• Anonym (länge??)

    Hur länge sitter marjuana och hasch kvar i blodet om någon "testat" en gång?

    Undrar pga ungdomar....alltså om dom rökt i helgen i liten skala,visar ett kissprov i morgon det?

  • Svar på tråden Hur länge sitter marjuana och hasch kvar i blodet om någon "testat" en gång?
  • Anonym (länge??)

    där ser du vad jag kan (fast jag inte alls tycker det passar med en glad gubbe)


    AtroCious skrev 2009-01-27 23:07:55 följande:
    Anonym (länge??) skrev 2009-01-27 23:05:57 följande: Hasch är marijuana.
  • Anonym
    AtroCious skrev 2009-01-27 23:07:55 följande:
    Anonym (länge??) skrev 2009-01-27 23:05:57 följande: Hasch är marijuana.
    Njaaee,
    maja är ren planta, torkad planta. hasch är tillverkad och innehåller kemikalier om jag inte har fel
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-01-27 23:09:50 följande:
    Njaaee,maja är ren planta, torkad planta. hasch är tillverkad och innehåller kemikalier om jag inte har fel
    båda kommer från cannabis plantan
  • Anonym (länge??)

    ja det blir i alla fall pissprov i morron,hoppas på blodprov med.
    ååå vilken soppa....

  • Schnooglewookiemush
    Anonym skrev 2009-01-27 23:11:37 följande:
    båda kommer från cannabis plantan
    Precis.
    Anonym skrev 2009-01-27 23:09:50 följande:
    Njaaee, maja är ren planta, torkad planta. hasch är tillverkad och innehåller kemikalier om jag inte har fel
    "Rent" hasch innehåller inte några kemikalier, och det är inget som är tillverkat på det vis du verkar syfta på.
  • Schnooglewookiemush

    Anonym (länge??) skrev 2009-01-27 23:09:36 följande:


    där ser du vad jag kan (fast jag inte alls tycker det passar med en glad gubbe)
    Hehe.
    Lycka till imorgon.
  • Anonym (länge??)

    tack håller alla mina tummar för att det är negativt men känner att om dt blir neg så får vi kolla igen sen, kommer inte kunna släppa det...

  • Anonym

    hacsh, mariujana , röka är tyvärr vanebildande samt även
    : lagras i kroppens fetter.
    kan påvisas 3 mån efter rökning i blodet

  • SläppHästarnaFria

    För att överhuvudtaget kunna spåra restprodukterna av cannabis (som i sig själva inte innebär någon fara i sig mer än dom går att just spåra med rätt mätinstrument, varför det bara skulle bli onödigt att testa mer än en gång) så måste man "röka ikapp" kroppens metabolism, alltså "röka ikapp" sin fettförbränning så att restprodukterna hinner gå in i fettvävnaden tillräckligt djupt för att inte försvinna ut i urinet under dygnets fettförbränning.

    Vid blodprov så handlar det i regel om ungefär ett dygn och inte mer än så. Dom som menar en längre tid har förväxlat det med urinprovet och dom som menar att det kan spåras i upp till flera veckor pratar ungefärligen om månaders långt och därtill intensivt rökande.

    Var det i helgen som vederbörande rökte sist och om denna inte hade en historia av rökning tätt inpå och innan denna helgen, som varade en längre stund än ett par dagar, så skulle man bli väldigt förvånad om ett urinprov hade visat positivt.

    Handlade det dock om ett blodprov så kan du sluta stressa ner helt och hållet, för det hade ingen visat positivt på efter mer än ett par dygn.

Svar på tråden Hur länge sitter marjuana och hasch kvar i blodet om någon "testat" en gång?