• So nice

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Minnie7

    MsC: låter bra!! Vilken tur vi har haft som båda träffat kompetenta och duktiga läkare. Är ju ingen skit som är med i uppdrag granskning precis . Hoppas nu det läker som det ska. Kram!

  • mani79

    Hk: kämpa på! Ms c: skönt att op verkar gått bra. Varför oljan? Vad har de sagt till dig ang restriktioner, återhämtning mm?

  • Hemligkvinna

    MsCaptaine
    Vad skönt med en vettig läkare Glad Hoppas att det läker bra och så också.

    Den läkare jag ska träffa nästa gång arbetar tydligen på operationsavdelningen, så man kan ju alltid hoppas att det är ett besök inför operation. Fast man har ju nästan tappat hoppet efter all denna tid.

  • Sjömamma

    HK, hoppas att dom tar beslut att börja göra någonting iaf åt din situation!

    Den där äckliga oljan är till för att hålla magen lös. Sen får jag inte knipa eller försöka hålla emot så det blir nog till att vara inomhus ett tag :( eller så får jag väl köpa nå slags blöjor, finns det på apoteket? Inte kul men jag kan heller inte tänka mig att vara inomhus i flera veckor.

    Usch, jag tycker att jag känner mig så trött och groggy fortfarande, det kanske är normalt efter narkos? Sen blev det ju inte nån sömn direkt på sjukhuset för det var en fyr-sal och det var en del spring hela natten.

    Åh, nu vill man ju bara dra fram tiden några veckor så allt har läkt och man börjar känna sig bättre igen! Men jag tycker ändå att det känns bra, känns som sagt att mellangården sitter ihop mer så jag slipper den där otäcka känslan av att allt ska ramla ut.

  • Minnie7

    MsC: nja, inte groggy av sövningen men väl utav hela situationen tror jag. Är också trött. Man fick ju inte så mkt sömn direkt den matten. Hur går det med smärtan?

  • pseudonym1

    Minnie: Tack, det är helt ok!
    Har inte läst på ett tag förutom sista v...
    Ser att ni flera opererat sig! Hoppas att allt känns bra att att det blir ett bra resultat nu!!!!

    Jag va uppe på strandkliniken för 1½ v sen och undersökte då jag va 100 på att bakre väggen släppt ngt.
    Innan operationen så såg jag ingenting av någon buktning av bakre vägg men en v efter min bukoperation så buktade det ju igen.
    Men eva tittade och sa att det va en "normal" buktning och att det jag såg va delar av mödomshinnan och slemhinnan.
    Hon sa att det inte går att operera det och förklarade det som att om man gör det så blir det för stramt för att kunna ha sex sen.
    Hon förklarade att när man har sex så vidgas slidan ngt i slemhinnan och om hon skulle skära av och strama åt den biten så skulle min slida inte ha någon slemhinna att kunna vidgas med.

    Hon sa att det var bakre slidvägg jag såg men menade att det var normalt och inte ngt operationsmisslyckande eller att ngt släppt.
    Ärren hade läkt och hon gav mig fritt att träna och ha sex igen men att undvika att krysta. Att krysta skulle alla kvinnor som fött barn undvika så mkt som möjligt rent allmänt menade hon.

    Jag vet inte vad jag ska tro... Enligt henne så ska det inte bli värre och bukta mer och blir det inte mer än så här är det absolut ingen fara.
    Jag känner inte av ngt speciellt (ev lite tyngdkänsla vid mens) och kulan sitter nu ganska högt upp i slidan.
    Jag kan se den om jag sitter på toan och liksom trycker till lite men den syns inte i någon annan ställning...
    Jag blir lite misstänksam att hon döljer om det skulle vara ngt operationsbakslag iom att det är privat (kanske inte vill erkänna om det inte blev så bra) men samtidigt så känner jag att jag får lite på det och gå vidare.
    Blir det värre, jag då tar jag kontakt igen men just nu är det ingen fara och jag ska försöka att släppa det lite.
    Man får väl dock räkna med att få tillbaka skiten längre fram i livet men det här året har halva livet kretsat runt underlivet så jag är helt matt..

    Håller på att läka från mina andra operationer oxå och buken är jag jättenöjd med men inte brösten :(
    Hade velat ha dem lite mindre (känner mig tjock i dem) och de har redan börjat hänga mer än vad jag vill ha dem.
    Återkontroll i juni och jag väntar tills dess för jag kommer säkert vilja korrigera ngt.
    Men nu vill jag bara läka så jag kan komma igång med träningen igen. INte tränat ett skit på 3 mån men tog min första långpromenad igår vilket va underbart.
    Kändes helt ok därnere oxå när jag gick

    Förresten... En sak som jag glömde fråga henne är jag va där. Efter operationen så sa hon att jag inte skulle knipöva... Men nu, när det gått 3 mån ska man inte börja med det snart? Det måste väl vara bra va?

  • Minnie7

    Pseudonym: Vad skönt att allt känns bra/ok med underlivet. Bara att testa nu då . Tror absolut du kan börja med knipövningar nu om hon för övrigt gav dig ok. Jag fick göra miniknip nästan omgående. Hoppas allt lugnar sig sig för dig nu. Har inkontinensen blivit bättre??

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder