• Tant Greta

Vad ska man köpa på Lidl?

Har en relativt nyöppnad runt hörnet.Varit där några gånger,kommit ut med mjölk,fil&ost typ.
    Tycker att det är supersvårt att fynda där,bara en massa okända märken på det mesta.Kan bara inte välja.
    De märken jag känner igen kostar ungefär lika mycket på Lidl som i min vanliga affär.

Vill fynda:

Tvättmedel
    Diskmedel
    Kött(gärna svenskt&ekologiskt)
    Rengöringsprodukter för golv&kök
    Sköljmedel
    Grönsaker

Vad rekommenderar ni på Lidl?

• Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?
  • tilda den vilda
    isisisis skrev 2008-09-26 17:44:15 följande:
    Jag köper INTE rengöringsprodukter på Lidl ,för det finns inga miljövänliga alternativ! Däremot kan jag köpa grönsaker(men helst gör jag det på salutorget).Mjölk,smör pålägg och kött köper jag däremot.Och bröd.
    deras produkter är svanenmärkt!!!!
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • isisisis

tilda den vilda skrev 2008-09-28 11:04:15 följande:

deras produkter är svanenmärkt!!!!
    Jaså? Det har jag inte märkt i min butik!
  • Lovlinesss 3

Ja lidl har en del bra grejor ser jag, synd att det ligger en bit härifrån och det går, vi har  några bra bussar dit vi har ju inget körkort.  Sen tycker jag att kassasystemet är jobbigt men men.

• Caroline05

Åh, vad kul att hitta den här tråden. Vi har alldeles för höga matkostnader och Lidl känns ju helt klart som ett bra alternativ då, men vi har inte vågat testa så mycket utan köper bara det som vi redan känner till och vet att det är gott. Svårt när man inte kan märkena. :)

Men en sak vet jag finns på Lidl iallafall och det är världens godaste choklad - Bellarom De Luxe Finest Coffee Cream. Orange förpackning! Det är mjölkchoklad med 3% kaffe och vit choklad ovanpå. Min absoluta favorit, har varit det ända sedan jag var liten men då fanns den inte att få tag på här. Den är fenomenal.

• War

Jo, har förresten provat deras fetaostfyllda pepparfrukter, från kyldisken.
    (Nån form av grekisk smårätt)

Skitgoda rent ut sagt.

• tilda den vilda
    isisisis skrev 2008-09-28 11:08:30 följande:
    tilda den vilda skrev 2008-09-28 11:04:15 följande: Jaså? Det har jag inte märkt i min butik!
    w5 allrengöring, badrumssprayen, är det iaf.
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • bubble

jag brukar handla fryst eller färsk frukt/grönt- rekommenderas
    bror min köper blöjor funkar kanon
    finns ett kalkrengöringsmedel för 10 spänn som åxå är bra.
    typ alla torr varor jag har i skafferiet kommer där ifrån och jag är nöjd!

• Fröken trollet

Dom har mkt gott där, gäller bara att våga pröva fast det ser konstigt ut :-P vi gillar glassen, chokladen, korv, typ påläggskorven. rökt fläsk, min sambo brukar köpa den frdig huvlade osten. drick jogurth. Grönskaerna varierar från butik till butik, beror nog lite på personalen hur bra dom sköter det hela. Vi köper även tandkräm, har nog köpt tvättmedlet oxå å det har funkat fint! sen har vi prövat mkt mera men kommer inte ihåg allt.. men som sagt våga pröva fast det ser kosntigt ut, ´tror inte jag har fått tag på nått som inte varit bra där!

• Fröken trollet

kom på flera grejjer nu:
    Deras lakrits i påse är super god och färsk så det bara smälter i munnen. Sen köper vi även kryddor, honung, bröd,kornflakes, kräm deras annansjos är super god! blodapselinjos som finns i kyldisken, vitlöksbrödet som det var prat om här innan är super gott. Vi har köpt kött där ifrån och det är absolut inget fel på det!

• Stargirl

Jag gillar deras kryddor. Billiga och bra Blöjorna är oxå ok.

*~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?