• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • Einstein
    Centurion skrev 2008-11-10 19:40:28 följande:
    Så, nu är det dags flr ett inlägg. Har följt både bloggen och tråden och väljer att lägga mitt inlägg här istället så att det inte blir bortsållat. För att först kommentera ämnet så är det fruktansvärt om detta är sant och "sanningen" stämmer. Det är i så fall ett övergrepp på alla läsare som följt denna bokserie. Det ska bli intressant att se den förmodade debatten som bör uppstå i denna boks farvatten. Nummer två. Jag tycker tonen på bloggen är illa, den är rent av förlöjligande och det är rätt trist eftersom detta faktiskt är ett DISKUSSIONSFORUM. Vilket då, för att förtydliga, innebär att där ifrågasätter, kritiserar, hyllar, motsäger man andras åsikter, ståndpunkter etc. Jag personligen tycker att det är oerhört oproffessionellt att ens ta upp eller reflektera över inläggen här på familjeliv om de nu är så korkade. Varför orka? Att sen uttala sig om huvuvidad akademisk utbildning och destruktiva förhållanden hänger ihop är för att säga det, rent bisarrt. Sen flickor får ni hålla er i skinnet för annars kommer fru MA att fortsätta ruva på de 12 frågorna till Liza. Jag tycker att MA ska frottera sig lite mer i FLs forum, här upphör vi aldrig att förvånas. Här finns tom människor som gör jämförelsen att det kan vara lika fruktansvärt att förlora ett tuggummi som att förlora ett barn. Det du!
    ...och om man använder en metod för att uppfostra sitt barn...ja då är man en barnmisshandlare!
  • LillaLinan

    Einstein: Vi må vara unga flickor men Monica är nog lite för gammal för att ta in detta med diskussionsforum på internet. Här är allt möjligt!

  • Einstein
    LillaLinan skrev 2008-11-10 19:47:57 följande:
    Einstein: Vi må vara unga flickor men Monica är nog lite för gammal för att ta in detta med diskussionsforum på internet. Här är allt möjligt!
    Elaka flickor var det väl?
  • Centurion
    Einstein skrev 2008-11-10 19:44:31 följande:
    ...och om man använder en metod för att uppfostra sitt barn...ja då är man en barnmisshandlare!
    Ja och faktum är att man som luttrad medlem väljer sina trådar. Sen vill jag bara tillägga att detta inte är en av de i mitt tycke gräsliga trådarna som finns här. Det förs en diskussion om sanninghalten i två olika storys, man får vara kritisk och blir det sedan så att motparten svarar upp med diverse mindre begåvade uttalanden ja vad får vi då? 1 + 1= någon? Nej just det, inte så svårt att räkna ut vad kontentan blir.
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Barkbam
    LillaLinan skrev 2008-11-10 19:39:20 följande:
    Barkbam: Monica måste ha gjort ngt storslaget med dig så som du står fast vid hennes sida trots alla hennes ****** blogginlägg om oss här på FL.
    Ingen behöver göra något storslaget för mig för att förtjäna min respekt. Det är superenkelt att få min respekt.Tala sanning.
  • LillaLinan

    Einstein: ha ha ursäkta moi:-P

    Centurion: Håller helt med dig, tycker inte att denna tråd är speciellt elak. har vart med om MKT värre trådar på FL i mina dar. *minns*

  • LillaLinan

    Men hur kan du vara så säker på att Monica talar sanning?


    Barkbam skrev 2008-11-10 19:51:59 följande:
    Ingen behöver göra något storslaget för mig för att förtjäna min respekt. Det är superenkelt att få min respekt.Tala sanning.
  • Tant Groda

    Centurion: jag gissar på 3
    Nä jag vet att det blir 2 men det är ungeför så jag tycker om denna diskussion mellan MA och Fl.
    Man blir både kränkt och illa berörd när man läser.
    Men tycker allt känns som en enda STOR feltolkning

    Här läst tråden sen den startade

  • Thalis
    Centurion skrev 2008-11-10 19:49:56 följande:
    Ja och faktum är att man som luttrad medlem väljer sina trådar. Sen vill jag bara tillägga att detta inte är en av de i mitt tycke gräsliga trådarna som finns här. Det förs en diskussion om sanninghalten i två olika storys, man får vara kritisk och blir det sedan så att motparten svarar upp med diverse mindre begåvade uttalanden ja vad får vi då? 1 + 1= någon? Nej just det, inte så svårt att räkna ut vad kontentan blir.
    Måste hålla med båda dina inlägg.
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Barkbam
    Lalalong skrev 2008-11-10 19:36:04 följande:
    BarkbamJa, men det är det väl inte någon som har sagt att hon inte får?? SJälvklart väljer hon vad hon vill svara på. MEN då, kan hon inte komma och kalla de som diskuterar byggt på det de själva tror, det de hört från andra och det de hört från MA, dumma och människor som inte vet bättre!För att kunna säga att vi här inte vet bättre, så skulle hon behöva ge oss faktan för att veta bättre. Det gör hon inte, helt OK. Då fortsätter vi diskutera, helst utan hennes inblandning. Att du, fortfarande efter så många inlägg i denna tråden, inte fattat att det inte handlar om att vi inte fåt veta. Det handlar om att hon inte har förståelse för att om inte vi får veta, så vill vi spekulera och det har vi banne mig rätt att göra utan att bli idiotförklarade! Basta.
    Men om hon nu får svara på vad hon vill, vad är det då som är felet? Om någon tycker att vissa kommentarer är "dumma" utan att nämna någons signatur, har man väl rätt till det också. Alla kommentarer kanske är det bästa man läst på länge och då måste man väl få tycka det. Det kommenteras friskt, men en del är sjukt också! Eftersom många tycker att detta är intressant ämne blir det mycket inlägg, och det är ju jättebra, men bara för att det är många kommentarer, säger ingen regel att alla är lika bra, eller för den delen sakliga.
Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda