tar även bort lättare fettfläckar utan fläckbehandling. Med lite fläckbehandling går alla fettfläckar bort.

Annars så handlar jag kattmat, frukt och grönt, inlagda cornichonsgurkor, bröd (de har ofta erbjudanden på skogaholms bröd typ två limpor för 25 kr), potatismos (pulvermos), buljong, cornflakes, havregryn mm.

Är man prismedveten så kan man verkligen fynda på Lidl. För ngn vecka sedan köpte jag fyra stora kassar med mat på lidl plus att det var grejer utanför kassarna typ toapapper osv. Hade jag köpt detta på ica hade det garanterat gått på 17-1800 kr men på lidl kostade det 1050 kr och då köpte jag även en present till lillan för 99 kr och skor till ena dottern för 119 kr. Detta kallar jag billigt!

Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?