• So nice

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • nian74

    Min tyngdkänsla var också mycket värre vid mens.
    Jag kan fortfarande känna av det vid mens men inte alls lika mycket.

    Neville:
    Det kommer säkert se jättebra ut om några veckor. Jag såg helt stympad ut i början men nu är det jättefint. 

  • Hibiscus

    Ja det är verkligen turatt denna tråd finns- gör att man inte känner sig ensam i detta elende..det här är ju inget man oftast har nån att prata med- jag går ju på bäckenbottencentrum o träffar en uroteraput- hade jag inte fått remiss dit från början. hade jag nog gått under...så många gånger som jag sitter o gråter där över situationen och sagt att jag känner mig som ensamast i världen med detta- hon har ju många som går hos henne med samma problematik och har berättat att många säger samma som mig.

    So nice har du fått någon ny op tid än? jag har också som efterdropp då jag kissar men jag kan många gånger känna det som trögt att kissa o som att nåt är ivägen, svullet eller vad det ä?, har tagit upp många gånger nu på sistonde om jag har cystocele men det har jag inte säger dom..så jag fattar inte vad det är då som känns så jobbigt att kissa ibland, har också som du säger känsla, svider som uvi o har så många gånger lämnat prov, men det är aldrig det så det är mysko det här

  • Minnie7

    Ja, det jobbiga är att de inte riktigt vet varför jag har sådan skavkänsla. De tycker ju inte försvagningen är så markant- lite mer än normalt men de vill inte ens kalla det framfall. Så varför har jag då denna gräsliga känsla?? Känner mig så himla hjälplös. När jag tittar i spegeln är ju slidöppningen täckt av både främre väggen och bakre väggen. Och klart att de skaver mot varandra! Och den öppna känslan- usch och fy!
    Hur har ni andra gjort för att stå ut ett helt år?? Jag blir snart tokig tror jag

  • Buspojkarna

    Jag har ingen skavkänsla alls, men en värk som är från helvetet. Just nu är det hemskt. Sitter precis till vänster om svanskotan och gör så in åt helsike ont. Inte ens tradolanen hjälper. Blir mycket värre om jag sätter mig ner eller lutar mig framåt.

  • So nice

    Var hos gyn idag pga av att jag misstänker att jag fått baktriell vaganos, något jag har haft tidigare som inte är så ovanlig. min gynläkare idag sa att jag hade ett väldigt litet rectocele, så han tyckte inte jag skulle op mig!!

    Men han har väl inte problem med att gå på toa eller? det är ju precis så här det känns man blir aldrig tagen på allvar, i deras värld så ska väl rectocelen hänga utanför kroppen för att man ska bli tagen på allvar
      

  • Minnie7

    So nice: nej vad trist! Det är ju så tråkigt när man måste kämpa för att bli tagen på allvar. Man känner ju själv när det inte stämmer. Om jag känner som jag gör nu även efter ett år så kommer jag kräva op. Även om hon inte tyckte det såg så "farligt" ut. Som hon själv sa, man är olika känslig där nere. En del har stora besvär av något som kan se litet ut och tvärtom. Det är ju inte dem som känner hur det känns. Kan du inte gå till en annan gynekolog?

    Här känns det som om jag börjar få skavsår... Det har börjat värka lite... Hoppas det är bättre imorgon. Hatar denna känslomässiga berg-o-dal bana.

  • Hibiscus

    So nice: asså vad trött man blir på att höra sånt från läkare...fyy hoppas det inte var på sjukhuset där du ska göra din op? annars då var det vaginos- att jag undrar är för att efer denna sista op så är jag lite "konstig i u- livet med, som jag sa förut med en svidig känsla o jag som aldrig förit har haft speciellt med flytningar- har det nu och min allra första svampinfektion i hela mitt liv åkte jag på för 2 mån sedan o jag tror att det är hur op är gjord med denna klump som har småklumpar o veck i sig att det gör att det blir skav o torrt o för tätt så ingen luft kommer in...bara den grejen gör mig skitförbannad...har bara fått mer o mer problem för hur denna misslyckade op är gjord o läkarna (känns det som , skiter i det....

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder