• Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 14
  • Twixie
    Svirroo skrev 2009-01-26 19:31:11 följande:
    Twixie: Var i nacka är föreställningen?
    Dieselverkstaden i Sickla
    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • linbou

    Hej tjejer.

    tack för länken! Vill gärna vara med och hänga lite.
    Miss kitty- va roligt med en lillebror. Grattis. Att de såg fel första gången.
    Elisabeth- grattis på födelsedagen.
    Tänk att vi varit här sedan 06. vad spännande det var.
    är det många som fått fler barn eller är gravida?

  • miss kitty

    japp, på Sibylle-kliniken som förra gången, vi tyckte det va bra där.


    sabina82 skrev 2009-01-26 13:08:57 följande:
    miss kitty: gjorde du köns ul nu ?
    Heeeej Linbou!
    har saknat dig här i tråden!
    Det va ju samma bm på mitt mvc som gjorde rutin-ulet med Emil och då såg hon ju också fel så jag va inställd på både och den här gången, förra gången blev jag ju lite paff och snopen liksom när vi gjorde könsul.

    Liten bebis-update: (som ni andra får fylla i om jag missar nån)
    Det är förutom jag även Pesco och Anke som väntar smått nu under våren (början på maj och och slutet på april så våra bf ligger precis efter varann i ordningen Pesco, Anke och sen jag tror jag).

    Folk som har två knattar redan: Smurfan, Svirro, Marfa, Twixie & Ancy...har säkert glömt nån...??
  • Twixie

    Milimina väntar smått också och Norpan har fått en andra också...

    Linbou - Välkommen tillbaka

    Skickar ut en ny fråga i tråden! Vad sägs om en mammamiddag snart? Äta lite gott, dricka lite gott (kan ju göra goda alkoholfria för de som önskar sådant).


    (¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Marfa

    Hej i tråden, tack Smurfan

    Grattis Elisabeth på födelsedagen!

    Vad roligt Miss K med en liten bror. Vad säger Emil om livet som blivande storebror?
    Idag när K kom ut på gården på dagis och fe se Uffe blev hon lycklig och sa -Hej Uffe flera gånger. Sen lekte de lite var och en för sig och sen lite tillsammans. Skönt att se, känns tryggt.

    Linbou välkommen tillbaka!

    Twixie spännade med boendet. Hoppas verkligen att ni ska hitta något som ni verkligen känns rätt nu.

    Som sagt första dagen på dagis för Uffe del. Gick bra, han är rätt cool trots att han kan vara så mammig ibland. Eftersom han varit sjuk så är det bara en vecka kvar tills jag börjar jobba. Ena dagisfröken verkade tycka att det var aldeles för kort tid. Varför inte bara göra det bästa av situationen? Är redan så bekymrad över allt detta med hur jag ska få ihop vardagen.

  • miss kitty

    ja visst ja! tack Twixie!

    en mammamiddag vill jag vara med på!!
    Jag har fått en jättebra gravid-drinkbok full med alkoholfria recept på smarriga drinkar. Vi kan ju göra lite tapas och köra knytis och va hemma hos nån. Blir vi jättemånga och vi vill ses en helg kan jag kolla om det är ledigt i matsalen här.
    Eller så går vi ut och äter nånstans, kanske en nostalgitrip till Fridays där vi hade första träffen?


    Twixie skrev 2009-01-26 21:06:56 följande:
    Milimina väntar smått också och Norpan har fått en andra också... Linbou - Välkommen tillbaka Skickar ut en ny fråga i tråden! Vad sägs om en mammamiddag snart? Äta lite gott, dricka lite gott (kan ju göra goda alkoholfria för de som önskar sådant).
  • Elisabethjz

    Vad gulliga ni är som grattar!!! Tack

    Linbou: Det var längesen!!! Hoppas allt är bra!

    Vi har varit runt på besök på olika förskolor och ska iväg till några privata/kooperativ imorgon så får vi se. David börjar jobba nu nästa vecka och jag har ett på g, och får jag det så är det fulltid som gäller för mig med.

    Marfa: Nejmen vilken tråkig iställning av fröken. Det är väl Självklart att alla föräldrar vill sina barns bästa och att man gör så gott man kan för att få allt att gå ihop. Om hon kommenterar det igen så säg ifrån tycker jag. Hon har inte rätt att ge dig skuldkänslor.

  • miss kitty

    Marfa: eftersom han precis fått en kusin och det är flera barn på dagis som ska få eller nyligen har fått syskon så är han ganska införstådd med vad som är på g och för det mesta tycker han det är skoj med bebisar och är nyfiken och förvånadsvärt försiktig.

    Just idag klargjorde han dock att han inte ville ha en lillebror när vi pratade om det, men å andra sidan är det inte mycket han vill just nu, vi har fått en riktig lite nej-sägare
    vill INTE sova, vill INTE äta, vill INTE gå på dagis, vill INTE borsta tänderna, vill INTE ha välling osv osv...
    Fast för det mesta ångrar han sig så fort man säger "nähä, ok, slipp då". Inte lätt att veta vad man vill!

  • Elisabethjz

    Miss K: Känner igen det med nejsägare!! Benjamin säger helt nonchalant, "Nejtack"

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 14