• Nivde

    "Augusti 2006-mammorna"

    Hej!

    Fortsättningstråd nr. 10 för oss som blev föräldrar i "augusti" (juli/augusti & september) år 2006 och bor i och runt Uppsala!

    Vardagen susar förbi och vi försöker hänga med så gott det går. Vi har nu följts åt sedan i början av år 2006 och håller fortfarande kontakten och träffas så ofta vi kan, vilket tyvärr blir för sällan. Alla barn har nu passerat 2½ års strecket och börjar komma in i den "fina" trotsåldern. Många av oss har blivit flerbarnsföräldrar och fler blir det nu under kommande höst.

    Önskar er alla en riktigt skön senvinter, med snö utanför dörren och mysiga hemmakvällar , men jag hoppas att våren snart är i antågande.

    /Annapanna


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Svar på tråden "Augusti 2006-mammorna"
  • Tinsa

    Ljuvligt med bebis-skratt Tigge!

    Nu är jag TRÖTT. Ska gå och lägga mig och hoppas på att träffa så många som möjligt i morgon!

  • Nivde

    Hmm, tyvärr verkar det som att jag inte har ägglossning varje månad. Har haft Clearblues ägglossningsstickor och har testat i 8 dagar och ännu ingen ägglossning. Jag borde ha haft det senast idag... Blä och bu säger jag!

    Jag hoppas att ni får kanontrevligt imorgon och att maten är smaskig.


    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • bambigirl

    Anna: Usch vad trist! Hoppas att den kommer dock!

    Jag slutade med mini-piller i onsdags för att se hur jag funkar utan hormoner. Känns skönt, men idag har jag mensvärk och har börjat blöda lite...

    Sitter hemma och jobbar idag, då allt jag har att göra är datorjobb och rättning av labrapporter, så skönt att vara hemma en fredag Kommer in till stan till ikväll dock.

  • FenomenaA

    China garden kl 18 alltså? Jag har varit förkyld och är lite hes, men vill gärna komma ändå. Ni behöver ju inte krama mig! :) Men enligt vad har lärt mig om förkylning så smittar det väl före man får symtom och första dagarna?

  • tigge

    Anna: jag höll ju på med ägglossningsstickor hösten 07 då det visade sig att jag inte hade ägglossning heller, bara mens. Jag bokade tid hos gynekologen för att kolla upp det hela. Hon bestämde att jag skulle få en medicin som sätter igång ägglossningen om jag inte hade fått den spontant på våren (vilket jag fick - Vilmer). Medicinen ökar risken för flerbörd, så det var bättre att ägglossningen kom igång spontant. Förstår att det känns jättejobbigt. Kram o lycka till.

  • bambigirl

    När jag var hos bm för en månad sen sa hon att man aldrig har mens om man inte haft äl. Jag frågade om det verkligen var så. På p-pillerförpackningen står det ju att äl hindras av hormonerna och jag har alltid haft mens oavsett p-medel. Hon sa att ingen äl, ingen mens.

    Alltså hade hon fel???

  • Nivde
    Ida: Ingen äl - ingen mens? Men vad är det då för rött som "flödar" varje månad runt den 17:e och några dagar framåt? Hmm... kanske ska googla lite ikväll. Linda: Tack för informationen. Då ska jag avvakta ett tag till och om inget sker så tar jag kontakt med gynekolog.

    Nu ska jag hämta Edvin och sen till Gränby och handla.
    ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
Svar på tråden "Augusti 2006-mammorna"