• RebeccaR

    Vi som försöker få syskon till våra änglar

    Välkommen alla gamla och nya till fortsättningen!



    Här får man tycka och känna och säga vad man vill utan att det blir fel.
    Ingen här inne klandrar någon annan för dess tankar.
    Alla har vi gått igenom samma hemska öde som gjort att vi kommit hit till denna tråd...



    Men nu är det dags för våra underbara änglar däruppe att få bli storasystrar/storebröder

    Så nu kör vi så det ryker



    + PLUS ÅT OSS ALLA +
    4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke och en liten bebis flicka i magen
    Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26901686.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29786350.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35155057.html

    bim listan så vi har koll på varandra
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35145249.html
    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 21:22
    NYA BIM-listan
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38184084.html
  • Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar
  • jomma

    änlamamma; vad trevlig dag du verkar ha haft! Konstigt hur olika man kan känna. Jag som kände glädje och tacksamhet förr känner bara negativa känslor för alla i min närhet förutom min son och er förståss. Jag hatar att världen får gå sin gång när allt detta hänt.

    snorpan; kan tyvärr bara säga att jag vet hur det känns...Vädret och sinnet e skit.

    Läste ett kåseri idag i SvD om en kvinna som drabbats av bröstcancer. Allt hon sa kände jag igen. Att förlora ett barn kan alltså kännas som att drabbas av cancer? Konstigt.

    Rebecca; du har ju skrivit i din blogg om de olika faserna i sorgen. Jag är nog i reaktionsfas. Mycket gråt och ilska kan jag tala om. Min man har också mycket ilska att bjuda mig på och det kan ju bara bli skit då.

    Jag försöker; "gilla läget" som den kloka präst jag pratar med säger att man ska göra. Det är i alla fall inte så att JAG gillar detta läget, men vad ska man göra? (= försök till humor trots nattsvart inlägg... )

  • Änglamamma 82

    Inviger också den nya tråden!

    RebeccaR; Va bra att du fixade den nya tråden!!

    Änlamamma; Va skönt att det känns bra idag! Ta vara så de stunderna!

    Snorpan och Jargoon och andra som har det jobbigt just nu, många kramar till er.

    Ego; Har precis kommit hem från en shoppingrunda i Ullared. Är helt slut och lite till. Dessutom har jag handlat upp alla pengar som jag inte har/hade... Men jag fick ett bidrag av min mamma så det kändes bra att inte behöva snåla så mycket. Men oj va jobbigt det va... Många som gick med sina magar i vädret och endel del barnvagnar med pytte bebisar i. Att man ständigt ska bli påmind...
    Diskuterade lite med sambon igår. Han talade om att han absolut inte vill veta när jag kommer att ha ÄL utan vi ska bara mysa på som vanligt...Han får prestationsångest, stackaren... Visst det är väl bara att krypa på honom med jämna mellanrum så han inte blir misstänksam *ler*... Bara han håller sig hemma då så ska det nog funka.
    Oj va lång det blev.

    Kram alla

  • Änlamamma

    Jargoon, där har jag ju med varit... alltsåå i sorgen. varit arg, jag är fotfarande arg ibland, jag blir tex arg när människor behandlar sina barn illa när människor ej tar vara på det dom har.
    Jag tror man måste få vara arg för att kunna bli glad igen.
    kram på dej!

    Änglamamma82, åh vad härlig din resa låter. Jag ska dit på lördag, till ullared alltså och jag har fått tillåtelse att shoppa upp min lön, hela då. hehe... Det skall bli svin roligt, Inte snåla och dessutom bara jag och min bästa vännina som åker!

    Kram


  • Änglamamma 82

    Änlamamma; Kan ge dig ett tips; Va där när de öppnar!! Det va sjukt mkt folk idag. Jag va glad att vi va där ca 15 min efter de öppnat och fick gå i en lång ringlande kö...
    Det som säger att man inte kan köpa sig lycka har fel...hahaha....Nä men det är kul ngn gång ibland. Hittade faktiskt endel fint.

  • Pepparmint

    hej allihop. Tiden sniglar sig fram tills jag kan testa, och idag har jag fyllt tiden genom att gräla med min egentligen underbara man. Det känns som att det är så lätt att börja gräla när man egentligen behöver varandras stöd, men alla stress, press och sorg tär på förhållandet... Han stack iväg till stan, och själv tänkte jag nu spendera lördagen genom att vika tvätt och koka buljong på kalvben och skriva dagboken. Vilken partypingla man är nuförtiden alltså! Har liksom ingen lust att göra nånting, vill inte ens åka och shoppa. Försökte gå lite i affärer igår, men jag orkar inte ens prova nåt. Är så sjukt trött hela tiden.

    Det är så härligt att höra att flera av er har en bra dag idag, trots novembermörker och höstrusk. Kram på er allihop!

  • Änlamamma
    Änglamamma 82 skrev 2008-11-08 16:51:30 följande:
    Änlamamma; Kan ge dig ett tips; Va där när de öppnar!! Det va sjukt mkt folk idag. Jag va glad att vi va där ca 15 min efter de öppnat och fick gå i en lång ringlande kö... Det som säger att man inte kan köpa sig lycka har fel...hahaha....Nä men det är kul ngn gång ibland. Hittade faktiskt endel fint.
    Hehe...
    jag vet ej om vi kommer vara där när det öppnar direkt...=) Men jag hoppas på att folk har andra saker för sig på lördag hehe! =)
    När öppnar det förestän? Vi tänkte visserligen åka härifrån (sthlm) vid sex-sju tiden på morgonen.

    ja haha man kan köpa sig lycka för en stund0)
  • Änlamamma

    pepparmint, ja det är verkligen lätt att det blir bråk istället för kärleksfulla stunder tillsammans. Kanske är det för att man går på en skör tråd, man snuddar vid gränsen dagarna i ända för vad två människor skall behöva klara ihop?
    jag vet inte, men lätt är det tyvärr.

    Ang partypingla, jag var det innan ...en partypingla men den stämpeln har jag lagt av mig efter vi förlorade Noel. Det livet blev ju så far away när man blev gravid...och det är ju så man vill att det skall vara. tror det är därför iallafall jag släppt min partysida eller iallafall lagt den åt sidan.

    kram


  • Fjärilsmamma

    Vilken j-vla dag.
    "Partypingla" ja, jag spenderade lördagkvällen på en klassisk konsert dit ett gäng tonåriga flickor helt klart blivit tvingade och hatade varenda minut av - de satt och sms:ade varandra HELA TIDEN klickklickklick så jag blev GALEN och ARG och hela konserten var förstörd för mig (jag sa till men det slutade inte). Kände mig medelålders tantirriterad. Och före det spolade jag ner min mobil i toaletten - yes ladies, det var faktiskt vad jag gjorde... ORKAR inte köpa en ny!! Jag gillade min gamla!
    Bäst för i morgon att i morgon blir bättre (farsdag, knappast) annars vet jag inte vad jag gör. Exploderar, antagligen.

Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar